rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hölmöilyä leirintäalueilla  (Luettu 2970 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:09
  • Kulkija
Hölmöilyä leirintäalueilla
« : 27.06.2014 kello on 13:05 »
Reissussa tuli kerran mieleen, pääsyä matkailuautoille tarkoitetulle huoltoalueelle odottaessa, että tästä kyllä avaan ketjun.

Odottelin saksalaisen nuoren miehen, jonka olin aiemmin ristinyt hengenpelastajaksi sinkoilunsa uima-allasalueella vuoksi (opetti lapsiaan uimaan altaan reunalta käsin), toimia, kun tämä blokkasi paitsi pääsyn ko. alueelle myös tukki yhden ajotien. Pyyhkiäkseen ylitäyttötuotteita talouspaperilla vessasäiliökaapista . Harmaaveden laski keskelle tietä, ei suinkaan peruuttanut kaivolle. Lopulta ajoi koslansa respan eteen ja lähes tukki tien muilta uudelleen. Vuokra-auto tietenkin alla. Yleensä saksalaiset ovat taitavia kanssakaravaanareit a, siksi tämä silmään pistikin.

Seuraava vaunumies peruutti kyllä kaivolle, mutta eihän vanhassa vaunussa mitään harmaavesisäiliötä ollut. Otti sen sijaan kemssantyhjennyslaa riin tungetun raikasvesiletkun, työnsi sitä metrin sisään vaununsa raikasvesisäiliöön ja täytti. Bakteerikanta kohdallaan.

Ko. alueella kannettiin rouvan kanssa se 80 litraa kastelukannulla taatusti puhtaasta juomavesihanasta. En viittinyt omaa letkua tuossa paikassa kytkeä, kuten yleensä teen.


Minkäslaisiin toopeihin muut ovat alueilla törmänneet?


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #1 : 27.06.2014 kello on 13:14 »
Minkäslaisiin toopeihin muut ovat alueilla törmänneet?
Kaikenlaisiin ja kaiken huippu on ollut ihan minä itse :o.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:52
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #2 : 27.06.2014 kello on 14:28 »
En tiedä voiko yleistää ja ainakin minua on joka reissulla ihmetyttänyt monet entisen itäsaksan alueen asukkaista.
Elintarvikekaupassa ostoskärryissä voi olla numero ja se rekisteröidään kassaan maksuhetkellä ? Mielenkiintoinen ilmiö johon en muualla ole törmännyt. Jonottaminen ja kiltisti jonossa pysyminen sekä joustamattomuus ovat saman ryhmän muita tunnusmerkkejä.

Stellplatsilta lähtiessämme muutamia viikkoja sitten törmäsin taas tällaiseen. Väkeä oli lähdössä useita autokuntia ja meillä ei ollut palvelupisteelle asiaa. Ajattelin kuitenkin ottaa muutaman tonkan juomavettä.
Seurasin yhden auton aikaa vievää toimintaa pisteellä ja sen taakse muodostunutta jonoa. Autoon oltiin vedet tankattu ja siitä likaiset laskettu mutta, matkavalmistelut jatkuivat ainoalla huoltopaikalla.

Menin kolmen vesipullon kanssa vesipisteelle ja täytin ne. Silloin tämä lähtöön valmistautuva tuli autostaan ja sanoi tyyliin "ole hyvä vaan" ja mulkaisi minua vihaisesti. Kysyin mikä oli ongelma ja se oli minun kiilaamiseni. Kiilasin ne jonossa olevat joilla oli pitempää asiaa pisteellä ja lisäksi otin veteni omin luvin hänen vuorollaan.
Tämä ei tosin tapahtunut entisen itäsaksan alueella mutta auto oli siellä rekisteröity

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:12
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #3 : 27.06.2014 kello on 14:57 »
Minkäslaisiin toopeihin muut ovat alueilla törmänneet?
Kaikenlaisiin ja kaiken huippu on ollut ihan minä itse :o.

Minä myös.  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:09
  • Kulkija
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #4 : 27.06.2014 kello on 18:02 »
Mulhousen liepeillä, mennessämme respan antamaan leirintäpaikkaan (lähes ainoa kerta, kun ei saanut itse valita koko reissulla), löysimme sen hollantilaisen kuusikymppisen naispariskunnan autollaan valtaamana. Naapuripaikalla oli vaunu etukatoksineen, katos osin meidän puolella. Käytös oli erittäin hapanta, kun ystävällisesti pyysin siirtämään auton. Katoksesta en sanonut mitään, mutta katosi sekin parin tunnin kuluessa.

Minua sieppaa se, että tapoja tuntemattomat eivät kunnioita toisten paikkoja. Rastilassa esimerkiksi sattunut myötäänsä, että joku talsii suunnilleen markiisin alta paikan läpi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #5 : 27.06.2014 kello on 19:00 »
Ei nyt leirintäalueella mutta kun oltiin Tanskan läpi ajamassa niin pysähdyttiin huoltoasemalla. Parkkiin oli rakennettu hieno harmaanveden tyhjennyspaikka mihin joku fiksu oli vessansa tyhjentänyt. Kiva oli katella ritilän päällä wc-papereita ja pökäleitä keskellä parkkipaikkaa  ??? Eikä se haju kruunannut näkyä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:25
  • Lempäälä
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #6 : 28.06.2014 kello on 06:41 »
Rastilassa esimerkiksi sattunut myötäänsä, että joku talsii suunnilleen markiisin alta paikan läpi.
  Niin onko "hölmöilyä" kävellä alle 4 metrin päästä kulkineesta?
  Silloin harvoin kun on alueella oltu, niin vaimo ja varsinkin koira ovat haukkuneet näin toimijoita. ;D ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:09
  • Kulkija
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #7 : 28.06.2014 kello on 09:30 »
Metrimääristä en tiedä, mutta omassa pilttuussa, josta joutuu maksamaan, olisi mieluusti rauhassa.

Sosiaalisuus on sitten ihan toinen asia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:14.05.2024 kello on 06:40
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #8 : 28.06.2014 kello on 13:11 »
Mutta kun ne "pilttuut" on monta vierekkäin ja usein kaksi peräkkäin, niin saattaa joutua tekemään aikamoisen kierroksen päästäkseen tavoiteeseensa. Esim. Hietasaaren rantapaikalla. Jos olet rannan puolella ja alue täynnä. Todennäköisesti jokainen meistä oikaiseen naapurin tontin poikki. Paitsi ehkä ei ne päissä olevat. Päissään olevathan liikkuu ihan missä sattuu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:42
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #9 : 28.06.2014 kello on 14:36 »
Valasrannassa eräänä kesänä hölmöili eräs Winemaker,  istui pöllö katoksen alla kaljaa ryystäen ja itikoita huitoen.  Kuinka ollakkaan, huitaisi ohimoltaan itikkaa ja lennätti silmälasinsa komeassa kaaressa kivikkoon.  Molemmissa linsseissä kunnon iskemät ja ei kun lasikauppaan!

...kele!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #10 : 28.06.2014 kello on 20:12 »
Padasjoella hölmöilimme joskus vuosia sitten paikan kausipaikkalaisten kanssa ja laulelimme makkaranpaistopaika lla pikkutunneille saakka pienessä hönössä. Kausipaikkalaiset luulivat, että likellä ei ole ketään joka häiriintyisi, mutta aamulla sitten kuulimme, että pari vaunukuntaa oli lähtiessä nurkunut henkilökunnalle metelistä.

No, pahahan tuota oli jälkikäteen korjata. Olisivat tulleet sanomaan, niin olis metelöinti lopetettu.

Ja jossain alueella kävin suihkussa "sallitun" ajankohdan jälkeen, myöhään kun tulimme paikalle. Tosin en ollut ainoa ja aikarajakin oli vain sellaisessa ovessa ilmoitettu, joka oli koko ajan auki ja lappunen seinään päin. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:09
  • Kulkija
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #11 : 28.06.2014 kello on 21:13 »
Ja jossain alueella kävin suihkussa "sallitun" ajankohdan jälkeen, myöhään kun tulimme paikalle. Tosin en ollut ainoa ja aikarajakin oli vain sellaisessa ovessa ilmoitettu, joka oli koko ajan auki ja lappunen seinään päin. :D

Vaikea ymmärtää syytä suihkurajoitukselle . Eipä tuo hirveästi meteliä aiheuta. Vai onko humalaiset sotkeneet suihkua joskus yöaikaan.

Joskus on vaikea vieraan tietää paikallisia sääntöjä ja tapoja. Mutta se ei ole hölmöilyä eikä vieraan vika. Jos sääntö on omituinen niin sellainen on laatijansakin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #12 : 28.06.2014 kello on 23:25 »
Ei kaivanne sanoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:02
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #13 : 28.06.2014 kello on 23:28 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.10.2020 kello on 23:25
Vs: Hölmöilyä leirintäalueilla
« Vastaus #14 : 29.06.2014 kello on 00:42 »
Ei kaivanne sanoja.

Jösses!  :o
Voisi kuvitella mekkalan kestäneen vähintään 48/14, ennen kuin ovat hiljentynyt...