Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi

Onko kulkimen ilmastoinnista mitään hyötyä ?

<< < (61/98) > >>

smy:
Itse en ole monenakaan päivänä ilmastointia kaivannut. Pöytätuulettimella ja luukkuja auki pitämällä on pärjäilty.

Ohjaamon puolella on mukavuusraja 30 kohdalla. Viime vuonna Italiassa/Itävallassa meinasi olla vähän lämmin kun 32 oli ulkolämpö. Harvassa nuo päivät. On hyvä että kuljin on valkoinen.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 16.07.2018     kello on 17:18 ---Olut on ilmastoinnin viilentämää sisäilmaa   ja kosteus  kondensoituu ulkopintaan.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla olut on jääkaapin viilentämää....

Kosteus kondensoituu kaikkiin ilmaa kylmempiin paikkoihin. Siksi kai kylmävesiputketkin on syytä eristää.
Autossa pidän pitkän ilmastointijakson aikana välillä ikkunaa raollaan. Ilmastoinnin kuivattama sisäilma alkaa kuivattaa hengityselimiä. Ilmastoinnin sekaan voi säätää myös tarpeellisen määrän lämmitystä, niin ei tunnu niin jäätävältä puhallus.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 16.07.2018     kello on 17:18 ---Olut on ilmastoinnin viilentämää sisäilmaa   ja kosteus  kondensoituu ulkopintaan.

--- Lainaus päättyy ---
Saako Seppo nauraa, noin hyvälle komntille ;) ;D

smy:
Vähän wivusta eiku sivusta. Mulla on tuo uusi kaasugrilli joka käyttää noita pieniä kaasupulloja (pitäisi ostaa sopiva letku että saa ison pullon kiinni)

Eli tämmöinen:
https://www.puuilo.fi/Kaasupatruuna-460g-D4

10 minuuttia grilli päällä niin onhan pullo kylmä sen jälkeen. ja hyvin huomaa lämpimällä ilmalla kosteuden kondensoitumisen kylkeen. Kylmenesipä jääkaappikin yhtä nopeasti.

Yrjö:
Pelle peloton voi tietenkin kokeilla 30 miillibaarin säädintä. Varman päälle pelaava hankkii ko. säätimeen sopivan grillin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View