rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kuski ja kartturi  (Luettu 1729 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.11.2022 kello on 07:33
Kuski ja kartturi
« : 13.04.2014 kello on 20:25 »
Kun en nyt äkkiseltään keksinyt vastaus-toimintoa, niin otetaan uudeksi aiheeksi. Ainakin Sipu ja Kaija on ilmoittaneet ei-osaavansa ajaa m-autoa.
Oletteko kokeilleet? Ihan menee etuperin ja takaperin niin kuin pienempikin. Pitää vain hahmottaa ulottuvuudet.
Ja jos rimakauhu on kova, niin ensin voi kokeilla vaikka isolla parkkialueella. Pitkillä reissuilla rentouttaa, kun voi välillä laittaa kuskin kierrätykseen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Kuski ja kartturi
« Vastaus #1 : 13.04.2014 kello on 20:36 »
Mulla on kyllä periaatteessa jopa kuorma-autokortti, mutta eipä ole isoja autoja tullut ajettua.

Vaunua mä olen vetänyt just sen verran, että olisin kyllä oman tutun automaattivaihteise n kanssa saanut sen kotiin, jos Pasin koipi olis mennyt poikki tms. Ihan ekalla kerralla pääsin jopa ohittelemaan traktoreita. Se sujui kyllä ja toisella kertaa halusin Kylmäluomaan mennessä ajaa reilut 50km, niin hiukan jo alkoi uskoa, että tulee se vaunu siellä perässä.

Tessua olen kokeillut viime keväänä Humppilasta Forssaan ja olin ihan ihmeissäni niiden käsivaihteiden kanssa. Jouduin ihan kelaamaan, että miten saan auton pysäytettyä  :laugh: kun tullaan Vorssan ABC:lle. Niin ja se hemmetin vaihde meni ainakin kolme kertaa vitoselta neloselle kutosen sijaan ja Pasilla rupes otsasuoni pullottamaan!  :laugh:

Viime kevään Euroopan reissulla kyllä totesin, ettei mulla olis ollut rohkeuttakaan lähteä yrittään päästä liikentevirtaan Saksan motareilla...  :-X
Onneksi Pasi tykkää ajaa eikä sen aikakaan kulu siinä vieressä.
Ja tosiaan ihan hätätapauksessa kyllä selviäisin. Mutta mulle sopii tää työnjako, että mä tyhjään kemssan!  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Kuski ja kartturi
« Vastaus #2 : 13.04.2014 kello on 21:10 »
Pitkillä reissuilla rentouttaa, kun voi välillä laittaa kuskin kierrätykseen.

Tähän väliin on myös pakko sanoa, että se voi myös rentouttaa kun sitä kuskia ei vaihdeta tai ainakin pysyy pulssi paljon vakaampana  ::) Molemmat osaa kyllä ajaa ja ajaakin tarvittaessa, mutta muutoin ei kauheesti  ;)

edittiä vielä:

Pidetään ne päivämatkat semmosina että sen jaksaa sekä ajaa ja istua ja maisemiakin ohessa tarkkailla  Thumb

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
  • Epsoo
Vs: Kuski ja kartturi
« Vastaus #3 : 13.04.2014 kello on 21:14 »
Kun en nyt äkkiseltään keksinyt vastaus-toimintoa

??

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Kuski ja kartturi
« Vastaus #4 : 13.04.2014 kello on 21:16 »
Meillä ajan minä, vaimokin osaa ajaa mutta jostainsyystä mä haluun itte ajaa ja vaimo on kartturina, näin siis asuntoautolla muuten ajellaan miten milloinkin


Lähetetty minun HUAWEI G700-U20 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: Kuski ja kartturi
« Vastaus #5 : 13.04.2014 kello on 21:22 »
Meillä on vain auto+vaunu, mutta kyllä me sitä yhdistelmää aika 50/50 ajetaan. Usein minä mennessä ja mies sitten tullessa. Ja ajan yhdistelmää sekä etu- että takaperin  ;)

  • Vieras
  • Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #6 : 13.04.2014 kello on 21:26 »
    Meillä minä hoidan kumpaaki Wirkaa! ainoa kortillinen...... 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
    Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #7 : 13.04.2014 kello on 21:38 »
    Ei kannata opettaa eukkoa ajamaan...
    Sen jälkeen ei näe autosta kuin perävalot. :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:48
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #8 : 13.04.2014 kello on 22:08 »
    Ei kannata opettaa eukkoa ajamaan...


    Kyllä kannattaa. Aina tuolloin tällöin tarvitaan "rouva routa ajamaan porsas kotiin".   ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
    • Porvoo
    Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #9 : 13.04.2014 kello on 22:13 »
    Meillä isäntä ajaa reissuilla lähes aina. Ei se jaksa istua joutilaana vieressä ja mä olen parempi kartturi.
    Työjako sopii meille, tykkään istua kyydissä, valokuvata, katsella maisemia, etsiä musaa radiosta jne.

    Osaan ajaa vaunuyhdistelmäämme ja myös peruuttaa. Olen myös ajanut ja ajankin tarvittaessa.

    Ajan paljon töissä ja talvella työkseni, myös kuorma-autoa.

  • Vieras
  • Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #10 : 13.04.2014 kello on 22:15 »
    Tarpeita on joka Lähtöön...  vai oliko se reissuun  8) ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
    • Porvoo
    Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #11 : 13.04.2014 kello on 22:17 »
    Kyllä kannattaa. Aina tuolloin tällöin tarvitaan "rouva routa ajamaan porsas kotiin".   ;)

    ja voihan se euroopan pahin vatsatauti tai muu kulkutauti iskeä kun pitäs satamaan ehtiä.
    Vitsit on molemmilla vähissä jos kakkoskuskia ole perehdytetty ennen tositilannetta ja vielä olis muutama satakilometria ehtimistä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
    Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #12 : 13.04.2014 kello on 22:35 »
    Meillä nuo ajovuorot on lähinnä autokohtaisia, minä ajan hlöautoa ja asautoa, vaimo pakulla. Tuo nykyinen hlöauto on ollut perheessä runsaat kaksi vuotta ja yli 50 000km, just eilen totesimme että, vaimo on ajanut sillä kahdesti ja yhteensä alle 50km.
    Sujuvasti vaimo kyllä ajaa autoa kun autoa, kortissa hänellä ABCE, tosin kuorma-autoa oli ajanut edellisen kerran insissä kun aloitti yhdistelmäkoulun ja sen inssin jälkeen ei kumpiakaan ole ajanut.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
    Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #13 : 13.04.2014 kello on 22:41 »
    Mää saan ajaa sillä, mikä sattuu pihaan jäämään.... ;)
    Molemmille tulee n. 35 tuhatta vuodessa ajoa omilla autoilla. Mulle sitten työajot päälle.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:08
    Vs: Kuski ja kartturi
    « Vastaus #14 : 13.04.2014 kello on 22:43 »
    Kyllä molemmista puoliskoista on hyvä olla rattiin - varsinki, jos kaukana kotoa ollaan. Mitä lie toiselle saattaa sattua..

    Aina säännöllisesti olen pyytänyt/antanut ajaa m-autoa. Eräskin työpäivän päätteeksi tehty (+ed. yön valvomista) reilun 400km ajo alkoi sillä, että vaimo ajoi puolet, niin minä menin kerrossängyn alapunkkaan nukkumaan - hyvin nukutti 200km  ;D ..jaksoin sitten ajaa oman osuuden.