Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Kannattaako asuntovaunulla lähteä Keski-Norjaan (Geiranger ym)?
JJJ:
Minulla suurin ongelma oli pitkät laskut. Vaunun jarrut kovilla. Ajoin juuri nuo aikaisemmin mainitut tiet mukaan lukien jotunheimin reitin. Peikkopolku meni ihan hyvin myöhään illalla. Nousuna vaunun kanssa aurlandsvegen oli isohkon vaunun kanssa vähän hankala, mutta mondeossa pieni tuoksu laatikosta muistutti että töitä on tehty. Jos nissanilla ja pienellä vaunulla lähdet niin tuskin ongelmia. Keskinorja on hyvä autokoulu vaunun vetoon. Vanhana rekkakuskina olin välillä ihmeissäni jyrkässä laskussa tiukassa mutkassa bussin tullessa vastaan. Oli leveän vaunun kanssa välillä aika sovittelemista.
Suosittelen ehdottomasti. Aikaisemmin reissannut enemmän pohjois-norjassa, mutta vuonoseudut voittaa 100-0.
hartsakoski:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 17.07.2014 kello on 21:07 ---Jos noilla teillä ei pärjää,niin paras koulu on autokoulu.Kokemusta raskkaalla kalustolla jonkin verran...
--- Lainaus päättyy ---
Oulun autokouluissa ei ollut ainakaan siihen aikaan kun itse kortin ajoin,mitään erillistä vuoristoajon tai mäkisen maaston kurssia.
Johtunee siitä että tämä on niin tasaista seutua?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 18.07.2014 kello on 01:13 ---Minulla suurin ongelma oli pitkät laskut. Vaunun jarrut kovilla. Ajoin juuri nuo aikaisemmin mainitut tiet mukaan lukien jotunheimin reitin. Peikkopolku meni ihan hyvin myöhään illalla. Nousuna vaunun kanssa aurlandsvegen oli isohkon vaunun kanssa vähän hankala, mutta mondeossa pieni tuoksu laatikosta muistutti että töitä on tehty. Jos nissanilla ja pienellä vaunulla lähdet niin tuskin ongelmia. Keskinorja on hyvä autokoulu vaunun vetoon. Vanhana rekkakuskina olin välillä ihmeissäni jyrkässä laskussa tiukassa mutkassa bussin tullessa vastaan. Oli leveän vaunun kanssa välillä aika sovittelemista.
Suosittelen ehdottomasti. Aikaisemmin reissannut enemmän pohjois-norjassa, mutta vuonoseudut voittaa 100-0.
--- Lainaus päättyy ---
Juuri noin, matkaa tehden eikä nisukahveja Thumb
Ainoa ongelma on tuo nissanin alavääntö ja kykin, jos kuski osaa olla polttamatta kytkintä ja tai jarruja niin no problems. Mitähän matkaaja painanee ?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 18.07.2014 kello on 07:42 ---Oulun autokouluissa ei ollut ainakaan siihen aikaan kun itse kortin ajoin,mitään erillistä vuoristoajon tai mäkisen maaston kurssia.
Johtunee siitä että tämä on niin tasaista seutua?
--- Lainaus päättyy ---
Mahtaako Norjassa olla..?
Kerran piruuttani kysyin kauan sitten mahdollisuutta suorittaa ajokortti Marokossa. Olihan se mahdollista, mutta en kuitenkaan raaskinut pistää pennejäni siihen. Tosin sen olisi saanut halvemmalla ilman ajokoetta.
Siellä harjoiteltiin vuoristoajoa. Yksi aika hurja tehtävä oli, kun oppilas harjoitteli U-käännöstä vuoristotiellä. Se oli niin kapea tie, että siinä juuri ja juuri sai henkilöauton käännettyä kun vekslasi lähelle rotkon reunaa. Samoin oli iso suljettu rinnealue, jossa peruuteltiin jyrkkään ylämäkeen ja siitä lopuksi keiloilla tehtyihin ahtaisiin koloihin, jotka toimivat kääntöpaikkoina.
Opettajalla oli autossa oma jarru, kytkin ja kaasu. Lisäksi ilmeiseti kaiken varalta opettajalla oli vielä oma ratti, joka oli yhteydessä auton omaan ohjausakseliin polkupyörän ketjuvälityksellä.
Kaija:
Varovaisena ihmisenä mä en lähtisi vaunun kanssa harjoittelemaan Norjan maastoihin :o
Mua on hirvittänyt jo hiukan alitehoisella autolla Valtavaaran parkkikselle ajo Kuusamossa vaunun kanssa. Tosin itse istuin kyydissä ja mietin, kuinka pitkälle joudutaan peruuttamaan, jos auto ei jaksakaan. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta