Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Ens kuussa puolaan!
reissajanainen:
Puolaan on yhä halvinta ajaa Via Balticaa, tyhjällä tankilla Viron läpi, ja kanisteriin bensaa ei merkkiasemista. Tinkiä hinnasta ja maksaa eurolla. Liettua halvempi kuin Latvia. Puola osaa kyllä hinnoitella polttoaineen. Itse ajan Hollantiin tuolta, Saksan kautta ja Liettuan halpisbensat laitan kanisteriin.
Puolassa voi Varsovasta eteenpäin
valita maksullisen (4 tietullia Saksaan) moottoritien joka on todella valvottu turvallinen, tai paikallistien joka on rekkojen hallitsema turvaton tie.
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.03.2014 kello on 21:51 ---Siellä 'keskellä ei mitään' on yleensä turvallisinta. Miksi rosmot olisivat siellä, kun siellä ei ole turistejakaan? :D
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä siellä on. Itse en jätä koskaan autoa valvomatta. Joko kaveri jää autoon tai parkkaan sen kahvilan eteen. Toisaalta siellä on myös suojelukoira vapaana autossa. Voin kertoa kun olen toistakymmentä reissua käynyt tuolla niin koira on pari kertaa pelastanut.
Edit: Yhdistin nuo kolme peräkkäistä juttua.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: reissajanainen - 26.03.2014 kello on 19:50 ---Puolaan on yhä halvinta ajaa Via Balticaa, tyhjällä tankilla Viron läpi, ja kanisteriin bensaa ei merkkiasemista. Tinkiä hinnasta ja maksaa eurolla. Liettua halvempi kuin Latvia. Puola osaa kyllä hinnoitella polttoaineen. Itse ajan Hollantiin tuolta, Saksan kautta ja Liettuan halpisbensat laitan kanisteriin.
--- Lainaus päättyy ---
Varmaan noin, jos siellä ravaa työkseen...
Noilla lomareissuilla viis veisaan mitä dieseli maksaa. Luottokortilla maksan aina, paitsi rajoilla, jossa haluan päästä vieraasta valuutasta eroon.
Dieselin hinta ei niin paljoa poikkea toisistaan eri maissa, että sillä päätäni vaivaisin. Venäjällä voisi olla selkeästi halvempaa, mutta en kyllä sen takia moiseen maahan menisi. Kulttuurin ihmettely olisi sitten asia erikseen.
Pekka:
Mielenkiinnolla odotan Diplomaatin reissuraporttia kesän jälkeen. Ohjeita on runsaasti, saas nähdä miten halvalla reissu toteutuu. Thumb
reissajanainen:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 26.03.2014 kello on 20:10 ---Varmaan noin, jos siellä ravaa työkseen...
Noilla lomareissuilla viis veisaan mitä dieseli maksaa. Luottokortilla maksan aina, paitsi rajoilla, jossa haluan päästä vieraasta valuutasta eroon.
Dieselin hinta ei niin paljoa poikkea toisistaan eri maissa, että sillä päätäni vaivaisin. Venäjällä voisi olla selkeästi halvempaa, mutta en kyllä sen takia moiseen maahan menisi. Kulttuurin ihmettely olisi sitten asia erikseen.
--- Lainaus päättyy ---
Samoin ikinä en Venäjälle aja. Itse ajan ihan ei lomareissuja, asun puolet vuodesta ulkomailla.
Ja luottokorttia ei kannata käyttää kuin Nesteen ja Shellin asemilla... saa melkoiset alennu
kset kun maksaa euroilla noilla ns kylmillä asemilla, siellä ei kysytä korttia vaan siellä on päivystys (ja polttoaineen hintaa voi tingata) yötä-päivää. Varsinkin parhaat hinnat saanut Latviassa ja Latvia-Liettua rajalla. Mitä lähemmäs ajettu Puolaa sitä kallimpaa. Puolan motareilla sikakallis polttoaine ja mitä lähemmäs Saksaa, hinta kallistuu.
reissajanainen:
Näitä kirjoituksia kun luen,mietin mikäli ei hinnalla ole väliä, kannattaa ottaa reitti Ruotsin kautta, se nimittäin maksaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta