Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Mihin yöksi Saksassa laivan saapuessa Travemündeen?
Alan:
Maksaisikohan tuo minulle edes satasta per suunta tuo laivalla lorvailu verrattuna Ruotsin kautta kiertoon. Äärimmilleen säästellen ehkä nippanappa, en ole laskenut. Jos jättäisi hytin pois niin olisi halvempi.
Eli halpa hinta siitä, että saa lepäillä rauhassa ja katsella merta, josta niin kovasti pidän. Mukavaa olla levänneenä Saksassa, kolmasosa matkasta takana.
Jonain vuonna voisi taas pakkoruotsin ajaa, että ei pääse unohtumaan. 3 vuotta on edellisestä kerrasta aikaa, yhteen suuntaan vain silloinkin.
Juu ja hyvää matkaa kaikille. Thumb
kaarina:
Ei mun viestini ollut arvostelua kenenkään laivamatkoja kohtaan, pelkkää havainnointia erilaisista tavoista.
Meille riittää laivamatkaksi Suomi-Ruotsi väli, ja tykkääme helposta Ruotsin läpi ajosta, ja ne kaksi pientä laivamatkaa, Ruotsista tanskaan ja Tanskasta Saksaan ovat odotettuja kivoja virkistystaukoja. Tuo ekan päivän ajo nollaa aivot, on varmaan samanlainen siirtymätila arjesta lomaan kuin joillain tuo pidempi Saksan laiva. Yllätävän monien olen vain kuullut valittavan tuon laivamatkan mittaa sekä sen kalliita ruokailuja.
Meile tuo Saksan laiva on paljon kalliimpi kuin Ruotsin läpi ajo, ja hassua kyllä, monesti myös nopeampi tapa saavuttaa Pohjois-Saksa. Jos iltalaivalla lähdetään, ollaan tasan vuorokauden kuluttua kotoa lähdöstä Pohjois-Saksassa :)
t.Kaarina
88k5:
Kyllä samoilla linjoilla - tämä "kotilo" on toinen koti, eikä sillä reissaaminen rasita kuskia, matkalaisia - ei lapisa, eikä koiria.. huomista lähtöä kundit virittelee jo pleikkaa mukaan.. ovat kuin kotonaan.
Meille myös sopii hyvin Ruotsin läpiajo, ja perheelle sekä useampi koiralliselle se on taloudellisempaakin . Meillä vielä pakollinen pysähtyminen sukuloimassa Tukholman kupeessa..
Laivalla Traveen aiheeseen palatakseni, onko kokemuksia Trelleborg-Trave paatista?
Alan:
^^
En tiedä, kumpi hinnassa ratkaisee. Se, että varaan Finnlinesin ennakkoon ja aina halvimmalla mahdollisella hinnalla, vaiko auton pituus senttiä vaille 6 metriä. Mulle myös kelpaa halvin hytti.
Ruuat ei tosiaan ole halpoja, mutta on mukava istua valmiiseen pöytään.
Onhan se lorvailu sellaista toimettomuutta eikä aktiivista lomailua, kuten ajaminen. Autokaan ei pääse kulumaan. Ilmeisesti et ole koskaan Saksaan laivalla mennyt?
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 16.04.2014 kello on 16:51 ---Laivalla Traveen aiheeseen palatakseni, onko kokemuksia Trelleborg-Trave paatista?
--- Lainaus päättyy ---
Tuolla tultiin toisinpäin, kun auton hain. Vähän tylsänoloinen laiva eikä ihan lyhyt matka. Oli huono ilma, niin ei kannellakaan viihtynyt, eikä tietenkään ollut hyttiä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta