Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Millä renkailla pehmein kyyti matkailuautolla?
"Masi":
Matala paine = kulutus isonee, rengas kuluu nopeampaa, kuumissa olosuhteissa renkaan runko irtoaa kudoksista, rengas menettää ajo ominaisuutensa.
Yleensä jo 0,2 bar alle renkaan valmistaja ilmoituksesta riittää
noihin.
Suurin osa rengasrikoista johtuu noista syistä.
El Maco:
--- Lainaus käyttäjältä: Team Ahma - 19.08.2018 kello on 09:01 ---Kannattaisikohan ihan itse kokeilla ja etsiä mieluisat rengaspaineet....
--- Lainaus päättyy ---
Tuohan pätee kaikkeen. Turha kysyä mitään, kun itse kokeilemalla saa mieleisensä.
Itse autottomana/vaunuttomana valekaravaanarina kummastuttaa, miksi fiudeissa on niin tolkuttomat paineet verraten mersuun? onko rengaskoossa suurikin ero.
Rungon löysyydestä halpisgummeissa. Ihmettelin toisaalla lainakaben rauhattomuutta vedettäessä, vaikka kuvittelin veturin olevan hommaan hyvä. Mahdollinen, jopa todennäköinen syy on vaunun renkaat. Nissä saman kantavuuden saamiseksi tarttee kovemmat paineet kuin vähän jämäkämmissä renkaissa, joka johtunee renkaan rungosta. Vaunun heilahtelu oli suht rauhallista ja lopulta havaittuna, taajuus sama kuin paikallaan vaunua töniessä sen sivusuuntainen heilunta. Ja renkaat antaa sivusuunnassa periksi yllättävän paljon maksimipaineessa. Harmillista, ettei päässyt testaamaan trailerin jykevämmillä renkailla, kun ei ollut pultteja peltivanteisiin.
Humppeli 1:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 18.08.2018 kello on 21:03 ---Minkäslaisia renkaita kesärenkaiksi suositellaan.
Ei saisi olla kivikovat jyrät, eikä myöskään "sulaa alle" ekan 5000:n kilometrin matkalla.
--- Lainaus päättyy ---
Minkähän laisissa olosuhteissa renkaat alkaa sulaa????
Olen ajanut yli 35 asteen lämmössä yli sadan vauhtia ,ei sulamista havaittavissa.
Portugalin Espanjan teillä,mm.
Alan:
Eiköhän tuolla tarkoitettu nopeaa kulumista. Tokihan kesärenkaat on suunniteltu mainitsemillesi normilämmöille, ei mullakaan mitään ongelmaa ole ollut vastaavissa ja vähän kuumemmissakaan olosuhteissa.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 19.08.2018 kello on 09:50 ---Matala paine = kulutus isonee, rengas kuluu nopeampaa, kuumissa olosuhteissa renkaan runko irtoaa kudoksista, rengas menettää ajo ominaisuutensa.
Yleensä jo 0,2 bar alle renkaan valmistaja ilmoituksesta riittää
noihin.
Suurin osa rengasrikoista johtuu noista syistä.
--- Lainaus päättyy ---
Lisäänpä tuohon vielä rungon katkeamisen, mistä omakohtaista kokemusta. Ent. työkaveri pudotti re.kaiden painetta kun jousitus oli mukamas kova. Niinpä takarenkaiden rungot katkesivat tuhannen kilometrin sisällä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta