Tuohan oli se ihan oikea, aito lämpöakku, jossa oli joku suola-lataus tms. Idea perustui tuon tavaran muodonmutokseen nesteestä kiinteäksi kun akkua purettiin ja taas takaisin toisinpäin sitä ladatessa
Tässä omassa ideoinnissa kyseessä olisikin enempi "köyhänmiehen lämpöakku", joka perustuisi siis ihan veden omaan lämmönvarauskapasit
eettiin. Jos lohkossa on 5 litraa vettä -20 asteessa ja "akussa" toiset 5 litraa +80 asteessa, niin nuo kun sekoitetaan niin lopputulos olisi teoriassa +30 astetta. Mutta koska moottorissa on metallia, öljyä jne. niin lopputulos lienee jossain lähempänä +5 astetta, jos sitäkään mutta joka tapauksessa huomattavasti korkeammalla kuin tuo lähtötilanteen -20 astetta. Toisaalta moottorilla menisi sitten 2x niin pitkään nostaa tuo +5 astetta käyntilämpötilan +80 asteeseen, mitä menisi vain 5 litralla vettä = lyhyelle ajomatkalle tuosta lämpöakusta voisi olla enempi ehkä jopa haittaa = näitä varten akussa pitäisi olla mahdollisuus myös sulkea se => sinne ei ladattaisi lainkaan ajonaikaista lämpöä näillä lyhkäsillä ajoilla, vaan pelkästään tolpasta perinteisen lohkarin tyyliin. Kun taas pidemmästä ajosessiosta voitaisiin akkua kyllä ladata
No tämä nyt on vain tälläistä höpinää, tuosta koskaan oikeaa toteutusta tulle, vaikka ajatuksena kyllä kiehtookin