Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Millä renkailla pehmein kyyti matkailuautolla?
"Masi":
Paria kantavuusluokkaa isommat. Taitaa olla nyt jotkut 112/113 ?
Eli sitten 116. Näin saa kylkeen jäykkyyttä eikä rengas kaadu.
Continental on ainakin oman alla 116/118 puistava ja sulaa alle.
Hankook 121/122 on kestänyt hyvin kuten pirelli cargo.
Mutta mersu on fiattiin verrattuna todella ystävällinen renkaileen
vetotavasta ja ohjaus geometriasta johtuen. Eli ota parhaiten mersu
kokemukset huomioon.
Ehkä myös takaveto transitti on suuntaa antava.
kimi:
Minulla on Michelinin renkaat takana. Vakiokoko 215/75 -16 minulla 235/65 (?)-16. Kantavuutta reilusti ja mukavat ajaa. Ylikokoisilla pystyy pitämään hiukan matalempaa rengaspainetta. Ei mitkään Camperit jotka yleensä todella kovat.
Lisäksi tuo on merkkinä sikäli hyvä, että rengasrikon sattuessa uusia saa kaikkialta, kotimaisia ei välttämättä esim. Bulgariassa ole tarjolla. Ja Michelinin takuu toimii, parin vuoden vanhana yhteen renkaaseen tuli pieni patti sivulle. Ostin uuden ja vanha meni Ruotsiin tarkastettavaksi, 80% uuden hinnasta hyvittivät tarkastuksen jälkeen.
Takavetoinen on ystävällinen renkaille ja kuluma todella hidasta.
Alan:
Alustakohtaista, mutta mulla Michelin toimii paremmin kuin Continental, vaikka vertailu toki oli vanhaan renkaaseen. Samaa mieltä isommasta kantavuusluokasta, vaunussa paransi menoa todella paljon.
K.E.V:
Entäs paineet Tämä kysymys Sprinterin omistajille Hiivattien hirmupaineet ei sovi tähän.
Team Ahma:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 19.08.2018 kello on 08:36 ---Entäs paineet Tämä kysymys Sprinterin omistajille Hiivattien hirmupaineet ei sovi tähän.
--- Lainaus päättyy ---
Kannattaisikohan ihan itse kokeilla ja etsiä mieluisat rengaspaineet....
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta