rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sorruin Soliferiin  (Luettu 7694 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2022 kello on 18:18
  • Suur-Kouvola
    • UTILITYFOORUMI
Sorruin Soliferiin
« : 12.07.2014 kello on 08:54 »
Kävimme eilen, vaimoni ja minä, katselemassa sopivan hintaista vaunua nykyisen pikkuvaunumme tilalle.  Itse katselin 80-luvun lopun Matkaajia ja Kabeja, vaimoa kiinnosti uudemmat (ja kalliimmat).

Kaikenlaisia home- ja muita pommeja ihan kunnollisistakin liikkeistä olisi saanut ostaa. Jotkut sentään myivät lahoa vaunua lisätekstillä "käsistään kätevälle, pientä laittoa"

Kaupat tehtiin sitten yllättäen (ainakin minulle) Solifer Goldie 500 1999 vaunusta. Siellä ei home haissut, pohjaratkaisukin miellytti sekä kasettivessa ja Primuksen lämmitin.

No eihän sitä vaunua heti mukaansa saanut, ensin tehdään luovutushuollot ja kosteusmittaukset, että pystyvät antamaan sen luvatun 3kk takuun.

Tässä esitänkin nyt samanmoisen vaunun omistajille kyselyn, josko mitä pitäisi ensin tarkastaa ja ennakoida, kunhan vaunun keskiviikkona saan. Transportterin perässä kuvittelin tuommoisen vaunun tulevan kuin tyhjää vaan, tuskin lisäpeilejäkään tarvitaan.
Koppi on varustettu kiinteällä poikittaisella parisängyllä takaosassa, uusi patja sinne pitää hankkia. Koko lienee 140x200?
Miten toimii lattialämmitys, pitääkö lattian olla ilman mattoja jotta lämpö nousee ylöspäin?
Toimiiko kuumavesiboileri myös sähköllä kun lämmityskin hoituu sähkövastuksella?
Mistä kohtaa ensimmäiseksi lahoaminen alkaa,  jos ei ole jo alkanut?

Nimimerkki "Pankin vaunua vedetään monta vuotta"


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • seniori
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #1 : 12.07.2014 kello on 09:14 »
Minulla oli Solifer Coldie 470 samoja vuosimalleja ja oli oikein hyvä vaunu. Ainoa paikka jossa havaittiin hieman kosteutta (myydessä) oli oven päällä. Lattilämmityksellä ei lämmitetä oikeastaan asuintilaa, ainoastaan kylmä lattia miellyttäväksi pakkasilla. Kun vaunu on liietty sähköverkkoon, vesi ja kiertovesi lämpiävät haluttaessa ensisijaisesti sähköllä ja jos se ei riitä, käynnistyy kaasupoltin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #2 : 12.07.2014 kello on 10:32 »
Kävimme eilen, vaimoni ja minä, katselemassa sopivan hintaista vaunua nykyisen pikkuvaunumme tilalle.  Itse katselin 80-luvun lopun Matkaajia ja Kabeja, vaimoa kiinnosti uudemmat (ja kalliimmat).

Kaikenlaisia home- ja muita pommeja ihan kunnollisistakin liikkeistä olisi saanut ostaa. Jotkut sentään myivät lahoa vaunua lisätekstillä "käsistään kätevälle, pientä laittoa"

Kaupat tehtiin sitten yllättäen (ainakin minulle) Solifer Goldie 500 1999 vaunusta. Siellä ei home haissut, pohjaratkaisukin miellytti sekä kasettivessa ja Primuksen lämmitin.

No eihän sitä vaunua heti mukaansa saanut, ensin tehdään luovutushuollot ja kosteusmittaukset, että pystyvät antamaan sen luvatun 3kk takuun.

Tässä esitänkin nyt samanmoisen vaunun omistajille kyselyn, josko mitä pitäisi ensin tarkastaa ja ennakoida, kunhan vaunun keskiviikkona saan. Transportterin perässä kuvittelin tuommoisen vaunun tulevan kuin tyhjää vaan, tuskin lisäpeilejäkään tarvitaan.
Koppi on varustettu kiinteällä poikittaisella parisängyllä takaosassa, uusi patja sinne pitää hankkia. Koko lienee 140x200?
Miten toimii lattialämmitys, pitääkö lattian olla ilman mattoja jotta lämpö nousee ylöspäin?
Toimiiko kuumavesiboileri myös sähköllä kun lämmityskin hoituu sähkövastuksella?
Mistä kohtaa ensimmäiseksi lahoaminen alkaa,  jos ei ole jo alkanut?

Nimimerkki "Pankin vaunua vedetään monta vuotta"
Onneksi olkoon. Tervetuloa joukkoon.
Kyseinen vaunu tulee Transsun perässä heittämällä. Et edes huomaa sitä.
Matot lattialle vaan. Lämpöä riittää.
Minulla kosteutta löytyi etuseinästä, etuboxin päällä olevan listan ruuvit kannattaa tarkastaa. Jos vaikka ei ruuvia olisikaan kuten minulla.
Onneksi korjaantui kohtuu hommalla. Toinen korjaus piti tehdä kattoon josta alkuperäinen kattoluukku oli haljennut ja vuotanut.
Molemmat luukut uusiksi ja auringonvalon ulkona pitäviksi.Tykkään nukkua pimeässä.
Primusta joutuu huoltelemaan, muutoin vaunu toiminut erittäin hyvin. Harmaat muoviosat kannattaa roplata läpi.
Mulla meni lokasuojan kaaret vaihtoon kun ajaessa oli pudonnut pois haperuudesta johtuen. Mustat uudet molemmille puolille
n.100€ pari ja on siisti.  Thumb
Me ollaan tykätty vaunusta. Kaverit kans  :)
Oma on hiukan isompi 580.
Ohjekirjassa on hyvin selvitetty lämmityksen toiminta ja missä kiertovesisulut sijaitsee.
Hyvää vaanarikesää. 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #3 : 12.07.2014 kello on 11:36 »
Onnea vaan uudelle vaunulle ;) :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #4 : 12.07.2014 kello on 12:40 »
Onnea uudelle solikalle
on solikka minusta ihan ykkös merkki  Thumb
meillä oli solikka L 500 vm. 1988
ja vieläkin sitä ikävöin
vaikka aikaa on siittäkin jo 6 v
kun se myytiin
niin siltikin on ikävä niitä aikoja  :'(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.05.2018 kello on 03:24
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #5 : 12.07.2014 kello on 12:51 »
onko niitä muuta kin, Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #6 : 12.07.2014 kello on 13:54 »
Jotkut luulee....  :-*


No onnea uudelle kulkimelle. Aika paljon isompi kuin edellinen.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2022 kello on 18:18
  • Suur-Kouvola
    • UTILITYFOORUMI
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #7 : 14.07.2014 kello on 15:44 »
Löytyykö jostain tuon Solifer Goldie 500 1999 käyttöohjekirjaa pdf:nä?


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #8 : 14.07.2014 kello on 15:51 »
Löytyykö jostain tuon Solifer Goldie 500 1999 käyttöohjekirjaa pdf:nä?
  Mihinkäs sinä sitä tarvitset ?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.11.2021 kello on 11:56
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #9 : 14.07.2014 kello on 15:54 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2022 kello on 18:18
  • Suur-Kouvola
    • UTILITYFOORUMI
Vs: Sorruin Soliferiin
« Vastaus #10 : 14.07.2014 kello on 16:07 »
Noi on vaan myyntiesitteitä....