Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift
jarno:
Löytyykö kokemuksia Fordin Powershift vaihteiston kestävyydestä ja veto-ominaisuuksista ?
reppukopteri:
Minulla on mondeo vm 09 2.0 ghia wagon powersiftillä,olen vetänyt hobby kmfe 560 vaunua jossa max painot n.1600kg+5h+koira+kamat. Käytän yleensä vaihteiston sport asentoa 5 vaihdetta matka ajossa,jaksaa hyvin vetää 80km/h ja puhtia jää reserviinkin,siihen pisteenä IIn päälle mukautuva vakkari joka tekee ajamisesta helppoa ;D viime kesänä tuli mittariin n.2500km vetoa eikä ainakaan vielä ole oireillut auton kilometrit 130000. vaihtesto on volvo/ford yhteistyö laatikko eli v70/Mondeossa on sama laatikko :o
JJJ:
Kilometrejä power shift kyllä kestää. Sellaisella tullut ajettua 385 tkm ilman mitään ongelmaa. Vaunuakin tullut vedettyä nimenomaan Mondeolla ja kyseisellä vaihteistolla. Max. vetopaino autossa oli 2000 kg. Auto on hyvä ajaa, hiljainen ja tilava. Vaihtaminen ei tapahdu yhtä hienosti kuin vag-yhtiön DSG:llä mutta luotettavuus on ihan toista luokkaa. Käsittääkseni v60 volvosta sitä myös löytyy.
140 hv diesel on riittävä vaununvetoon. Luonteeltaan rauhallisempi ja vääntää nimenomaan alakierroksilla paremmin kuin 163 hv versio.
Edelleen olen sitä mieltä että hinta-/laatusuhteeltaan yksi parhaista, jos ei paras auto myös vankkurin vetoon.
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 10.03.2014 kello on 15:03 ---Kilometrejä power shift kyllä kestää. Sellaisella tullut ajettua 385 tkm ilman mitään ongelmaa. Vaunuakin tullut vedettyä nimenomaan Mondeolla ja kyseisellä vaihteistolla. Max. vetopaino autossa oli 2000 kg. Auto on hyvä ajaa, hiljainen ja tilava. Vaihtaminen ei tapahdu yhtä hienosti kuin vag-yhtiön DSG:llä mutta luotettavuus on ihan toista luokkaa. Käsittääkseni v60 volvosta sitä myös löytyy.
140 hv diesel on riittävä vaununvetoon. Luonteeltaan rauhallisempi ja vääntää nimenomaan alakierroksilla paremmin kuin 163 hv versio.
Edelleen olen sitä mieltä että hinta-/laatusuhteeltaan yksi parhaista, jos ei paras auto myös vankkurin vetoon.
--- Lainaus päättyy ---
140hv,riippuu vaunun koosta ;)
JJJ:
Hobby 650. Ei kaikkein kevyimmästä päästä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta