Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Asuntovaunun vaihto - vinkkejä viisaammilta & kokeneemmilta

<< < (39/44) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus -  6.09.2017     kello on 09:10 ---Jokolla varmasti tuorein tieto Hobbyistä.

--- Lainaus päättyy ---
Tuorein omistussuhde, muttei kauhean pitkä kokemus  ;)

Joko:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  6.09.2017     kello on 09:55 ---Tuorein omistussuhde, muttei kauhean pitkä kokemus  ;)

--- Lainaus päättyy ---
No juu, eipä tuolla ole vielä tullut kun 10 yötä nukuttua. Vaunu on siis 12 mallinen ja tämmöisiä ominaisuuksia on tullut vastaan:
*ilmankiertoa pitäisi parantaa kaapit ovat kylmät/nihkeät
*istuimet tai oikeastaan niiden rungot ihan paperia. Minulla jo visio kuinka vahvistan ne. Emäntä otti polvella hieman tukea tuon dineten istuimesta että ylti yläkaapille niin meni polvi läpi istuimesta että heilahti
*kaikki tuntuu siltä että jää käteen jos käyttää hiemankaan voimaa
Mutta kokonaisuudessaan ja varsinkin sillä hintaa mitä tuo -12 720 hobby aldella jäi minulle maksamaan niin olen ihan tyytyväinen. Ehdottomasti olisin halunnut saman ikäluokan kaben polarin tai solikan kerrossänkymallina ja telillä. Mutta edes hobbyn hinnan tuplaamalla ei saa sellaista. Sillä erotuksella jo viitsii vähän kalusteita parannella ja porailla kaappeihin reikiä jne. Ei siitä mitään talvivaunua saa tekemälläkään mutta välttävän 3 vuodenajan budjetti retkikulkineen kyllä. Asiasta toiseen onkos KEV laittanut polarin myyntiin vai näkikö silmäni nettikaravaanissa väärin?

Ai niin ja mitä vedettävyyteen tulee niin en lähtisi tuota henkilöautolla vetämään. Kyllä se koittaa vatkata ja heijata vetoautoa mutta eipä se paljon sprinteriin tunnu vaikka yrittääkin. Että sikäli on meidän veturilla toimiva paketti kyllä. Ei nyt mikään mahdoton ole mitta jos vertailukohtana pitää tuota edellistä reilun metrin lyhempää teli solikka niin se tuli täysin huomaamatta perässä. Onhan tuolla hobbyllä tosin kokoa ja painoa paljon enemmän että osansa sekin tekee. Lopputulemana kun ajattelee että hanat saranat alde ja vesilaitteet on aikapitkälti samat jokamerkillä ja ottaen huomioon kaben todennäköinen lattian pettäminen tämänikäisissä vaunuissa niin olen vaunuun ihan tyytyväinen. En silti usko että tuo meillä useita vuosia on. Pääpaino kun yritetään pitää reissaamisessa eikä korjaamisessa niin kyllä kalusto sais olla alle 10 vuotinen. Siksi en viitsi tuohon mitään älyttömiä rahallisia panostuksia laittaa enkä veturiinkaan kun ei ne meillä montaa vuotta tule kerrallaan olemaan

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  6.09.2017     kello on 08:12 ---Toiselta foorumilta lainattua..

...hobbyja on tullut vedetttyä ja aina on meno ollut jotenkin huteraa ellei vetoauto ole ollut suorastaan ylimitoitettu.  Ennen hobbyja hinasin ystäväni isohkon detskun jokunen vuosi sitten mondeolla pk-seudulta etelä-karjalaan enkä kiinnittänyt mitään huomiota minkäänlaiseen huteruuteen.
Yritin asiaa kysyä kk-kiviseltä ja alkon alusta nousi yhdeksi keskusteluaiheeksi.  Tiedä sitä sitten mutta ainakin nää kaksi mulla ollutta hobbya eivät ole olleet mitään pitkän matkan reissaajan unelmavedettäviä,  ja olen tosissani testannut erilaisia kuormausratkaisuja ja aisapainoja.

Joten kannattaako Hobbyt unohtaa nettikaravaanista jos nyt vaikka aikansa kuluksi katselisi eri vaihtoehtoja ?

--- Lainaus päättyy ---

Tietysti kiinnostaa kenelle vaunu tulisi ja mihin käyttöön ja kuinka paljon se saisi maksaa ja mikä olisi max paino

ihaa:
No tietty sitä tuli ajateltua omakohtaisesti, vaunun kok.paino max. 1500 kg ja uusi vaunu.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  7.09.2017     kello on 09:10 ---No tietty sitä tuli ajateltua omakohtaisesti, vaunun kok.paino max. 1500 kg ja uusi vaunu.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo 1500 kg rajoittaa melkoisesti. Minä suosittelen edelleen sinulle sitä Soliferin 560 vm 2010 tai uudempi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View