Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut mike 22 Aug 2012
  • Mistäs löytyy mikä truma on? 97 mallin elnakki kolumbiassa?
  • #2 kirjoittanut 88k5 22 Aug 2012
  • Onko kyse siitä, että;
    • olet nähnyt auton, mutta et tunnistanut lämppäriä
    • vai et ole nähnyt autoa ja haluasit tietää ennakkoon (eli mitä lämppäreitä niissä on ollut) ?

    Tuossa apuja 1. vaihtoehtoon http://www.atstuonti.fi/download.asp?id=43
  • #3 kirjoittanut james_III 22 Aug 2012
  • Veikataan: http://www.atstuonti.fi/File/K%C3%A4ytt%C3%B6ohjeet/Truma/S3002%20%28P%29%20ja%20S5002.pdf saman vuosimallin elnakki marlinissa on joku näistä, vieläkään tullut tarkemmin tutkittua mikä.
  • #4 kirjoittanut mike 23 Aug 2012
  • Ostin tuon auton mut en tunnista mikä truma tuo on.
    Siinä on kyllä vas reunassa tuo painettava tehonsäätö ja oikealla painettava pietso. Ei siis patteria.
    No hälläväliä, toimii se kuitenkin onneks!
  • #5 kirjoittanut 88k5 23 Aug 2012
  • Kuullostais ihan S 3002 P:ltä (naxulla siis) - näyttääkö samalta  ::) ;


    Kaminamallin (etulevyllinen) truma, ei siis combi (jemmassa)  Thumb
  • #6 kirjoittanut mike 23 Aug 2012
  • Juu samalta näyttää. Puhaltimen säätöpaneeli on seinässä käsi ja automaatti asennot löytyy.
    Vedenlämmitin on kai erillinen yksikkö?
  • #7 kirjoittanut 88k5 23 Aug 2012
  • Juu samalta näyttää. Puhaltimen säätöpaneeli on seinässä käsi ja automaatti asennot löytyy.
    Vedenlämmitin on kai erillinen yksikkö?
    Jos lämmintävettä hanasta saa ja oma hallintapaneeli, niin joko
    • Truma Boiler 10 tai 14 litraa; oma kaasupoltin,  sulku jakotukissa, palo- ja pakoilma läpivienti seinässä.
    • Tai sitten Truma Therme 5L  saa lämpönsä puhalluskanavasta - ei siis omaa kaasupoltinta.

    Molemmissa malleissa saattaa olla lisäksi 230VAC sähkövastukset.
  • #8 kirjoittanut mike 23 Aug 2012
  • Ilmeisesti on tuo boiler poltin kuuluu lähtevän päälle kun nappia painaa. Sähkövastusta ei kai ole kummassakaan.
    Eikö tuossa trumassa ole tyyppikilpeä missään?
    Niin ja tää auto on elnakki columbia. En tiedä mitä eroa on muihin.
  • #9 kirjoittanut james_III 23 Aug 2012
  • Trumasta kun ottaa etusäleikön mäelle niin tyyppikilpi on siinä laitteen pohjalevyssä, siinä mistä hormi lähtee. Hetki sitte tuli tämä tarkistettua, kun rasvasin puhaltimen moottorin  :) Oma on 3002 ja takatallissa jolly boiler
  • #10 kirjoittanut mike 25 Aug 2012
  • Ok. Onko käsitystä mahtaako tuolla tarjeta pakkasilla?
    On ensimmäinen ilmalämmitys kulkine itsellä näet.
  • #11 kirjoittanut jip59 25 Aug 2012
  • Kyllähän sillä tarkenee, MUTTA jos kyseessä on alkovimalli eikä yläpetille ole vedetty ilmaputkea niin etuseinää vasten nukkuva palelee.
    Näin ainakin meikäläisen ensimmäisessä Burstnerin as. autossa. Vedin kaappien päältä sinne etutilaan ilmaputken ja tarkeneminen parani.
    Tosin lämmityksen isoilla tehoilla puhaltimen meteli on he********nen.
    Nytten on vesikeskuslämmityks ellä oleva Matkaaja/Transit ja lämmön tasaisuus, hiljaisuus ja riittävyys ovat erinomaista luokkaa.
  • #12 kirjoittanut Laaga 25 Aug 2012
  • Kannattaa lämpöputkea laitettaessa laittaa myös lisäpuhallin truman lähtöön, auttaa paljon tilanteessa.
  • #13 kirjoittanut mike 25 Aug 2012
  • Tuleehan sinne alkoviin noin pari senttiä halkaisijaltaan yks putki katon rajaan! Ja putken päässä aika tiheä ritilä!!
    Pitää katsoa kuinka tarkenee ja kasvattaa halkaisijaa . Puhaltimia saa kans tietty lisää jos pannussa vaan on tehoa.
    Kiitokset vaan vastaajille.
  • #14 kirjoittanut Laaga 25 Aug 2012
  • Suurenna putkea ja jatka se alkovin etuosaa kiertäen, muutoin todella viileä tuo etuseinä. Ois hyvä myös jotta puhaltais lopussa patjan alle lämpöä.
    Tosin nythän saa noita sähköisiä patjan lämmittäjiä joita vois kokeilla taitettuna etuseinään nojaten.
  • #15 kirjoittanut tsahkali 25 Aug 2012
  • Suurenna putkea ja jatka se alkovin etuosaa kiertäen, muutoin todella viileä tuo etuseinä. Ois hyvä myös jotta puhaltais lopussa patjan alle lämpöä.
    Tosin nythän saa noita sähköisiä patjan lämmittäjiä joita vois kokeilla taitettuna etuseinään nojaten.

    Jos sängyssä on sälepohja, kannattaa lisäputki ohjata nimenomaan sinne patjan alle ja laittaa patjan ja etuseinän väliin muutama tumppi, joista ilma sitten palaa kiertoon.


    Edit: lainaus korjattu, admin
Sivuja:
Toiminto