Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Mihin yöksi Saksassa laivan saapuessa Travemündeen?
Rauzi:
Kun sitä laivassa nukkuu yön ja osan päivää niin jaksaahan sitä ajella. viimeks ajelin silleen että ilta klo 23 travesta huiskasin barcelonaan. Onhan se vuorokauden ajo, mutta sinne olin menossaki.
Alan:
Mie olenkin lomalla enkä siirtymätaipaleella, joten tuo 300-400 riittää hyvin.
Jaksaisihan sitä vähän pidemmällekin, mutta ei viitti pilata seuraavaa päivää väsymyksellä tai myöhään nukkumisella. Mutta Barcelonaan asti samoilla silmillä niin ei kiitos. :o
Rauzi:
Näin se menee. Mä olin sinne menossa ja ei sitä viitti paria tuntia jossain hotellissa olla. Mutta jos vaan reissun päällä niin paree tohon on käyttää kolme vuorokautta. Tai enemmän.
Kaikenlaista...
Alan:
Nyt muistankin, että olit henkilöautolla etkä kulkineella. Mutta hirmuinen suorite silti.
kaarina:
Kiva kun viitsitte vastata!
Tuo laivalla pitkään "lorvailu"kun on itselle vierasta, ajamme aina Ruotsin tai Balttian kautta, niin ei ole kehossa sitä tunnetta, mikä siellä liikkeelle lähtöä odotellessa syntyy. Vaan päinvastoin, kun lähdemme Turusta iltalaivalla, olemme seuraavana iltana tuolla Lüneburgin nummilla tai Scharbeutzissa, samalla rannalla ja samoihin aikoihin (tai jopa aiemmin), kuin mitä " Saksan laivalla "lojuneet"...jolloin syntyy helposti ihmetys, että "mitä nuo nyt vielä tien päälle säntäävät, kun ollaan jo täällä., ja on hyvä aika levähtää ja jäädä yöpymään" :)
Eli näin sitä syntyy erilaisia tuntemuksia, ja kiva kun niitä voidaan avata!
Toisekseen itse pääsemme aina lähtemään reissuun niin tolkuttoman väsyneinä, ettei alkumatkasta tee todellakaan mieli edes ajatella yö-ajoa, vaan päinvastoin halutaan normalisoida vuorokausirytmi, mikä luontaisilla yökukkujilla ja yksityisyrittäjillä, joilla loma alkaa vasta kun kaikki työt on tehty (ei siis silloin kun kalenterissa lukee "loma alkaa") helposti menee muutaman matkaan lähtöä edeltävän vuorokauden ajaksi lähes 24h työnteoksi, missä pakkaaminen hoidetaan pari tuntia ennen laivan lähtöä....
Paluumatkalla kyllä sitten lähes aina tulee ajettua vähintään viimeinen yö Tukholmaan aamulaivalle, sillä, kas kummaa, sieltä jostain ei koskaan maltettaisi lähteä ajoissa kotimatkalle...tai kotimatkalle keksitään vielä yksi kiva retkikohde...:)
Huomenna lähdetään Turusta aamulaivalla, kun yölaivat oli varattuja, mutta sama aikataulu oikeastaan siitäkin seuraa, perjantai-illaksi joko nummille tai Itämeren rannalle.
Onpahan ensi yö aikaa tehdä viimeiset työt ja pakata :)
t.Kaarina
Niin ja oikein antoisaa matkaa kaikille reissuun lähtijöille, löytyy se eka yöpaikka sitten mistä vain:)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta