Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Asunto-osan ilmastointi/invertteri sovitus
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 25.05.2014 kello on 13:10 ---Veikkaan että piuhat on liian pitkät ja ohkaset, eli jos piuhoja ei voi reilusti lyhentää niin pitää paksuntaa.
Mulla on samassa käytössä 100 A/ 28 V laturi ja autona on vanha mersu joka ei tarvi ajon aikana sähköä ku valoille.
Tossa on niin monta ongelmaa, esim mulla oli ensin moduloitua kanttiaaltoa tuottava intikka ja sen kanssa hyötysuhde oli huonompi ja laitteessa oli sivuääntäkin.
Invertterikin voi olla liian pieni, vähintää 2 kw vois olla parempi jo ton käynnistysvirran takia.
--- Lainaus päättyy ---
kerran lähtee käyntiin nykysellä invertterillä ni ei se käynnostys ole ongelma, vaan juurikin ne piuhat mist aikasemmin oli puhe
RR:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 25.05.2014 kello on 14:00 ---kerran lähtee käyntiin nykysellä invertterillä ni ei se käynnostys ole ongelma, vaan juurikin ne piuhat mist aikasemmin oli puhe
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se on erittäin suurella todennäköisyydellä. Olen saanut omat intikat (melkein kaikki) uuvahtamaan juuri kuvatulla tavalla kun niitä kuormittaa suurinpiirtein nimellisteholla.
Oulaa:
niinpä !
Ihmettelin heti alkuunsa tuota kytkentää mutta kun en asiasta/tehojen tarpeesta vielä mitään tiennyt ennenkö nyt kun on lukenut nuo eepokset ja käyttötiedot läpitte .
Kiitos ! teidän selventävien vastausten Thumb Thumb
myyjän kanssa on asiasta jo keskusteltu ja ei näin tuoreessa kaupassa tarvi onneksi minun kaikkea kustantaa kun keskentekoiseksi on
tainnut poikien asennus jäädä .
eli isompikin voisi invertteri olla mutta lataus pitää hoitaa kunnolla ja se eroitus olla releellä jota ohjaa ,varmaankin virtalukosta
ja tuollainen 50neliömillinen akkukaapeli maksa ko 180 eurua /kymmenen metriä
Rölli:
ohjaus täytyisi laittaa laturin d+ nastasta, jollei nii kytkentä täytyy tehdä nii ,ettei akut ole yhdessä startin aikana, sitä ei 200amppeerin rele kestä jos startti akku sattuu olemaan vajaassa latauksessa ja hupi akku täynnä
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 25.05.2014 kello on 19:17 ---ohjaus täytyisi laittaa laturin d+ nastasta, jollei nii kytkentä täytyy tehdä nii ,ettei akut ole yhdessä startin aikana, sitä ei 200amppeerin rele kestä jos startti akku sattuu olemaan vajaassa latauksessa ja hupi akku täynnä
--- Lainaus päättyy ---
no niinpä tietysti
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta