Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi
Onko kulkimen ilmastoinnista mitään hyötyä ?
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 5.06.2015 kello on 08:49 ---Paljonkos jää vapaakorkeudeksi hököttimen alla?
--- Lainaus päättyy ---
194 cm näyttää olevan vapaatila tämän Dometicin alla ja ei tuo paljoa madalla sisätilaa, tulitikkulaatikon verran.
Sitä kun tuota mittaa ei ole 167 cm enempää kertynyt niin ei osaa nähdä ongelmaa siitä että miten mahtuu missäkin seisomaan tai miten ajoasennon saa mieluisaksi eri autoissa, aina on löytynyt hyvä ajoasento, ihan Smartista lähtien.
Muistan kyllä kun alkovillisissa autoissa olen käynyt sisällä niin miettinyt että mitenkähän tuon etummaisen kattoluukun saisi itse auki, keittiöjakkarallako ?? ;D
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 5.06.2015 kello on 07:00 ---Noista vaihtoehdoista jos saisi vinkkejä kun tässä on kilpavarustelu ja röystäily juurikin pahimmillaan menossa ^-^
--- Lainaus päättyy ---
Esim. tuota Dometicin Brisk II tuntuisi saavan $500 pintaan + sisäyksikkö $50 = n. 500€ uusi 13.500 BTU laite :o
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 5.06.2015 kello on 09:52 ---tai miten ajoasennon saa mieluisaksi eri autoissa, aina on löytynyt hyvä ajoasento, ihan Smartista lähtien.
--- Lainaus päättyy ---
Itse asiassa Smart on varsin tilava kuskin paikaltaan, jopa minä saan siinä erinomaisen ajoasennon Thumb Kun taasen varsin pitkä nilkka-polvi -väli aiheuttaa ongelmia auton koosta huolimatta kun cruisen ja/tai radion viiksi tökkii polveen. Myös prätkissä kovin usein tankin polvimuotoilu osuu mulla polven kylkeen => erittäin epämiellyttävä ajoasento polvet levällään :(
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 5.06.2015 kello on 10:10 ---Esim. tuota Dometicin Brisk II tuntuisi saavan $500 pintaan + sisäyksikkö $50 = n. 500€ uusi 13.500 BTU laite :o
Itse asiassa Smart on varsin tilava kuskin paikaltaan, jopa minä saan siinä erinomaisen ajoasennon Thumb Kun taasen varsin pitkä nilkka-polvi -väli aiheuttaa ongelmia auton koosta huolimatta kun cruisen ja/tai radion viiksi tökkii polveen. Myös prätkissä kovin usein tankin polvimuotoilu osuu mulla polven kylkeen => erittäin epämiellyttävä ajoasento polvet levällään :(
--- Lainaus päättyy ---
Sitten kannattaa kiertää nämä lurppahuuli fiatit ja sen serkkumallit kaukaa sillä itsellä on sama ongelma, mutta se mihin polvi tökkii on virta-avain.
Pikkuisen on saanu ongelmaa kierrettyä käyttämällä vara-avainta kun sen otepää ei ole niin valtava mollokka kuin tämän varsinaisen taittuvan avaimen pää.
Mutta osumia tulee siitä huolimatta nimenomaan oikealla polvella.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 5.06.2015 kello on 10:30 ---Sitten kannattaa kiertää nämä lurppahuuli fiatit ja sen serkkumallit kaukaa sillä itsellä on sama ongelma, mutta se mihin polvi tökkii on virta-avain.
--- Lainaus päättyy ---
Aikanaan ex. Pökö Partnerissa joutui laittamaan virta-avaimen juuri tietynpäin lukkoon, jotta se ei tökkisi polvea :D
Mutta tosiaan tuo polviongelma sulkee mm. PSA:n tuotteista tietyt vuosimallit kokonaan pois kun niissä on käytetty noita alaviiksiä ohjauspylväässä. Samaten poistuu isojakin autoja, kun sillä auton koolla ei tosiaan ole merkitystä, vaan ratkaisevaa on nuo ohjauspylvään ratkaisut. Meillä oli jopa Pökö 1007 joitain vuosia talossa ja tuo oli varsin mukava auto meikäläisenkin ajaa Thumb
Ja tuo 1007 oli sarjansa huippuvarusteltu 1.6 Sporty 2Tronic, jossa oli myös automaattinen ilmastointi ;)
eura665:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 5.06.2015 kello on 07:57 ---Tässä olisi kokemuksia tuosta mikä meillä autossa, eli Dometic B2200
http://karavaanari.org/index.php?topic=1640.0
Mielestäni aika kattavasti olen kertonut miten laite niin jäähdyttää kuin myös lämmittää ja myös melusta joka herkkäuniselle on kuitenkin sellainen että on parempi sammuttaa mutta lue ensin nuo käyttökokemukseni laitteesta ja jos on kysyttävää niin toki saa kysyä. Thumb
Jos autossa tai vaunussa keskellä kattoa on se 40x40 kattoluukku niin valmistaja on asiakkaan puolesta siten suunnitellut siihen jo sen tulevan ilmastointilaitteen paikan joten sen suhteen ei tarvitse olla huolissaan. Korkeus ei nouse kuin 10 cm kattoluukusta joten ei liene ongelma missään olosuhteissa.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä mä en 320cm korkeeseen kotteroon kattoilmastointia laittas, saattaa jossainpäin ahistaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta