Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Millonkas noita kesäkumia kulkimeen aijotte vaihtaa.
LMC-99:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 4.04.2011 kello on 19:17 ---Aiheeseen liittyen.
Mun pitäis ostaa vetoautoon uudet renkaat.
Minkälaisia kokemuksia on arvon raadilla, että mitkä ?
Ei tarvitse olla testivoittaja sadekelillä eikä kuivalla, toki
nuo on painavia valinta kriteerejä.
Mutta se kulutuskestävyys?
--- Lainaus päättyy ---
Itse tilasin juuri täältä www.tyremate.com 4kpl 225/70R 15 hintaan 284€ kotiin tuotuna, mitä lie sitten ovat jotain Nokialaista..
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: LMC-99 - 5.04.2011 kello on 09:16 ---
Itse tilasin juuri täältä www.tyremate.com 4kpl 225/70 R15 hintaan 284€ kotiin tuotuna, mitä lie sitten ovat jotain Nokialaista..
--- Lainaus päättyy ---
Mihinkä autoon laitat nuo? Riittääkö kantavuus, kun ei ole C:tä perässä?
LMC-99:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 5.04.2011 kello on 10:26 ---Mihinkä autoon laitat nuo? Riittääkö kantavuus, kun ei ole C:tä perässä?
--- Lainaus päättyy ---
Tuommoiset lukemat ovat noissa Dukaton kesä/talvi kumeissa joten ovat tähän asti kestäneet niinkin hyvin että kaljuja ovat.
5xxxxx:
Tuota 225/70R15 kokoahan on sekä henkilöautorenkaana että pakurenkaana. Se perässä oleva luku kertoo kantavuuden renkaan maksimipaineella ja sen pitää olla vähintäin sallitun akselipainon puolikas + varmuusvara.
Tuolla tyremate sivullakin on Nokialainen 225/70R15 rengas keveällä kantavuudella = LI 100 joka on vain 800kg/rengas. Tuo ei monenkaan Ducaton matkailuauton renkaiksi riitä. Samoin nopeusluokka on H eli se on tarkoitettu nopeampiin autoihin.
Sitten siellä on Nokialaisia pakukantavuudella = LI 112 = 1120 kg/rengas. Tuo riittää Ducatoon kantavuudeltaan ja nopeusluokkakin S riittää
Vaeltaja:
--- Lainaus käyttäjältä: LMC-99 - 5.04.2011 kello on 09:16 ---
Itse tilasin juuri täältä www.tyremate.com 4kpl 225/70R 15 hintaan 284€ kotiin tuotuna, mitä lie sitten ovat jotain Nokialaista..
--- Lainaus päättyy ---
Minun autossa on Michelin Agilis Camping renkaat. Hyvä kulutuksen kesto ja pieni vierintävastus.
http://www.michelin.fi/fi/front/affich.jsp?&codePage=20090622114915_25012010222744&lang=FI&codeRubrique=20090622114915
Ostin juuri 2 kpl uusia renkaita vanteille laitettuna ja tasapainotettuna yht. 340 € töineen.
Vanteissa on alkuperäiset teräsrunkoiset venttiitapit. Kestävät 10kg paineen renkaissa.
Henkilöautojen renkaanvaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa samalla venttiilitapit uusiin.
http://www.michelin.fi/fi/auto/auto_cons_bib_val_chq_chg.jsp
Kesäkumien alle laittoa harkitsen mahdollisesti pääsiäiseksi. Täytyy kuunnella ensin, minkälainen sääennustus pääsiäisen ajokeleiksi saadaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta