Mulla kävi kerran niin, että alden taulusta oli käyttöveden kytkin off asennossa. Eihän tietysti vika voi näin yksinkertainen olla. Mulla on Soliferin S6 vuodelta 2003
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Mulla kävi kerran niin, että alden taulusta oli käyttöveden kytkin off asennossa. Eihän tietysti vika voi näin yksinkertainen olla. Mulla on Soliferin S6 vuodelta 2003
Mulla kävi kerran niin, että alden taulusta oli käyttöveden kytkin off asennossa. Eihän tietysti vika voi näin yksinkertainen olla. Mulla on Soliferin S6 vuodelta 2003 Kiitti vinkistä. Kokeilin tuotakin. Pitää vain alkaa tutkia mistä johdot tulevat. Johdot menevät vain tosi ahtaassa johtotunnelissa. Sulakerasiassa hapettuneet kontaktit?
Sulake pois, pikku poranterällä ne vastikkeet sormin pyörittäen puhtaaksi , painetaan ne sormilla vähän suppuun jotta spöijistä tulee enemmän. Laitetaan uudet kupariset sulakkeet (alumiiniset hapettuu) ja kokeillaan toimiiko.
Moi.
Kiitos vastauksista. Vika tai oikeastaan viat löytyi. Eli hapettumat johdoissa ja hanan liitäntään menevässä jatkoliitännässä. Syy oli se, että hanalta lähti kaksi johtoa sokeripalaan, joka oli ruuvattu pystyasentoon niin, että hanalle menevät johdot olivat ylhäältä kiinni. Hanalta uppopumpulle lähtevät johdot lähtivät alasapäin. Ja kun vaunu vedetään, niin se rytkyy ja rytisee, niin pumpulle menevät johdot olivat löystyneet ja hapettuneet kun maan vetovoima nykii niitä alaspäin. Korjaus: Johtojen kärjistä pala pois ja uusilla pinnoilla alkoi toimia. Jatkoliitäntää muutama kerta auki kiinni ja toimii. Tuli samalla tehtyä syväsiivous ja löydettyä pitkään etsimäni varashälyttimen katkaisija, joka oli pudonnut patterin päällä olevan koriste/"lämpö"levyn väliin. Kiitos sulakevinkistä eli pitääkin ostaa kuparisia sulakkeita. ![]() Nyt uusimaan vaunun 13-napaista johtoa, joka tulee vaunusta auton 13-napaiselle pistokkeelle. Syy: edellinen omistaja yrittänyt vetää vaunua johdon kanssa ja unohtanut kytkeä sen vetokoukkuun. Turvallista matkaa kaikille! ![]() Sivuja: [1] Siirry ylös
|