rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vaunun myymisestä (jupinaa)  (Luettu 5253 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2022 kello on 18:18
  • Suur-Kouvola
    • UTILITYFOORUMI
Vaunun myymisestä (jupinaa)
« : 12.07.2014 kello on 15:58 »
En voi heittää ensimmäistä kiveä, koska olen  itsekin syyllistynyt samaan, mutta nyt se sattui omalle kohdalle....

Olen siis myymässä vanhaa vaunuani. Netissä ilmoitus ja yhteydenottojakin on tullut useita. Kaikki ovat luvanneet tulla katsomaan esim. seuraavana päivänä ja soittavat kuitenkin ennen lähtöä, ettei vaunua olekin jo myyty...

Niitä soittoja tässä on odoteltu mointa päivää, kauemmas ei voi oikein lähteä, jos vaikka ostajaia tulee jonoksi asti....mutta ei kuulu soittoja.

Jos vaikka on löydettykin jo toinen vaunu tai kauppa ei kiinostakaan, voisi myyjälle kuitenkin ilmoittaa vaikka tekstiviestillä, ettei turhaan odotella...

jo helpotti....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #1 : 12.07.2014 kello on 19:44 »
Jotain sovitaan, se pidetään ja jos soittaja lipsuu, niin pas2 sitä itsekään tarttee sopparista kiinni pitää. Tosiostaja soittaa hyvissä ajoin ja varmistaa että olet paikalla, niistä muista satunnaisista renkaanpotkijoista ei niin väliä Thumb

Näin olen itsekin aina toiminut, enkä varaa mitään kellekään ellei raha ensin liiku. Sen verran monta oharia sitä on itsellekin vuosien varrella tehty että enää ei jaksa. Ostaja tulee jos tulee, kunhan sen verran katsoo että jos on sopinut päivän X ja ennakkosoitto esim. 1h ennen, niin on sitten sen max. 1h päässä kotoa tuon päivän. Toki päiväkin sitten sen mukaan sovittu ettei itsellä ole tuolloin menoja tiedossa muutenkaan 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Kulkija
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #2 : 12.07.2014 kello on 20:26 »
Enemmän lupailijoita oli moottoripyörän ostajissa kuin vaunun. Autoa (nelivuotiasta Golfia) myydessäni pari jobbaria häiritsi, mutta sen jälkeen kaikki asialinjalla.

Muut autot olen myynyt romuina halvalla ja ovat menneet heti.

Vaununostajaehdokka issa kyllä oli monenlaista hiihtäjää, osalle ei olisi edes pitänyt myydä. Hyvä vaan karavaanariharrasta jille, että on niitä suurtapahtumia, joissa vaunu on melkein pakollinen. Osallistujille uppoaa ainakin vanhoja ja isoja vaunuja.

Palkoille pääsee itsemyyjä silti, kannattaa kestää häiriöt...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #3 : 12.07.2014 kello on 22:01 »
Palkoille pääsee itsemyyjä silti, kannattaa kestää häiriöt...

Ja ihan omasta kokemuksesta, en ole täysin varma kannattaako sittenkään. Meinaan sitä kaupan jälkeistä jälkipyykkiä voi tulla jonkun verran jos myyt väärälle, milloin on mikäkin kaupan kohteessa viturallaan, ostaja ei osaa käyttää jotain vermettä joka selviäisi jos vaivautuisi lukemaan mukana tulleen käyttäjän ohjekirjan tai pahimmillaan uhkaillaan raastuvalla jos et suostu kaupan purkuun tms. paskaa :-X

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Kulkija
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #4 : 12.07.2014 kello on 22:42 »
Riski kannattaa ottaa, kohdalle ei ole itellä sattunut. Paskaa nimenomaan, kamppeilla on perävalotakuu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #5 : 12.07.2014 kello on 23:18 »
No mulle sattu :-X Tässä par'aikaa kättä väännetään siitä ex. Ducato Detskustani -90 jonka myin reilu 2vko sitten pois >:( Ja samanlaisesta tapauksesta kuulin pojan tyttöystävän aikanaan myyneestä autosta. Piti kuulemma hakea jo häirintä-syytekin ostajalle ennen kuin tajusi lopettaa kiusaamisen :o

Mikä ihme siinä on kun ostetaan käytettyä, niin luullaan sen olevan uusi, yksityiskaupan ns. perävalotakuusta nyt sitten puhumattakaan ??? Ostaja laiminlyö kaupan kohteen tarkistamisen totaalisesti, ei edes koeajolla käy ja koko kauppatilanne keskittyy siihen paljonko hän kykenee hintapyynnistä tinkaamaan. Merkillistä toimintaa :-X

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #6 : 13.07.2014 kello on 08:37 »
No toi on kyllä niin syvältä että huh huh. Mut älä välitä mulle kävi samoin mutta vasta puolen vuoden kuluttua kaupasta! Kuvittele!
Ja kaupasta jossa rahaa ei vaihdettu vaan kulkineita ja vielä ostajan ehdotuksesta.

Minä kerroin kaikki tuntemani viat omasta vehkeestäni ja hän ei tiennyt mitään omasta kohteestaan joka oli tullut hänelle jossain könttäkaupassa.

Tehtiin kauppa ja kauppakirja jne. Homma bueno ja that´s it,molemmat tyytyväisiä ja niin.
Mutta anti olla ,6kk:n jälkeen tavara ei enään miellyttänytkään ja vaati kaupan purkua ja uhkasi oikeudenkäynnillä!(lakimies kun on) Ja hänen lakimies ystävältään tuli kirje jossa nojattiin joihinkin fidun pykäliin jne jne.
Noh suhtauduin heidän uhkailuihinsa jotka muuten olivat täysin lainvastaisia mutta uskoivat heidän lakimiestaustansa tehoavan alempikastiseen opettajaan. :D,niin täysin viileästi ja totesin tälle lakimiehelle että et todella tajuakkaan kuinka paljon menetit tässä kaupassa sillä yritit kusettaa vanhaa ystävääsi jonka todellakin voit mainita menneessä aikamuodossa ja joka on aina pyyteettömästi auttanut sinua kaikissa vaikeissakin hankkeissa ja joka on nyt tajunnut koko rehellisyytesi mädännäisyyden ja joka ei todellakaan voi enää arvostaa lakimiesten rehellisyyttä.
Katson näinollen sinun naulanneen viimeisen naulasi ystävyytemme kirstuun ja toivotan hyvää loppuelämää ja toivottavasti emme enään koskaan tapaa toisiamme sillä sinä et enään ole olemassa minun maailmassani johonka pääsee vaan aidot ja hyvät ihmiset!

Se päättyi siihen!

Jaksamista kaikille samoihin pashoihin joutuneille!                   t migel :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:46
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #7 : 13.07.2014 kello on 09:29 »
Minä en ole myynyt onneksi kuin yhden vaunun netti-ilmoituksella ja se kyllä kannatti rahallisesti.
Annoin ostajalle täyden puhelintuen eteentuleviin ongelmiin ja varmaan reilun 10 kertaa olen vastaillut kysymys/ongelmapuheluihin. Ei paha, kun ostaja oli ensivaunuaan ostamassa - Aina on ratkaisu löytynyt.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2024 kello on 19:47
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #8 : 13.07.2014 kello on 09:40 »

Kyllä se oman vaunun myyminen netin kautta kannattaa. Itse olen myynyt kaksi Soliferia ja yhden Hobbyn, ilman ongelmia.

Hobbyn kohdalla kävi vielä niin, että ostajia oli kaksi, ei tarvinnut edes hintaa laskea. Vaunuja on kyllä huomattavasti mukavampi myydä kuin henkilöautoja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #9 : 13.07.2014 kello on 09:59 »
Kylläpäs tämä tarina kuulosti todella tutulta.  Mulla oli Volvon kanssa just samanlaista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #10 : 13.07.2014 kello on 13:25 »
me myytiin meitin sokku  mun :-* siskolle
joka ei koskaan siittä valittanut onneksi
eikä saatu voittoa vaan myytiin ihan käypään hintaan
jossa molemat olivat tyytyväisiä  :)

Olihan solikan hinta jo laskenut 10v ..aikas reippaasti
jotta ei olis voitu voittoa ottaa
tai se jos oltais voitolla myyty
olis solikka vieläkin tuossa autotallin vierellä
ja siihen olis mädäntynyt tai jotain varaston virkaa saanut toimittaa
nyt on vain ikävä seuranani niitä ihania muistoja kohtaan
jotka saimme siinä viettää  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #11 : 13.07.2014 kello on 14:03 »
Kylläpäs tämä tarina kuulosti todella tutulta.  Mulla oli Volvon kanssa just samanlaista.

Mikä näist jutuist ja miten päättyi?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #12 : 13.07.2014 kello on 14:23 »
Minäkin möin parikymmentä vuotta sitten Sprite Musketeerin,kaveri maksoi käsirahan,jätin rekisteri otteen omistus osan pantiksi,kaveri lupasi tulla noutamaan sen ja maksamaan loput,eipä ole kaveria senkoommin näkynyt,miten lie rekisteröinyt,no,eipä tuo ollut iso tappio,kaveri häipynyt johonkin,kukaan ei tiedä,minne !

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #13 : 13.07.2014 kello on 17:53 »
Mikä näist jutuist ja miten päättyi?
Tarkoitin tuota alkuperäistä tarinaa.  Muutama soitti ja oli miestä tulossa katsomaan,  ja sovittuna ajankohtana ketään ei tullut.  Olisi ollut kyllä ihan kivaa että soittaja sanoisi suoraan jos ei tule paikalle. 

Volvo on nyt kyllä onneksi myyty

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
« Vastaus #14 : 13.07.2014 kello on 17:57 »
Mulla on aina liike mukana kaupoissa ;)