Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Millä renkailla pehmein kyyti matkailuautolla?

<< < (4/13) > >>

kimi:
Minulla on taka-akselin paino max 2300kg ja käytännössä hiukan vajaa 1000kg/ puoli. Renkaina ollut 215/75-16 jotka nyt vaihtuu 235/65- 16.
Tuolla haen renkaaseen joustavuutta kun pystyn pienetämään rengaspainetta alle renkaan max sallitun. Nyt takarenkaissa pidetty 5,2 baria ja jatkossa paine luultavasti voidaan pitää alle 5 barin. Takavanteet vaihtuu samalla 5½ tuumaa leveistä 6½ tuumaisiin, pieni lisäys raideleveydessä takana vakauttaa omalta osaltaan.   

Iskarit vaihtuu myös taakse, sinne tulee Suomen Vaimentimen asuntoautoille suunnitellut. Niitä saa mm. tuolta
http://www.suomenvaunuosa.fi/index.php?p=1_3_Yritys 

aaoulusta:
Hoksaatteko mikä oli aloittajan kysymys!!!   :-[

Aakku:
Minä olen tuumannut kitkarenkaiden hankkimista hiljaisuuden toivossa...
Ajoa on tullut n. 7 tuhatta vuodessa ja ainoastaan kesällä. Voisi olettaa, että pinta kestää tuollaisen 5 vuoden iän.

Tällä hetkellä on Nokialaiset on ollut alla 3 kesää. Tämän kesän vielä menee. Kaikissa autoissani mennään oikeanpuoleisen eturenkaan ehdoilla. Se kuluu eniten, vaikka välillä taaksekin vaihtaisi ristiin.

Transporteri on massattuna hiljainen ja kolisematon auto. Rengashumina kuuluu hiljaisessa autossa jonkin verran.
Misukat ovat kesärenkaina kovaääniset, vaikka muuten hyvät ovatkin.
Tällä hetkellä Scudo pakussa on testissä Goodriden C renkaat. Näyttäisi siltä, että sellaiset tulevat jatkossakin alle. Ehkäpä tuohon retkuiluautoonkin. Näiden kiinalaisten Goodriden yllättäviä hyviä puolia on ollut hiljaisuus, ohjattavuus, kestävyys ja tasapainoisuus. Vähemmän yllättävä hyvä puoli on halpa hinta. Hidastuvuudesta en osaa sanoa, mutta siinä ne ovat vauhdin tappaneet peuran kohdatessa samalla tavoin, kuin Misukatkin.

Kitkavaihtoehto voisi olla esim. Kumho tai vastaava

aaoulusta:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  1.05.2014     kello on 09:08 ---Minä olen tuumannut kitkarenkaiden hankkimista hiljaisuuden toivossa...
Ajoa on tullut n. 7 tuhatta vuodessa ja ainoastaan kesällä. Voisi olettaa, että pinta kestää tuollaisen 5 vuoden iän.

Tällä hetkellä on Nokialaiset on ollut alla 3 kesää. Tämän kesän vielä menee. Kaikissa autoissani mennään oikeanpuoleisen eturenkaan ehdoilla. Se kuluu eniten, vaikka välillä taaksekin vaihtaisi ristiin.

Transporteri on massattuna hiljainen ja kolisematon auto. Rengashumina kuuluu hiljaisessa autossa jonkin verran.
Misukat ovat kesärenkaina kovaääniset, vaikka muuten hyvät ovatkin.
Tällä hetkellä Scudo pakussa on testissä Goodriden C renkaat. Näyttäisi siltä, että sellaiset tulevat jatkossakin alle. Ehkäpä tuohon retkuiluautoonkin. Näiden kiinalaisten Goodriden yllättäviä hyviä puolia on ollut hiljaisuus, ohjattavuus, kestävyys ja tasapainoisuus. Vähemmän yllättävä hyvä puoli on halpa hinta. Hidastuvuudesta en osaa sanoa, mutta siinä ne ovat vauhdin tappaneet peuran kohdatessa samalla tavoin, kuin Misukatkin.

Kitkavaihtoehto voisi olla esim. Kumho tai vastaava

--- Lainaus päättyy ---
          Olen kuullut  kiinalaisista jotta on kylet ohuempia kuin "ns" laaturenkaissa,,,elää sivusuunnassa enemmän..

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: aaoulusta -  1.05.2014     kello on 09:13 ---          Olen kuullut  kiinalaisista jotta on kylet ohuempia kuin "ns" laaturenkaissa,,,elää sivusuunnassa enemmän..

--- Lainaus päättyy ---
Tällaista väitettä minäkin olen kuullut, mutta väite on aina perustunut kiinalaisiin henkilöautorenkaisi in. Ei siis C vahvistettuisiin renkaisiin, joissa on varmasti paneuduttu kantavuuteen eri tavalla. Goodriden henkilautorenkaissa kin on moitittu vetelyyttä.
Uraisilla teillä menee oman kokemukseni mukaan kiinalaisilla pakurenkailla, kuin juna kiskoilla.
Voipi olla ihan autokohtaista nuo ajo-ominaisuudet. Nämä mun pakut ovat enemmänkin höyhensarjassa vielä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View