rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Trooppisia perhosia  (Luettu 1917 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:28
Trooppisia perhosia
« : 23.06.2014 kello on 23:22 »
Pohjois-Karjalan retkellä kävin myös Joensuussa Botanian kasvitietellisessä puutarhassa ja trooppisessa perhostalossa. Mainio kohde lapsiperheille ja vaihtoehto kieputtimille. Passaa oikein hyvin myös aikuisemmille karavaanareille.

Juttua ja kuvia tuolla: http://travelingdeffu.blogspot.fi/2014/06/trooppisia-perhosia-joensuussa.html

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:06
Vs: Trooppisia perhosia
« Vastaus #1 : 23.06.2014 kello on 23:52 »
Viime kesänä Joensuussa funtsin, että mahtaakohan tuota paikkaa olla enää. Joskus -90-luvun alkupuolella siellä käynyt..

Nyt tiedän Thumb Hienoja otoksia..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:28
Vs: Trooppisia perhosia
« Vastaus #2 : 24.06.2014 kello on 07:40 »
Siellähän se elää ja voi hyvin. Linnunlahteen se on muuttanut -85 vaikka perustettu Joensuuhun jo -55. Perhostarhaus aloitettiin -97. Tuollaisia kohteita on mun mielestäni mukava löytää, niiden mainokset kun ei niin kovin usein MTV:ssä pyöri.   :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
  • seniori
Vs: Trooppisia perhosia
« Vastaus #3 : 24.06.2014 kello on 11:02 »
Me kävimme myös Botaniassa 15.6. Monen vuoden saamattomuuden jälkeen (MatsOnnin innostamina).

Huoneet olivat yllättävän pieniä, mutta kasveja niissä oli oikein runsaasti. Niiden lomassa oli polkuja ja joitain pöytä/tuoliryhmiä. Ja tunsi olevansa viidakossa.

Kesäloma-aika ei vielä ollut parhaimmillaan ja sää oli ulkona saamarin kylmä. Turistitungosta paikassa ei siis onneksemme ollut. Parkkipaikkaa vaunu / auto yhdistelmälle ei kuitenkaan ollut löytyä.

Tropiikissa oli todella lämmintä ja kosteaa. Olin kuitenkin varautunut siihen ja pukeuduin lyhythihaiseen napitettavaan paitaan ja housuihin, joita sai vetoketjulla lyhennettyä. Rouva takertui perhoshuoneeseen kameroineen ja myös keskustelemaan perhoshoitajan kanssa. Minä poika, sydämeltäni vajaatoimintainen, istuskelin tuolilla autiomaassa kaktuksien vilpoisassa ja kuivassa tilassa. Onneksi sulkemisaika pelasti viimein tilanteesta  :laugh:

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:28
Vs: Trooppisia perhosia
« Vastaus #4 : 24.06.2014 kello on 19:08 »
^
Minä jätin auton ihan suosiolla raviradan parkkikselle. Se oli aivan tyhjä ja tilaa vaikka kuin. Oliskohan siitä 300m matkaa.

Kyllähän Botaniassa aikaa saa kulumaan. Tämmönen monotason harastelija sivuuttaa monta asiaa huomaamatta ja asiosta perillä oleva voi perehtyä juttuhin ihan eri tavalla.