Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Asunto-osan ilmastointi/invertteri sovitus
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Beagle - 31.05.2014 kello on 23:37 ---Koska ei ole ohjaamoilmastointia . Kattoilmastointi on ja sillä huvittaisi saada auto jäähtymään ajonkin aikana. Jos tuo ohjaamoilmastointi olisi, ei olisi ongelmaa. Jälkikäteen etuosaan toki saisi purkuautosta osat, mutta kustannukset kasvaa ja on työläs asentaa. Eikä muuten toimivaa ja hyvää autoa viitsi ruveta vaihtamaan pelkästään ilmastoinnin puutteen vuoksi.
--- Lainaus päättyy ---
Asia vilpitön...Nyt aukes.
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Beagle - 31.05.2014 kello on 17:16 ---Hyvä juttu, jos saat sen toimimaan. Minä olen aiheesta kysellyt ja suunnitellut omaani toimimaan ajonaikana, niin aina on vaan tyrmätty ja käsketty unohtaan koko juttu.
Omaani laitoin 1500w kanttiaaltoinvertte rin. Sillä saa tuon elektroluxin käyntiin, noh ei aina kompura käynnisty ensimmäisellä yrityksellä, kun intikka uukahtaa. Kolmannella viimestään jää päälle. Tunnin kestää olla päällä ja virta loppuu. Olen just miettinyt tuota samaa että tois laturilta kunnon kaapelit akulle, niin vois virta riittääkin.
2kw salkkuagrikin löytyy, mutta sitä ei kyllä saa mihinkään järkevästi, että voisi käyttää ajonaikana.
--- Lainaus päättyy ---
kyllä minä nyt uskon että tuo alkaa toimimaan kun perusteet on selvinnyt
ihmetyttää vain millä ammattitaidolla noita myydään ja eteenkin asennetaan
kunhan saan osat kotiin niin kerron kuinka on käynyt
onneksi hellettä taas tulee Thumb
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 1.06.2014 kello on 09:44 ---kyllä minä nyt uskon että tuo alkaa toimimaan kun perusteet on selvinnyt
--- Lainaus päättyy ---
vieläkun otat käyttöön tyhjäkäynnin lisäyksen kun ilmastointi on päällä ni laturi jaksaa pukata sitä virtaa kunnolla parkissakin ollessa Thumb
Beagle:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 1.06.2014 kello on 09:44 ---kyllä minä nyt uskon että tuo alkaa toimimaan kun perusteet on selvinnyt
--- Lainaus päättyy ---
Mielellään jos vaan viitsit rautalangasta vääntäen ja kuvien avulla kertoa juurta jaksaen miten kytkit, että tällainen vähä-älynenkin snaijaa! ;D
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Beagle - 1.06.2014 kello on 19:53 ---Mielellään jos vaan viitsit rautalangasta vääntäen ja kuvien avulla kertoa juurta jaksaen miten kytkit, että tällainen vähä-älynenkin snaijaa! ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tuolla lailla se varmasti olisi turvallisinta .
Meidän tapauksessa 200 amppeerinen tuo rele .
Jos molemmat akut olisivat suuren latauksen tarpeessa huolehtisi tuo rele että käynnistysakku ladattaisiin ensin ja sen jälkeen lisäakku .
EI auton laturi särkyisi millään .
Tuossa kuvassa invertteri laitettaisiin tuon lisäakun napoihin ,mahdollisimman lyhyillä johdoilla niinkuin tuo koko kytkentä lyhyillä ja paksuilla kaapeleilla .
Voin laittaa kuvia kun pääsen loppuviikosta tuota omaani tekemään mutta siittä ei tule automaattista koska laitan siihen vain tällaisen jota ohjaa auton latausvirta ja siihenkin laitan kytkimen koska käytän ilmastointia vain ajaessa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta