rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?  (Luettu 9087 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.11.2015 kello on 17:54
Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« : 16.07.2014 kello on 07:50 »
 Onko kokemuksia pienistä asuntovaunuista?
Kustannukset vuositasolla?
Reissailen vain yksin ni innosta isoa vaunua ostaa, hankinnassa pieni vaunu alle 4000e vaunu.

Mulla myös oma harrastus Keräilen kaikkea vanhaa tavaraa ni aattelin niitä voisi kanssa säilyttää vaunussa koska meidän taloyhtiön häkkivarasto on tosi pieni ja jo täynnä kaikenlaista tavaraa,

Oon reissannu vuosien saatossa paljon vaikka vaunua en oo ennen omistanu sen vetäminen tuskin tuo ongelmia, koska oon joskus vuokrannu asuntovaunun viikoksi.
Leirintäalueet on aikaisemmin olleet tuttuja telttailen ja mökin vuokrauksen osalta.

Miten asuntovaunun säilytys, kattelin hintoja joitain on ihan laidastalaitaan kannattaako talveksi vuokrata lämmin halli vaunulle vai riittääkö ihan kylmä mutta kuiva halli?
Toki oon nähny että säilytetään vaunuja ihan peressun/teltan alla.

Kosteus ilmeisesti vaunuissa on suurin ongelma?
Onko kokemuksia talvisäilytyksestä? Mikä siellä on systeemi? vai sillo ku huvittaa?saako silloin tällöin käydä katsomassa vaunua että kaikki on ja minun kohdalla jos siellä on tavaroita joita tarvitsen ni saako hakea vaunusta pois?

Kysymykseni kuullostaa varmaa että köyhä/pihi täällä kyselee että voisinha hyvin keräily tavaroille vuokrata varastonkin mutta oisi kätevää ku saisi omassa vaunussa säilytää tavaroita,

Mulla pikku paku.
Miten lasketaan minkalaista vaunua saa vetää? varmaan pienissä vaunuissa ei paino kyl ylity.
Omamassa 1250kg
Kokonaismassa 1955
yhdistetty suuri massa 3055kg
perävaunu jarruin 1100kg
jarruitta 500kg
Miten lasketaan kui isoa vaunua saa vetää?
Ja pitäähä katsastuksessa ei saa ylttää.
Tiedän että kysymykseni teille ammattiharrastajill e kuulostaa itsestään selviltä mutta minulle uusia asioita. ja en ole mikään feikki vaa tosissaan haluan lisätietoa.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #1 : 16.07.2014 kello on 08:08 »

Saat vetää 1100 kg kokonaismassaltaan olevaa vaunua.

Suosittelen Soliferin 550 vm -90

Tuosta valitsemaan

http://www.nettikaravaani.com/solifer/550/matkailuvaunu?yfrom=1989&yto=1992


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #2 : 16.07.2014 kello on 08:10 »
Sun auton maksimi perävaunupaino on vain 1100kg , vaunu painaa itsessäänkin aika paljon, kantavuus on pieni.
Eli sinne et saa kummoista määrää lastattua tavaraa sisään.
Eikä tuolla painolla voi kovin isoa vaunua hankkia, tosin ei niissäkään tuo kuormalle varattu paino ole suuri.
Tavarakärryt on ihan erikseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 20:50
  • seniori
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #3 : 16.07.2014 kello on 09:01 »
Konkurssiin mennyt Caravan Center myy Knaus 395 vaunun vm.2003 hintaan 5000 €. Omapaino 800kg, kokonaispaino 1050kg.
Voin suositella jos tarkoituksena on retkeillä keväästä syksyyn (ei talvivaunu).

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:26
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #4 : 16.07.2014 kello on 12:50 »
Vaunusta tuossa tulikin jo asiaa eli max 1100kg kokonaispaino ja varmaan kokoluokka 450-500...
Kantavuudet on tosiaan pienet, joten pientä ja keveää keräilytavaraa voi kyllä kuskatakkin - kalusteita ei mahdu edes ovesta sisään.
Varastona en kyllä vanhaa vaunua käyttäisi, kun vaunu ei ole kaksinen suoja varkaita vastaan.

Talvisäilytyksenä kuiva kylmä varasto on hyvä. Lämmin tietysti paras, mutta antaako se mitään lisäarvoa säilyvyydelle. Teltta pitää olla kunnolla ilmava, ettei homehduta vaunua ja vaatii huoltoa joka sateen jälkeen.
Se miten saat vaunua käydä varastossa katsomassa talvella on tietysti aina sopimuskysymys ja riippuu paikasta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:35
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #5 : 16.07.2014 kello on 21:41 »
Mikä on pieni paku?
Minulla alkoi vaunukokemukset opiskeluajoita, kun yhdistelmänä oli Toyota Liteace bensa ja perässä Sprite Alpine. Vaunun kokonaispaino oli muistaakseni alle 750kg. Litukan kulutus nousi vaunua vedettäessä 9 litrasta 18 litraan. Siihen loppui mun vaunun veto. Totesin, että hotellissa tulisi halvemmaksi.
Se toimi muuten juurikin varastona talvisin. Hyvin hoiti sen viran vuosia. Ei sinne paljoa mahtunut, mutta jotakin kuitenkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #6 : 16.07.2014 kello on 23:07 »
Ehdottomasti Poksi,on pieni ja ei tarvitse katsastaa ja tilava kokoisekseen,en kyllä tiedä saako tuohon hintaan kyllä,ei kosteusongelmia

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:39
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #7 : 17.07.2014 kello on 21:23 »
Mulla on TEC 470 vm 91 vesikiertolämmityks ellä (Alde) + sähkövastuksella, eli läpenee kaasulla tai sähköjohdon nokassa, syksylläkin tarkenee. Olen rakennellut sen mieleisekseni. Vaunun kokonaispaino on noin 1000kg. Pääasiassa minäkin ajelen sillä yksikseni kalapaikoille, hyvin mahtuu yksi tai kaksinkin, sopivan pieni helppo käsitellä myös vaikka vaunu ei olisi autossa kiinni esim asfaltilla sitä kääntelee helposti vaikka käsipelillä. Vaunu on siistissä kunnossa ja kun sen pitää kunnossa niin mukava matkailla. maksoin vaunusta noin 4000€. Mut virittelyyn ja varusteisiin saa kyllä uppoamaan helposti muutamia satasia. Varaosat noihin vanhoihin ei maksa maltaita ja kohtuullisesti niitä on saatavilla (ns. yleisosia)

Talvet vaunu on  kylmässä hallissa, mut lämmitys on päällä koko talven noin 10  asteessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Yksin reissajalle pieni vaunu,kulut kokemuksia?
« Vastaus #8 : 17.07.2014 kello on 21:27 »
Ehdottomasti Poksi,on pieni ja ei tarvitse katsastaa ja tilava kokoisekseen,en kyllä tiedä saako tuohon hintaan kyllä,ei kosteusongelmia
Ja tohon hintaan saa myös vaunun! Miks ei kostu?