Tekniikkakeskustelut > Primus
Miten ilmaan vanhan matkaaja primus kiertovesijärjestelmän?
Knaus-90:
--- Lainaus käyttäjältä: jassumo - 12.07.2014 kello on 18:54 ---Eli onko magneetti pinta menettänyt tehonsa tai onko pumpuyksikön sisällä luistokohta?
Onko jokaisesessa mustissa kierovesipumpuissa magnettipinta siirtämässä voimaa onko tämä heikkokohta?
Mihin hintaa suoravetoisia saa?
näytää slltä että roottori taas sutii
auttaako pumpuyksikön vaihto?
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli just viimeviikolla yksi pumppu korjattavana, se magneetti oli päässy irti
siitä alumiini kartiosta, eli magneetti on siellä kupissa sovitteella ja liimalla.
Muutamissa pumpuissa, moottorin akseli on luistanut, on kiinni siinä akselissa tosi pienellä
pidätinruuvilla, ruuvi näkyy sieltä hahlosta mistä rasvataan.
Se roottori harvemmin hajoaa tai luistaa. Ainoastaan se väljistyy ja alkaa pitää ääntä.
Ota se pumpun pesä irti, sit moottori käymään koitat luistaako magneetti, vai pätkiikö moottori.
jassumo:
Luulen että magneetin kontakti pinta luistaa liikaa(jos tämä on mahd,ja jos pumpun sisällä on kiinteaät paikat) koska itse moottorin magneetti pyörii voimalla
Knaus-90:
Sitten taitaa itse pumppu pesä mennä uusiksi.
jos ei hyvää käytettyä ole.
http://www.vapaa-aika.com/lammitys-ilmastointi/trumatic-lammittimet/primus-varaosat.html
jassumo:
Magneettikehä ottaa kuitenkin kiinni,mutta sutii niin paljon että pumpun roottori ei pyöri täydellä teholla ja näin ollen ei jaksa kierättää nestettä.
Onko tämä primus pumpun heikkokohta
miten tätä lähtis korjaamaan?
Knaus-90:
Ei se magneettikehä saa ottaa mihinkään kiinni, muuten rohisee
siellä magneetin ja sen pumpun pesän päässä olevan motikan välissä on
ilmarako. Jos se moottori ja magneetti on kunnossa ja pyörii,
niin eikös se vika ole silloin siinä pumpun pesässä, ei sitä millään
korjata. Voit yrittää putsata ja liotella, jos on töhnää täynnä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta