rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: LMC sähkörapun piirikortti  (Luettu 8107 kertaa)

  • Vieras
  • LMC sähkörapun piirikortti
    « : 23.04.2014 kello on 12:52 »








    mjo tässä ne on :)

    Sähkörappu lopetti talven jälkeen toimimasta, ulos tulee kytkintä painamalla, mutta sisään vaan tuosta rel1:ykkösestä. Ongelma on esiintynyt aikaisemminkin. Auton alla olevasta rappumoottorista tiivistin syksyllä sähköjohdon läpiviennin. Kytkimen toimivuus tarkastettu vastusmittarilla. Ulostulevan kytkimen painaminen naksauttaa sitä sisimmäistä relettä, mutta tuossa rel1. Ei tapahdu missään vaiheessa mitään kun pyytää rappuja sisään.
    Tämä selostus on selvityksensä mjo: lle :)
    ps. Siihen pellin alla olevaan ,en edes huomannut sellaista olevakaan..
    « Viimeksi muokattu: 23.04.2014 kello on 14:02 »

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #1 : 23.04.2014 kello on 13:34 »
    Otin kuvat talteen ja tutkin niitä hieman. Kerro tässä hieman ongelmasta. Lisää se aloitusviestiin. Kumpi releistä ei toimi vai onko se pellin alla oleva?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:09
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #2 : 23.04.2014 kello on 14:16 »
    No voi rähmä!   :o  Jos yhden rapun ohjaamiseen tarvitaan tuollainen määrä elektroniikkaa, suunnittelija joutaisi uudelleenkoulutukse en!!

  • Vieras
  • Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #3 : 23.04.2014 kello on 14:40 »
    No voi rähmä!   :o  Jos yhden rapun ohjaamiseen tarvitaan tuollainen määrä elektroniikkaa, suunnittelija joutaisi uudelleenkoulutukse en!!

    Tai hirsipuuhun, olen tätä ihmetellyt myös itse !

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #4 : 23.04.2014 kello on 16:13 »
    Siinä piirilevyssä on vähän muutakin toimintaa. ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.06.2014 kello on 12:57
    • Luonto-opas Kuusamon upeissa maisemissa!
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #5 : 23.04.2014 kello on 16:33 »
    Liian hinoksi menee karavaanaritouhut! Itse olen vierastanut kaikkia autoja joissa paljon sähvöisiä toimintoja! Yhestä autosta (Hyndai Sonata) meni ovet lukkoon kun otin lohkolämmittimen johdon irti, tankki täynnä bensaa ja ainoat sillähetkellä käsillä olevat avaimet autossa sisällä, vikahan oli tommosessa piirikortilla olevassa elektroniikassa, kortin vaihto huollossa liki 300 euroa! Voisiko tuon rappujutun ohittaa jollain lailla ja saada vaikkapa manuaaliseksi, katkaisimesta ulos ja toisesta sisälle? Kauhistuttavaa tuommonen sähkötoiminta joka lisääntyy koko ajan kulkineissa!

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #6 : 23.04.2014 kello on 16:48 »
    Liian hinoksi menee karavaanaritouhut! Itse olen vierastanut kaikkia autoja joissa paljon sähvöisiä toimintoja! Yhestä autosta (Hyndai Sonata) meni ovet lukkoon kun otin lohkolämmittimen johdon irti, tankki täynnä bensaa ja ainoat sillähetkellä käsillä olevat avaimet autossa sisällä, vikahan oli tommosessa piirikortilla olevassa elektroniikassa, kortin vaihto huollossa liki 300 euroa! Voisiko tuon rappujutun ohittaa jollain lailla ja saada vaikkapa manuaaliseksi, katkaisimesta ulos ja toisesta sisälle? Kauhistuttavaa tuommonen sähkötoiminta joka lisääntyy koko ajan kulkineissa!

    Älähän nyt rupea pelottelemaan. :D Ton piirilevyn voi korjata eikä tarvitse ostaa uutta ja tiedän mistä puhun. Thumb Tarkista ensimmäisenä toi rengastettu transistori.


    « Viimeksi muokattu: 23.04.2014 kello on 17:03 »

  • Vieras
  • Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #7 : 23.04.2014 kello on 18:08 »
    Älähän nyt rupea pelottelemaan. :D Ton piirilevyn voi korjata eikä tarvitse ostaa uutta ja tiedän mistä puhun. Thumb Tarkista ensimmäisenä toi rengastettu transistori.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Miten olisi jos tuon tai lähetän " mötikän" sinulle. Itsellä ei harmainta aavistusta miten transistori tarkistetaan, omistan kyllä halpis yleismittarin.
    Pitäisikö siitä saada jotain lukuja ohm mittauksella ?

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #8 : 23.04.2014 kello on 18:12 »
    Miten olisi jos tuon tai lähetän " mötikän" sinulle. Itsellä ei harmainta aavistusta miten transistori tarkistetaan, omistan kyllä halpis yleismittarin.
    Pitäisikö siitä saada jotain lukuja ohm mittauksella ?

    Kyllähän jännitemittaus vian löytäisi, mutta pitää osata mitata. Kyllähän se järkevää olisi jos lähettäisit minulle tutkittavaksi. Kuvista sain jo kaiken tarvitsemani tiedon. Ehkä jatketaan sähköpostilla ja sitten kuitataan tähän mikä vikana oli. ;)

  • Vieras
  • Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #9 : 23.04.2014 kello on 18:14 »
    Laitatko osoitteen sp:iin niin postitan sen huomenna.


    Lähetetty minun HUAWEI P6-U06 laitteesta Tapatalkilla


    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #10 : 23.04.2014 kello on 18:33 »
    Laitatko osoitteen sp:iin niin postitan sen huomenna.


    Lähetetty minun HUAWEI P6-U06 laitteesta Tapatalkilla

    Laitan.

  • Vieras
  • Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #11 : 23.04.2014 kello on 18:34 »
    :)

    Lähetetty minun HUAWEI P6-U06 laitteesta Tapatalkilla

    Postitettu.
    « Viimeksi muokattu: 23.04.2014 kello on 20:01 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #12 : 23.04.2014 kello on 19:53 »
    Liian hinoksi menee karavaanaritouhut! Itse olen vierastanut kaikkia autoja joissa paljon sähvöisiä toimintoja! Yhestä autosta (Hyndai Sonata) meni ovet lukkoon kun otin lohkolämmittimen johdon irti, tankki täynnä bensaa ja ainoat sillähetkellä käsillä olevat avaimet autossa sisällä, vikahan oli tommosessa piirikortilla olevassa elektroniikassa, kortin vaihto huollossa liki 300 euroa! Voisiko tuon rappujutun ohittaa jollain lailla ja saada vaikkapa manuaaliseksi, katkaisimesta ulos ja toisesta sisälle? Kauhistuttavaa tuommonen sähkötoiminta joka lisääntyy koko ajan kulkineissa!

    Ihmisen luontainen mukavuudenhalu johtaa erilaisiin logiikkaohjaustoimi siin laitteistoihin, joilla korvataan ihmisaivojen ja käden lihaksiston yhteistyö, supistamalla se sormen painallukseksi elektronisen käskyjonon aikaansaamiseksi motorisille komponenteille.  ;)
     :-\

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #13 : 23.04.2014 kello on 20:10 »
    Ihmisen luontainen mukavuudenhalu johtaa erilaisiin logiikkaohjaustoimi siin laitteistoihin, joilla korvataan ihmisaivojen ja käden lihaksiston yhteistyö, supistamalla se sormen painallukseksi elektronisen käskyjonon aikaansaamiseksi motorisille komponenteille.  ;)
     :-\

     Thumb Hyvä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.06.2014 kello on 12:57
    • Luonto-opas Kuusamon upeissa maisemissa!
    Vs: LMC sähkörapun piirikortti
    « Vastaus #14 : 23.04.2014 kello on 20:45 »
    Ihmisen luontainen mukavuudenhalu johtaa erilaisiin logiikkaohjaustoimi siin laitteistoihin, joilla korvataan ihmisaivojen ja käden lihaksiston yhteistyö, supistamalla se sormen painallukseksi elektronisen käskyjonon aikaansaamiseksi motorisille komponenteille.  ;)
     :-\

    Jep ja elämä mennee vikatilanteissa entistä vaikeammaksi, iukset lähtee päästä tukottain ja naapuri naureskelee partaansa (kunne häneltäkin hajoo jotakin) mutta vanhan romun kanssa pärjää muutamalla ruuvilla ja akkuporakoneella  ;D

    En tiiä sitten onko ihminen todellakin noin mukavuudenhaluinen vaiko valmistajien keksintöjen harhaanjohtama :)

    Tää nyt mennee ohi alkuperäisen jutun mutta salittakoon tämän kerran -tai toisenkin :)