Alamäkkeen 2,0 l / 100
Ylaseen 25 Litraa 100
Keskikulutus oli ajotietsikan mukaan 11.5 satasella , omilla laskutoimituksilla 10,8 l/100 satku.
Ajokkina Hymer B578 2.3TDi Huom! Tehoboksi/lastu RaceChip pro oli kiinni koneessa, ja sitten vielä roikkui peräsä traiskun päällä Smartti, ja koko yhdistelmän paino "lievästi" yli sallitun...
Matkaa kertyi n. 3200 km, eikä ollut yhtään enempää alamäkeä, kuin ylämäkeä.
Silti voi aika selvästi nähdä tehoboksin merkityksen kulutukseen. Vääntöähän tuo RaceChippi tuo n. 20% lisää, ja kulutus tietty osittain on aktiivisen vaihdekepin käytön seurausta. Ford Rimorissa oli ehdottomasti paremmat vaihdevälityset, Fiatin vitonen oli ihan turha verattuna Fordin vitoseen.
Aikanaan sama tehoboksi oli kiinni Rimorissa, siloin kokonaispaino oli 3200 kilon luokkaa, ja keskikulutus 9.10 . Ford Rimorissa oli 2.3 koneessa omaa tehoa 140 hp, ja boksinmyötä 168 hp.
Väännöt yli 20% mitatusti, newtonia.
Keskinopeus oli noin 95, +/-3 kmh kummasakin tapauksessa. Just niinverran, että navista näki, ettei monikaan rekkakuski kehdannut ohitella, mikä tietty baanalla olikin juuri tarkoituksena. Vakinopeusnapilla vain rekkojen ohitukset olivat vähän niin ja näin, sillä net poijaat eivät kyllä pedaalia nosta, eivät ikuna ainakaan keskieruroopan baanoilla. Sielä näki semmosia kahden pöljärekan 5 km mittaisia toistensa ohituksia, mikä masentava ilmiö senkuin yleistyy vuosi vuodelta.
Muuten oli yllätys, ettei lyhyt perävaunuSmartilla juuri vaikuttanut tehoihi.
Kolmosta sai huitaista muutaman kerran Clermont-Ferrandin ja Millaun välillä.