rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäistä kertaa vaunun pesuun - mitkä pesuaineet hyviä?  (Luettu 25522 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.10.2025 kello on 10:57
Vs: Ensimmäistä kertaa vaunun pesuun - mitkä pesuaineet hyviä?
« Vastaus #15 : 27.04.2014 kello on 17:19 »
Tietääkö kukaan mistä tuota Turtlen Ice Wax saa. Ei tunnu löytyvän.

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.05.2014 kello on 18:13
« Vastaus #18 : 27.04.2014 kello on 18:26 »
Minun vaunun ongelmana ovat mustat valumajäljet. Pikeäkö lie vai mitä, mutta millään hyväksi tunnustetulla pesuaineellakaan en ole saanut pois. Universal stonella lähtee, mutta en ole oikein kunnolla uskaltanut sitäkään käyttää. Sillä syntyy laikukas pinta. Puhdistettu kohta on valkea, mutta ei kiillä.

Miten lievästi mustankirjavasta kyljestä päästään eroon? Pistäkääpä aineita ehdolle. Mitä tuo savi on, mistä yllä puhutaan? :o

• Vieras
  • Vs: Ensimmäistä kertaa vaunun pesuun - mitkä pesuaineet hyviä?
    « Vastaus #19 : 27.04.2014 kello on 18:35 »
    Minun vaunun ongelmana ovat mustat valumajäljet. Pikeäkö lie vai mitä, mutta millään hyväksi tunnustetulla pesuaineellakaan en ole saanut pois. Universal stonella lähtee, mutta en ole oikein kunnolla uskaltanut sitäkään käyttää. Sillä syntyy laikukas pinta. Puhdistettu kohta on valkea, mutta ei kiillä.

Miten lievästi mustankirjavasta kyljestä päästään eroon? Pistäkääpä aineita ehdolle. Mitä tuo savi on, mistä yllä puhutaan? :o

Mä olen siinä uskossa jotta nuo raidat tullee sen takia
    kun aloitetaan vaunun pesu ylhäältä päin.

Käsitykseni mukaan pesu tulisi aloittaa alhaalta.?

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
      • Matkailuvinkkejä
    « Vastaus #20 : 27.04.2014 kello on 18:49 »

Tuo Universal stone on hiomasavea joka hioo pinnan pilalle.

Itse käytän Alfa Kem:in Eko Sol pesuaonetta jolla on lähtenyt kaikki mustat valumat sellaisetkin joita ei ammattipesijä ei saanut pois.

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
    « Vastaus #21 : 27.04.2014 kello on 19:24 »
    Tuo Universal stone on hiomasavea joka hioo pinnan pilalle.

Itse käytän Alfa Kem:in Eko Sol pesuaonetta jolla on lähtenyt kaikki mustat valumat sellaisetkin joita ei ammattipesijä ei saanut pois.

Tätä käytän minäkin ja on todella hyvä aine. Aika usein se lika mikä ei lähde pesuaineella lähtee tärpäpillä.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:53
    « Vastaus #22 : 27.04.2014 kello on 20:23 »
    Pinttyneen lian poistoon:  http://www.autoglym.fi/products/products/caravan-and-motorhome-cleaner-11

Aiemmin käytetty vahat: Autogymin perusvaha ja Turtle Wax Original, kummatkin käy hyvin niin "nuijitulle" kuin sileällekkin pinnalle.

Nyt on tarkoitus käyttää :http://www.mekushop.fi/epages/mekushop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110125-11092-19496-1/Products/M1611    Meguiar`s 16 Professional paste wax vahaa, saasvaan nähä mitä toi o . . .  Tiä vaik' tuli virhe ostos ?

Monenlaista muutakin on kokeiltu, monet on huonoiksi/työläiksi todettu, edellä mainitut käyttämäni on olleet helppoja tosin Autogym ei ole niin hyvä kuin hintalappu antaa ymmärtää, mielestäni Turtlen vaha on parempaa.

