Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Akkujen lataus aurinkopaneelilla

<< < (17/22) > >>

K.E.V:
Ei mulla ole mikään tarve pilkata, mutta mihinkään yleisesti tunnettuun vakiovarusteiseen kulkimeen ei kytketä paneelia SUORAAN sähkökeskukseen.
Minulla on kyllä saksalainen Hymer jossa on myös SOLAR liitin sähkökeskuksessa.
Näin oli edellisessäkin 2004 mallin autossa

Suorama:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.08.2022     kello on 10:31 ---Ei mulla ole mikään tarve pilkata, mutta mihinkään yleisesti tunnettuun vakiovarusteiseen kulkimeen ei kytketä paneelia SUORAAN sähkökeskukseen.

--- Lainaus päättyy ---

Taisi olla väärä henkilö, anteeksi.

Mutta jos luet edit kohdan ylempää. Mainitsen siinä myös tuon MPPT säätimen.

Minun ajatusmaailmassani ei olisi mahdottomuus, että vaunun / auton sähkökeskuksessa olisi PWM tai MPPT säädin sisään rakennettuna. Varsinkaan uudemmissa.
Tätä tietoa olen lähtenyt etsimään, ennenkuin kytken mitään mihinkään. Jopa ennenkuin vaunu kaupat ovat valmiit.

Tämä asia jota painotat on tullut jo selväksi. Kiitos tiedosta =)

Suorama:

--- Off-Topic: ---
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.08.2022     kello on 10:23 ---Tuossa kerran kattelin niin iso jääkaappi otti reilua 200w sisään kun oli 12v päällä. Senpä vuoksi käytän kaasulla mikä toimii loistavasti.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä oli yksi syy miksi vaihdoin kompurakaapin tilalle. Toinen oli se, että sain kunnon pakastimen ja enemmän kaappitilaa.
edit: ja kolmas se, että kaasu ei toiminut enkä jaksanut enää korjata sitä. "Uudessa" kaasu toivottavasti toimii.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Suorama - 17.08.2022     kello on 10:35 ---Minun ajatusmaailmassani ei olisi mahdottomuus, että vaunun / auton sähkökeskuksessa olisi PWM tai MPPT säädin sisään rakennettuna. Varsinkaan uudemmissa.
Tätä tietoa olen lähtenyt etsimään, ennenkuin kytken mitään mihinkään. Jopa ennenkuin vaunu kaupat ovat valmiit.

--- Lainaus päättyy ---
Ainakin tuo olisi mahdollista toteuttaa...

Mullahan on pakussa asennettuna Ctek D250SE DC/DC boosteri laturi ja siinä on sisäänrakennettuna MPPT säädin. Tässä tapauksessa erillistä säädintä ei tarvita. Tosin jännitteen siedon osalta se on vajavainen, mutta on kumminkin ja toimii.
https://www.ctek.com/fi/akkulaturit-12v-24v/d250se

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Suorama - 17.08.2022     kello on 10:39 ---
--- Off-Topic: ---Tämä oli yksi syy miksi vaihdoin kompurakaapin tilalle. Toinen oli se, että sain kunnon pakastimen ja enemmän kaappitilaa.
edit: ja kolmas se, että kaasu ei toiminut enkä jaksanut enää korjata sitä. "Uudessa" kaasu toivottavasti toimii.
--- Lainaus päättyy ---
Jaa, mulla on kyllä Iso jääkaappi, erillinen pakastin ja kaasu-uuni ylimpänä. Tankkipullo syöttää kaasua sinne. En vaihtaisi kompura kaappiin 😁

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View