Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Mitä autosi kuluttaa vaunua vedettäessä ?
Kömppääjä:
3000km lappi turnee heitetty ja Qashqai 1.6 + Adria Classica 513 ja kulutus 10,2l sataselle. Viime vuonna muistaakseni nieli litraa enemmän mutta olipa kyllä eri reitti ja vähemmän ajoa. Mietin vaan kun ennen reissua vaihdoin kaikki suodattimet + öljyt, koneeseen kippasin X1R:n ja käytin diesel boosteria että noinko ois litralla tipahtanu kulutus :)
99:
2748km reissulla todellinen keskikulutus 9,4l/100km, suurin osa matkasta auton cruisea käyttäen.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: vmt - 10.07.2021 kello on 14:18 ---Sulla menee pienellä😊 Tuli nyt reissussa mitattua omalle vastaavalle yhdistelmälle 15,8 sataselle. Mun F menee tyhjänä tuohon haarukkaan maantiellä, joten eipä iso kulutuksen muutos.
--- Lainaus päättyy ---
Perässä mulla vene+traikku ja maantiekulutus valtateillä - mäkiähän täällä Uudellamaalla ei juuri ole..
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 16.07.2021 kello on 08:57 ---Perässä mulla vene+traikku ja maantiekulutus valtateillä - mäkiähän täällä Uudellamaalla ei juuri ole..
--- Lainaus päättyy ---
Ihan kuin autosi huomaisi mäet ;D
kimi:
Käytännössä ylämäen jälkeen tulee alamäki joka kompensoi ylämäen isompaa kulutusta. Jos alamäessä joutuu käyttämään jarruja ei tästä saa täyttä hyötyä. Ja ei iso vääntävä kone muutenkaan reagoi pahemmin ylämäkiin, ja vääntöä tuossa 88 autossa on riittävästi
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta