rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...  (Luettu 3771 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
« Vastaus #30 : 5.11.2012 kello on 21:33 »
pyreneitten koira

Niin, tuo pyreneitten koira kun haukkuu, siihen ei kyllästy, niin nopeasti kuin tykkiharja kokoisen koiran räksytykseen. Eipä silti, ei minua häiritse että toisten koirat haukkuu. Mutta kun itselläni oli koiria, se häiritsi kun ne haukku. Ja siksi häiritsi, kun tuntui siltä että joku tulee kohta urputtamaan.  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
« Vastaus #31 : 5.11.2012 kello on 22:24 »
Allergioihin minulla on sellainen kotikutoinen teoria että ne ovat tulleet liian puhtaista raaka-aineista ja vanhempien ylisuojelemisesta.
Lasten pitäis saada leikkiä eläinten kanssa pienestä pitäen vaikka hommais hamsterin kotio taikka lurppakorvakanin kissasta puhumattakaan.

Eiköhän näihin allergia-asioihin ole yhtä monta teoriaa kuin on Asiantuntijoita.

Mulla on myös oma teoria siitä, että allergioiden yleistyminen on liian hyvän terveydenhoidon tulosta.
Viimevuosisadan alkupuolella keuhkotautiset (lue astmaatikot) kuoli pois kuleksimasta kun olivat syntymäheikkoja ja kuinkas ollakkaan perinnölliset allergiat pysyi nätisti aisoissa eikä päässeet yleistymään.

Mulla on muuten ollu lapsuudessa kotona koiria, kissoja, lehmiä, sikoja ja jopa noita kaneja - myöhemmin vaan koiria ja kissoja. Allerginen olen siitä huolimatta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:12
Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
« Vastaus #32 : 6.11.2012 kello on 08:49 »
Lainaus
Mulla on muuten ollu lapsuudessa kotona koiria, kissoja, lehmiä, sikoja ja jopa noita kaneja - myöhemmin vaan koiria ja kissoja. Allerginen olen siitä huolimatta.

Sinä kuulut niihin, jotka ovat oikeasti allergisia.  On hienoa, kun koiranpito on onnistunut!!   Thumb

  • Vieras
  • Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #33 : 6.11.2012 kello on 09:01 »
    Tuo eläinallergia on siitä erikoinen allergia että siinä taitaa toimia tuollainen siedätyshoito, vaimolla alkaa allergiaoireet lähes saman tien kun mennään perheeseen missä on koira tai kissa, ja niin myös reagoi ennen myös vanhempieni luona olevien kahden Cavalier King Charlesin Spanielienkin suhteen mutta ei enää moneen vuoteen, siedätyshoitoko lie auttanut.

    Kunhan meidän pojat vielä kasvavat muutaman vuoden, (lähinnä tuo nuorempi on vielä vähän turhan innokas leikeissään) sitten hankitaan meillekin myös oma koiran pentu, Cavalier tottakai.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #34 : 6.11.2012 kello on 12:07 »
    Minä olen lapsuuteni elänyt koirien parissa. meillä on ollut kotona koiria aina tuonne 17 ikävuoteeni asti. Lapsuuteen liittyi myös ihottumia ym. Työssä ilmenneiden iho-oireiden myötä sitten jouduin allergiasairaalaan ja siellä tutkimuksissa paljastui, että olin ollut koko ikäni allerginen koirille, sekä myös eräille muille asioille. Silti kasvanut koirien parissa. Nyt ei meillä ole koiria, mutta on kaksi kissaa.
     Oirehtinut en ole muutaman vuoteen, paria poikkeusta lukuunottamatta. Olen ns. perusterve.

    Se mitä olen näistä eläinallergioista oppinut, on että sen eläimen käyttämällä ruualla on hyvin suuri merkitys. Se mitä se eläin syö, sulaa sen elimistössä ja tunnetusti ruoasta erkaantuneita kemikaaleja erittyy syljen mukana myös turkkiin ja sitä kautta siirtyy huone ilmaan ja pinnoille.
    Eli vahvasti olen sitä mieltä, että ihminen ei välttämttä ole itse eläimelle allerginen, vaan niille kemikaaleille joita eläimen syljessä erittyy. Näistä on tehty joskus jotain tutkimustakin.
    Tätä tukee myös se, että kaikkia eläimiä käsitellessä ei tule oireita.
    Toisia eläimiä voi pelmuuttaa ihan huolella, mutta toiselle riittää kun se nuolaisee kämmenselkää. Yliherkkyyden havaitse vasta ihon ärtymisestä.

    Homeet on sitten se tämän päivän ikävä mörkö. Niistä on lasten kanssa ollut todella ikäviä kokemuksia ja pakko on sanoa, että homeista puhuessa unohdetaan niiden todellinen uhka. Välittäjäaineet ja bakteerit.
    Mutta nämä nyt ei sen kummemin nyt liity tähän koira asiaan, joten jätetään toiseen kertaan. Allergia asiaan halusin vain kommentoida. :)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #35 : 6.11.2012 kello on 12:09 »
    Heh.. jos valita tartteis alueista -koiraton tai lapseton..valitsisi n ehdottomasti lapsivapaan..Eipä silti..ei se kivaa tietyskää ole jo koiruus räyhää eroahistusta tms..mut toisaalta kyllä sen yhen vuorokauden sitäkin kestää..toisin ku reuhovia mukuloita..  ::) Ja EN ole lapsivihaaja..mut vierastan vieraita lapsia..en ole mikään pullantuoksuinen mummotyyppi ..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:21.09.2013 kello on 18:39
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #36 : 6.11.2012 kello on 15:16 »
    Ensimmäinen kesä tuli vaunuiltua kahden n. 50 kg koirulin kanssa ...
    Hienosti meni ja positiivista palautetta tuli muilta karavaanareilta
    hyvin käyttäytyvistä ja ei haukkuvista koirista  ;D
    Eräällä alueella tullessamme isoon ääneen eräs vaunukunta tuumasi vihaisesti, että kauheita petoja,
    mutta jo seuraavana päivänä tulivat rapsuttelemaan ja ihmettelemään miten ne ei hauku !
    Koirulit tuntui olevan melkoisia lapsimagneetteja, joten hoitajia piisasi  ;)
    Meillä on motto, että koirulit ei pissaa saatika kakkaa koko alueelle ja alue valitaankin niin, että luontoa on lähellä, jonne mennä lenkkeilemään !
    Ikävä kyllä matkan varrelle mahtui myös sellaisia, jotka päästivät koiransa irti alueella tekemään tarpeensa omineen ja tutkimaan paikkoja ... ja siitähän saamme kuulla sitten kaikki lemmikin omistajat  ???


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.03.2019 kello on 10:55
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #37 : 6.11.2012 kello on 16:00 »
    Heh.. jos valita tartteis alueista -koiraton tai lapseton..valitsisi n ehdottomasti lapsivapaan..Eipä silti..ei se kivaa tietyskää ole jo koiruus räyhää eroahistusta tms..mut toisaalta kyllä sen yhen vuorokauden sitäkin kestää..toisin ku reuhovia mukuloita..  ::) Ja EN ole lapsivihaaja..mut vierastan vieraita lapsia..en ole mikään pullantuoksuinen mummotyyppi ..

    Niin, eikö se ole luvallista, siis olla tykkäämättä vieraista lapsista ;)

    Ei suinkaan, eihän sitä tarvi tykätä sellaisesta jota ei ole kokenut...

    Edelleen olen sitä mieltä että ei ole väärin jos ei tykkää koirista, oli niistä kokemusta tai ei.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:12
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #38 : 6.11.2012 kello on 19:56 »
    Lainaus
    Edelleen olen sitä mieltä että ei ole väärin jos ei tykkää koirista, oli niistä kokemusta tai ei.

    Ei, ei, eihän se väärin ole!  Kyseessä vaan on uusi versio siitä wanhasta: 'Asiasta en mitään tiedä, mutta hanttiin pistän...!   :laugh:
    Parempi olisi ehkä nykykielellä sanoa EVVK...  kuin että ei tykkää.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #39 : 7.11.2012 kello on 08:26 »
    Edelleen olen sitä mieltä että ei ole väärin jos ei tykkää koirista, oli niistä kokemusta tai ei.

    Ei se ole tosiaankaan väärin. En määkään tykänny koirista vielä viimetalvena ;D
    Onneksi koiran ottaminenkaan ei ole kiellettyä, vaikkei niistä tykkääkkään - nyt Milo, 5kk vanha, on yksi niistä jutuista joista en luovu.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.01.2017 kello on 23:20
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #40 : 7.11.2012 kello on 23:45 »
    Toivottavasti nimi ei ole enne ;)
    Meillä milo (3v dalmatialainen) on kovasta koulutuksesta ja rauhallisesta labbiskaverista huolimatta
    edelleen varsinainen riiviö :D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.05.2024 kello on 21:12
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #41 : 7.11.2012 kello on 23:57 »
    meillä kans 5v dalmis ja vieläkin riiviö,ei tykkää muista koirista paitsi omista kavereistaan ja ihmisistä tykkää tosi paljon,kaikkien luokse pitäis päästä rapsutetavaksi

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #42 : 8.11.2012 kello on 05:48 »
    Heh.. jos valita tartteis alueista -koiraton tai lapseton..valitsisi n ehdottomasti lapsivapaan..Eipä silti..ei se kivaa tietyskää ole jo koiruus räyhää eroahistusta tms..mut toisaalta kyllä sen yhen vuorokauden sitäkin kestää..toisin ku reuhovia mukuloita..  ::) Ja EN ole lapsivihaaja..mut vierastan vieraita lapsia..en ole mikään pullantuoksuinen mummotyyppi ..

    Oletkos joskus pilannut ravintolailtasi kun viereisessä pöydässä on kaksi itkevää ja kiukuttelevaa lasta???

    Multa katoaa ainaskin ruokahalu ja fiilis heti ja mun mielestä ne vanhemmat jotka tuo tollaiset riiviöt pilaamaan toisten nautintoilta ovat aikas syvältä...mitä niiden päässä oikein liikkuu????

    Jaloissa makoileva koira on sata kertaa mukavampi vaihtoehto :D :D :D Hah haa   t migel

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #43 : 8.11.2012 kello on 08:48 »
    Eihän se ole koiran tai lapsen vika, vaan...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...
    « Vastaus #44 : 8.11.2012 kello on 08:49 »