rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lisää Ranskalaisesta liikennekäyttäytymisestä  (Luettu 1223 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.03.2021 kello on 05:58
    • Hymer kulkee ja koirat haukkuu...
Paikallisen, The Local- lehden analyysiä ranskalaisesta tieliikenteestä, vähän kieli poskella...

http://albinkarmann.blogspot.com

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.05.2024 kello on 19:08
Vs: Lisää Ranskalaisesta liikennekäyttäytymisestä
« Vastaus #1 : 27.05.2014 kello on 21:37 »
Kieli poskella, mutta aika todentuntuista moni kohta :)

Kahdesta asiasta mulla on eriävät kokemukset;

Pyöräilijää kunnioitetaan vaikka hän ei ajaisi joukkueessa eikä edes oikeissa pyöräilykuteissa!
Ollaan poljettu Alpeilta Brianconin kautta Välimerelle, Saintes  Marie de la Meriin ja sieltä Pyreneitä myöten Atlantille Biarritziin, sekä Le Pyistä Biarritziin, ja noilta parilta tuhannelta pyöräilykilometrilt ä meillä on kyllä se kokemus, että olisipa Suomessakin noin hienoa olla pyöräilijä, kyllä meidät kierrettiin ja meille peukutettiin, ja hiljennettiin ja töötättiin varoitukseksi ja kannustukseksi. Ja meitä oli vain kaksi :)

Toisena ne ulkomaalaisten ohitukset. Mekin aina luultiin, että meidät ohitettiin vain koska olemme muukalaisia, KUNNES, vuokrasimme sikäläisillä kilvillä olevan henkilöauton kahdesti (palataksemme pyöräretkiemme alkuun), ja huomasimme, että taas meidät ohittetiin, ihan samaan malliin kuin aina aiemminkin, ei väliä kuinka lujaa ajoimme...Joten, en enää allekirjoita tuota väitettä :)

Muuten niin tutun kuuloista tekstiä :)



t.Kaarina
« Viimeksi muokattu: 28.05.2014 kello on 20:01 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.03.2021 kello on 05:58
    • Hymer kulkee ja koirat haukkuu...
Vs: Lisää Ranskalaisesta liikennekäyttäytymisestä
« Vastaus #2 : 28.05.2014 kello on 19:51 »
Kaarina,

hyvät kommentit, olen ihan samaa mieltä kanssasi.  Tämähän on rittien kirjoittama juttu, ja siitä paistaa läpi se ikuinen britti-ranskalainen kädenvääntö.

Ja - kuten olen todennut ennenkin, mitä pienempi ranskalainen auto, sen kovempaa se kulkee  :o