Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Solifer 6700 bensa
kettunen:
Voipi olla että takavalon sisällä liittimet hapettunut ?
Sieltä se johto lähtee jonnekkin päin sitä seuraamalla paikan löytää.Yleensä menee toiseen takavaloon ja jatkuu siitä eteenpäin /tai liitetty suoraan koripeltiin lampun sisällä.
Itse katkaisin koko johdon ja laitoin kokonaan uuden. Huolellinen puhdistus ja liittimien tarkistus/kiristys.
Juuri tuo ,että vilkkuu vähän "kaikki samaan tahtiin" kertoo sen että maadotus on heikko.
Voisi myös ajatella että laittaisi heti kokonaan uuden maadoitusjohdon ja jakaisi siitä takavaloille.
Se että ne palaa väärästä katkaisijasta saattaa olla että on johto jostain jäänyt irti/tai kytketty kokonaan väärään katkaisijaan.?(tai kokonaan poikki.)
Terv Toivo
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: saabistinet - 25.06.2014 kello on 09:30 ---Osaisiko joku tuohon sanoa, miksei ajovalokatkaisijast a syty kuin etuvalot (ajovalot ja parkit) ?
Takavalot syttyvät vain parkkikatkaisijasta (etuparkkien kanssa)
TERO
--- Lainaus päättyy ---
Eihän Ducatossa ole erillistä parkkikatkaisijaa :o
Parkit saa jäämään vanhemmassa Ducatossa päälle painamalla virtalukossa olevaa painiketta kääntämällä vastakkaiseen suuntaan normaalista.
Jos tuossa on erillinen parkkivalokytkin joka on varmaan oma versio kun ei ole osattu käyttää Ducaton omaa
SFC52815:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 25.06.2014 kello on 12:18 ---Eihän Ducatossa ole erillistä parkkikatkaisijaa :o
Parkit saa jäämään vanhemmassa Ducatossa päälle painamalla virtalukossa olevaa painiketta kääntämällä vastakkaiseen suuntaan normaalista.
Jos tuossa on erillinen parkkivalokytkin joka on varmaan oma versio kun ei ole osattu käyttää Ducaton omaa
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä minulla on kojelaudassa ihan ajovaloille ja parkeille omat katkaisijat, samoin ohjekirjassa.
Tässä kuva ohjekirjasta.
Ainoa ero mikä ohjekirjassa autooni on, katkaisijat yläasennossa ei pala mikään ja lisäksi valokatkaisijoiden napeissa palaa himmeä valo aina avaimen asennosta riippumatta.
ja vikana siis se, että takavalot eivät syty ajovalokatkaisijast a.
TERO
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: saabistinet - 25.06.2014 kello on 12:47 ---Kyllä minulla on kojelaudassa ihan ajovaloille ja parkeille omat katkaisijat, samoin ohjekirjassa.
TERO
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Sorry, ajattelin sen olevan edellistä mallia :(
Minulla on hämärä mielikuva noiden kytkimien toiminnasta mekaanisesti yhdessä.
Siitä on vain niin kauan kun olen ollut tuon version Ducatossa, että se on vain hämärä muisto, mutta ehkä joku parempimuistinen voisi kommentoida
kimi:
Onko nuo valot releen tai kahden takana, pitäisikö ajovalokytkimen ohjata kahta ja parkkivalokytkimen yhtä?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta