Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Akkujen lataus aurinkopaneelilla
ewj:
Joo, ei starttiakkua mikään pura. Olis vaan helpoin tapa kytkeä tuo paneelilaturi suoraan tuohon akkuun. :)
retsasung52:
Minulla aurinkopaneeli on kytketty (ebl) tai vastaava, lataa molemman puolen akut.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: ewj - 23.06.2014 kello on 13:09 ---Olis vaan helpoin tapa kytkeä tuo paneelilaturi suoraan tuohon akkuun. :)
--- Lainaus päättyy ---
Eikös se sitten mene ihan yhtä helpon suoraan pelkkään hupiakuunkin? ::) Ellei sitten jopa helpommin jos on asunto-osaan vedetty valmiiksi vaikka tup.syt. pistokkeita tms. riittävän suuren sulakkeen kautta. Samalla tavallahan se hupiakku tuon tup.syt. liittimen kautta latautuu kuin purkautuukin. Tosin "pääkytkin" pitää tällöin olla On = suoraan hupiakun napoihin olisi toki parempi 8)
ewj:
--- Lainaus käyttäjältä: retsasung52 - 23.06.2014 kello on 13:16 ---Minulla aurinkopaneeli on kytketty (ebl) tai vastaava, lataa molemman puolen akut.
--- Lainaus päättyy ---
Mihinkä tuo paneeli pitäsi kytkeä tuossa laturissa ? Oma laturi on EBL 4-281.
retsasung52:
Minulla oli laturissa varaus aurinkopaneelille, ei ole ebl laturi vaan joku muu.
Teetätin homman sähkömiehellä.
Tosin johdot pujottelin valmiiksi ja siihen säätimen jopa ruuvailin piuhat kiinni :)
Tän kuvan pitäisi auttaa, nastat 2 ja 8
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta