rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Miten arvioida asuntoauton hinta?  (Luettu 11609 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
Vs: Miten arvioida asuntoauton hinta?
« Vastaus #45 : 29.05.2014 kello on 21:44 »
Sitten se testamentin kohta, että lasten puolisot ei saa mitään? Ei se toimi! Entäs jos sitä rahaa käytetään yhteisiin hankintoihin? Kuka niitä pystyy erittelemään, kun on sun ja mun rahaa ja yhteistä velkarahaa?

Eli helppoja nää kuviot ei ole missään nimessä!  :o

Mun äidin testamentissa lukee ettei mun miehellä oo mitään oikeutta siihen perintöön. (Ja testamentti siis tehty jo ennen kun oon koko miestä ees tavannut) Äiti on sanonutkin että sille hän ei sitten kuolemansa jälkeen voi mitään jo itse päätän käyttää rahat esim just johonkin yhteiseen hankintaan.

Mutta esimerkkinä tän kuvion toimivuudesta vois olla seuraava. Mun vaari on kuollut -80 kun mun vanhemmat on olleet naimisissa. Perintö on jätetty sillon "jakamatta" ja lesken (eli mummun) haltuun. Mun vanhemmat erosi vuonna -91. Mummun kuollessa -99 mun äiti tietysti "vaati" omaa osuuttaa tuosta "vaarin" perinnöstä (ja olisi siis antanut sen mulle ja siskolle, ei itselleen). Mutta vaari olikin tehnyt mummun kanssa keskinäisen testamentin ja siellä oli tää pykälä siitä että puoliso ei peri mitään. Joten sieltä ei sitten perintöä tullut.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:34
  • RAV 4
« Vastaus #46 : 29.05.2014 kello on 21:55 »
Ihan mielenkiintoista luettavaa! Alkaa tuo ikä kans jo painaa. No ei kyllä onneks mitään jaettavaakaan.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #47 : 29.05.2014 kello on 21:58 »
^ Näissä jutuissa tulee esiin sellaisia asioita, joita ei huomaisi ajatellakaan! Eli hyödyllistä tietoa!  Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #48 : 3.06.2014 kello on 08:34 »
Sain eilen illalla puhelun ja nyt näyttää siltä, että Bysse tulee meille.  :)
Voi olla, ettei kuitenkaan yhteisomistukseen pikkusiskon kanssa. Siltä kohdin vielä juttu hiukan auki.

Tessu pitäis nyt myydä. Mun tulee varmasti itku, kun sitä aletaan tyhjentää.  :-[

• Vieras
  • Vs: Miten arvioida asuntoauton hinta?
    « Vastaus #49 : 3.06.2014 kello on 08:52 »
    Sain eilen illalla puhelun ja nyt näyttää siltä, että Bysse tulee meille.  :)
    Voi olla, ettei kuitenkaan yhteisomistukseen pikkusiskon kanssa.

Ehkä vaan parempi jos ostatte sen itsellenne niin ei tule auton ajankäytöstä mitään harmituksia, jossain vaiheessa tulee hetki että juuri samaisena viikonloppuna molemmat sisaret haluavat auton käyttöönsä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:33
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #50 : 3.06.2014 kello on 09:01 »
    Ehkä vaan parempi jos ostatte sen itsellenne niin ei tule auton ajankäytöstä mitään harmituksia, jossain vaiheessa tulee hetki että juuri samaisena viikonloppuna molemmat sisaret haluavat auton käyttöönsä.

Ja jos/kun pitää korjata, niin ei tarvitse miettiä, kuka aiheutti korjaus tarpeen ja kuka maksaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #51 : 3.06.2014 kello on 10:01 »
    Voi olla, ettei kuitenkaan yhteisomistukseen pikkusiskon kanssa. Siltä kohdin vielä juttu hiukan auki.

Yhteisomistus on aina hieman haasteellista ja varsinkin ajoneuvojen kohdalla erityisesti ???

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:43
    • viva la France
    « Vastaus #52 : 3.06.2014 kello on 10:21 »
    Huollot, korjaukset sun muut semmoiset on aina jaetussa vehkeessä riski. Toinen käy espanjassa, toinen espoossa noin kärjistettynä. Vaatii tarkan kirjanpidon jotta kustannukset menee oikein. Sillä vaikka kuinka sovittaan että kyllä me osataan jakaa oikein, niin jossain vaiheessa tulee jotain ja siitä se alkaa. Ennen sovitaan vaikka vähemmän käyttävän kanssa korvauksesta ja enemmän käyttävä vastaa sitten kaikesta. Ja vuosittain kiertävä käyttöviikko sopimus tyyliin viikko 1 ja toiselle se viikko 2 ja seuraavana vuonna toisin päin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #53 : 4.06.2014 kello on 01:02 »
    Kävin muutamia vuosia sitten "testamentti ja perintö" kurssin. Ihan mielenkiintoinen ja testamentti on paperi jolla voi ohjata lakiosuuden ylimenevää omaisuutta aika vapaasti.

Lasten vaateita toisen puolison kuoleman jälkeen voi rajoittaa aika tehokkaasti tuota lakiosuutta hyväksikäyttäen. Ruotsissa laki on muutettu niin että, aviopuolisot perivät toisensa ja vasta molempien kuoltua lapset pääsevät osingolle, toki siellä voi testamentata omaisuutta muullakin tavalla.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 18:44
    • Ukki
    « Vastaus #54 : 4.06.2014 kello on 13:21 »
    Äitisihän on rintaperilllinen joten testamentilla ei ole valtaa hänelle kuuluvaan omaosuuteen.

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
      • www.lintukuvia.net
    « Vastaus #55 : 8.06.2014 kello on 23:31 »
    Eilen käytiin tekemässä Byssestä kaupat. Yö oltiin Laakasalon kämppärillä tutussa paikassa ja tänään ajettiin kotipihaan.
    Päästiin sopimukseen siskon kanssa eli maksetaan sekin ulos. Mä mielelläni antaisin siskon lähteä tuolla reissuun, mutta ne koirankarvat ei oikein tunnu kivalta!

Eilen, kun päästiin Laakikseen, iski hetkellinen epätoivo. Lattiatilaa on vähän. Mun nokkaan haisi kosteus. Tutun remppamiehen mukaan ei haise kosteusvaurio, jonka hän kuulemma haistaa heti. Olisko talvisäilytyksen jälkeen patjoissa/sohvissa kosteutta?

Takavalot vasemmalla on aika lystikkäät: kaikki jarruvalot paloi ekat 60km. Risteyksen jälkeen ne pimeni. Myös just korjautettu ylä-äärivalo, eikä ne syttyneet enää missään vaiheessa. Vilkku on ainoa, kun siellä toimii. Eli korjaamolle käy Byssen tie lähiaikoina.

Aika nopsaan fiilikset kuitenkin parani: eihän tuo Tessu ole, mutta tän hetkiseen elämäntilanteeseen ihan loistava kulljin. Ikää 10v 1kk 2pvää ja kilometrit alle 105000. Kunhan houdetaan huollot ja kaasuponnistukset ym, niin eiköhän me pärjäillä?

Trumaticin kanssa on opettelua. Ja tod.näk. pääsen osallistumaan jatkossa tekniikkapuolen keskusteluihinkin  ;)

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
      • www.lintukuvia.net
    « Vastaus #56 : 8.06.2014 kello on 23:33 »
    Kotipihassa.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    « Vastaus #57 : 9.06.2014 kello on 08:49 »
    Mä mielelläni antaisin siskon lähteä tuolla reissuun, mutta ne koirankarvat ei oikein tunnu kivalta!

Pitäähän sitä ihmisellä fobioita olla....   :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #58 : 9.06.2014 kello on 09:08 »
    Tuokin yksi erikoinen nyanssi, koirat. Meillä emäntä on erittäin allerginen koirille, mutta meillä on 3x Bichon Frise ja ne ei allergisoi pätkääkään. Säännöllinen pesu joka toinen vko ja pysyy karva hyvänä, näyttelykuntoisena, eikä tartte keräillä niitä vähäisiäkään irtokarvoja kämpän nurkista = noista ei siis irtoa karvaa esim. auton jakkaroihinkaan. Eikä reissussa tuosta pienestä koiran fyysisestä koostakaan haittaa ole Thumb

• Vieras
  • Vs: Miten arvioida asuntoauton hinta?
    « Vastaus #59 : 9.06.2014 kello on 09:18 »
    Tuokin yksi erikoinen nyanssi, koirat. Meillä emäntä on erittäin allerginen koirille, mutta meillä on 3x Bichon Frise ja ne ei allergisoi pätkääkään.

Siihen omaan koiraan moni koira-allerginen tottuu...niin kävi meilläkin, vaimo oli allerginen mun vanhempien cavalier king charlesin spanieleille aluksi mutta nyt ei enää millään tavoin reagoi...auta armias jos mennään vieraspaikkaan jossa koiria, aika äkkiä alkaa silmät vuotamaan ja aivastelukierre.