Kokemuksesta sanon että Turtlen Ice Waxin käyttö on itsensä narraamista saman arvosanan annan Autogymin nestemäiselle vahalle, ainut hyväpuoli oli tuossa nestevahassa oli kun toinen käsi oli toimintakyvytön pystyi yhdellä kadellä tuolla "vesilitkulla" itteensä narraamaan.

Muokattu:  Kuva poistettu, senverran karmee . . .
    « Viimeksi muokattu: 27.04.2014 kello on 21:06 »

• Vieras
    « Vastaus #23 : 27.04.2014 kello on 20:31 »
    Auts... :(

Miten onnistui autolla ajaminen tuolla kädellä, lähinnä vaihteiden vaihtoa ajatellen ?

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:53
    « Vastaus #24 : 27.04.2014 kello on 20:53 »
    Auts... :(

Miten onnistui autolla ajaminen tuolla kädellä, lähinnä vaihteiden vaihtoa ajatellen ?

Ajettiin sitten kun lääkärin luvan sain, sitä ennen taksilla.

• Vieras
    « Vastaus #25 : 28.04.2014 kello on 05:38 »

Savi on mun tietojen mukaan tarkoitettu ennen vahausta suoritettavaksi jolloin päästään eroon pinnan epäpuhtauksista.En lähtisi valumajälkiä sillä pudistamaan.
    Luulis jokin liukkari tepsivän tuohon. Itsellä jos on jokin tiukassa niin DWG vahalla on lähteny tähän asti hyvin.Pihka on ainut katolla mihin se ei pysty.
    Tuolta olen tilannut:
    http://dwgfinland.com/autonpesutuotteet.htm
    Ja sieltä DWG Classic.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.06.2014 kello on 12:57
    • Luonto-opas Kuusamon upeissa maisemissa!
    « Vastaus #26 : 28.04.2014 kello on 07:37 »
    Mäntysuopa ;) :D

Ei pe nauraa, koitas ihe, tua Audikin tullee ku ois juur vahattu, samoin vaunu, luonnontuote!
    Mäntynestesaippua on hellävarainen myöskin auton/vaunun massoille, ei liuota niitä mut p*ska lähtee heittämällä pois pinnasta  :)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:38
    « Vastaus #27 : 28.04.2014 kello on 10:03 »

Miten lievästi mustankirjavasta kyljestä päästään eroon

Valkoisella ihmesienellä ;-)
    Ensin pesu ja sitten ihmesienellä pyyhkäisy niihin kohtiin jotka ei pesulla helposti irtoa. Vahaa päälle.

• Vieras
    « Vastaus #28 : 28.04.2014 kello on 10:05 »
    Savi on viralliselta nimeltään clay bar.
    Sillä saadaan ennen vahausta pinnasta viimeisetkin liat pois, että olisi vahalla mahdollisimman puhdas pinta, mihin tarttua ja näin myös parhaat edellytykset kestää pidempään pinnassa.
    Savan kanssa on syytä olla varovainen. Sen kanssa on mahdollista saada aikaiseksi mikronaarmuja pintaan.
    Auton peltipintoja itse en savesta kuin myllytystä ennen, niin silloin ei nuo naarmut haittaa, koska poistuvat myllyttämällä.
    Saven kanssa on syytä käyttää hyvälaatuista liukastetta minimoimaan mahdollisimman tehokkaasti naarmuuntumista.

Mutta tummia valumajälkiä voisi kokeilla pien- ja liimanpoistoaineell a, markettituotteista esim. AutoGlym Intensive Tar&Glue Remover.
    Myös tärpätti on vastaavaan tarkoitukseen varmasti hyvä.
    Noiden jälkeen normaali shampoopesu.

Jos liukkaria haluaa kokeilla, niin Bilteman rasvan kylmäpoistoaine on tehokasta.
    Tällä aineella taistelen talvella suolapaskaa vastaan, joka jämähtää autotallissa kuivuessaan pintaan kuin tauti.
    Mutta tämän käsittelyn jälkeen vahapinta on sanonut morjes.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    « Vastaus #29 : 28.04.2014 kello on 12:28 »
    Pinelinen kammiopesu aineella lähtee, kunhan sen sekoittaa lämpimään veteen.