Tekniikkakeskustelut > Projektit

pakettiautosta retkeilyauto? vinkkejä haaveilijalle?

<< < (2/4) > >>

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 21.06.2014     kello on 19:40 ---On onhan näitä "retkeilyautoja" tehty pakuista, asentamalla sinne ensin kunnon jakkarat lisämatkustajille ja tavaratilaan pari vanerilevyä "sängyiksi" => auto täyttää nippa-nappa nykyisen lainsäädännön verovapaasta matkailuautosta, mutta eihän tuollaisella kukaan täysjärkinen oikeasti matkaile. No siksipä tuohon lain tulkintaan on tulossa muutos ja katsastuksessa insinööri saa päätellä onko auto tosiaan matkailukäyttöön tehty vai kierretäänkö sillä vain monikäyttöauton korkeaa käyttövoimaveroa :-X

--- Lainaus päättyy ---
  Se, mistä kerroin,oli normaali paku,reissun jälkeen kuulemma väliseinä takaisin,kaikki oli irrallaan !!!!

perho-ukko:
Mutta asiaa: Kaverini Uuraisilta teki Ww-tranportterista a-auton,kattokorotuksen teki joku Jyväskylässä,seiniin teetti polyuretaani ruiskutuksen,samoin kattokorotukseen,sivulle liukuavattavan ikkunan,kattoluukku,kupariputki kierukat lattiaan,vebasto,jääkaappi 12v,liesi kalalyytti,kalusteet,ja minä verhoilin tyynyt ja auton penkkejä myöten,toimiva peli,mutta eipä siihen oleskelu tilaa jäänyt !

RR:
Mulla on semmonen, itse tehtykin vielä. Oon projektista jotain kirjottanutkin. Periaatteessa tää ei oo enää paku kun kokonaispainokin on liki 7 tonnia. Parasta tässä on tylppä keula ja täysi leveys, 2,45. Lähes koko pituus on sisällä käytettävissä. Ja leveys näkyy heti sisätiloissa. Mitään järkeähän tämmösessä ei ole. Mutta missä sitten on?

Ajokortti tietty rajoittaa, käytännössä b-kortillinen on itse tehtynä varmaan vielä enemmän painorajoilla kuin tehtaan tekele.

Jos nyt alottasin alusta niin haluaisin varmaan tän saman alustan koska näin leveitä peltikuorisia ei vain ole.

Vaihtoehtona tämmöselle olis varmaan ainoastaan joku täyspitkä sprintteri/lt/crafter, johon tulisi niin iso kattokorotus että kaikki nukkumapaikat olis siellä katolla, muuten ei tila kapeammassa oikein riitä. Tai sitte mersun Vario. Aina välillä leikittelen ajatuksella että aloitan puhtaalta pöydältä mutta vielä ei ajatus ole edennyt.

Mutta toistaiseksi en usko ostavani kaupasta "oikeaa" matkailuautoa. Vaununvetäjäksi ei ole mitään halua ryhtyä.

http://karavaanari.org/index.php/topic,5576.0.html

RR:
Budjettiin vaikuttaa tietysti käytettävissä oleva aika, melkein mitä tahansa voi saada erittäin halvalla jos on aikaa odottaa ja selata myynti-ilmoituksia. Toki myös oma ammatti vaikuttaa tavaran saatavuuteen. Esimerkiksi minulla on keraaminen liesi, purkukeittiöstä, makso 30. Keittiön työtaso oli ilmainen, samoin materiaalit yhteen jos toiseen tehtyyn pienempään projektiin.

Jopa tämänhetkiset hupiakut oli ilmasia, tosin oli aikalailla tuuria. 4 kpl 90 Ah aurinkokennoakkuja ja 2 kpl 180 Ah starttiakkuja.

Jos jostain saa melko siistin kostuneen asuntovaunun ja ottaa siitä jääkaapin, lämmityksen ynnä muut ja laittaa huollettuna paikalleen niin voi päästä melko edullisestikin. Samasta osoitteesta saattaa saada sisälle kaapitkin, jos ei ole liian märkä luovuttaja.

Tepikka:
Näin retkeilyauton  omistajana olen sitä mieltä, että jos ei ole ammatillista pätevyyttä näille aloille, joita tuossa hommassa tarvitaan, niin unohda koko juttu ja säästä rahaa tehdastekoiseen. Niissäkin noita korjausta vaativia kohtia on saati omatekeleessä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View