On mahdollista mikäli vaunun latauksen pistokkeessa, numero 2, ei ole diodia akun ja pistokkeen välillä. Palaako takasumuvalo kun kytket vaunun autoon?
Sivuja: [1] Siirry alas
On mahdollista mikäli vaunun latauksen pistokkeessa, numero 2, ei ole diodia akun ja pistokkeen välillä. Palaako takasumuvalo kun kytket vaunun autoon?
Elikkäs ajelit niinkuin takasumari päällä koko reissun? Palaakos ne chevyn etusumaritkin sitten kokoajan - aika yleinen ämeriikan kytkentä..
Vai vastasitkohan itse kysymykseesi .. Takasumuvalo ei ollut päällä. Auto Cehvrolet Nubira 2009 ja vaunu Polar 1990.Toisekseen ei auto takasumaripiiri hääpöistä jännitettä vaununpäässä saa aikaiseksi, jolloin akku ei edes lataannu, jos kuormaa vaunusta löytyy Esim. jääkaappi 12V:lla saataapi vielä tehdä autolle tuhoja.. Siis, takasumari ei ollut päällä eikä ollut edes poltin paikallaan. Autosta saa takasumarin päälle
ilman etusumareitakin. Siis, takasumari ei ollut päällä eikä ollut edes poltin paikallaan. Autosta saa takasumarin päälle No jonnekkin auton takasumuvalojärjest elmään se virta on kuitenkin häipynyt, vaikkei poltinta ole ollutkaan. Hyvä tuuri, jos ei ole polttanut autosta mitään mennessään Aloita mittaamalla vaunun pistokkeesta tuleeko siihen virta, eli teet tuon pelkästään vaunun töpselistä mittaamalla ja varmistat, ettei ole vuotoja joista virta kulkisi väärään suuntaan. Alunperin tuossa on varmasti diodilla estetty + kulkeminen väärin, mutta tuonikäisessä voi hyvinkin löytää ohituksia ja virityksiä.
Onko akku kunnossa ja oletko mitannut miten se purkaa itsensä? Ja ole iloinen, ettei auton sähköihin ole häikkiä tullut jos tuosta kulkee virta väärinpäin. Mittasin vaunun pistokkeesta 2, ei tullut minkäänlaista jännitettä. Voisko tästä olettaa ettei
virta kulje vaunusta ulospäin?
*****
Mittasin vaunun pistokkeesta 2, ei tullut minkäänlaista jännitettä. Voisko tästä olettaa etteiJepp.. näin vois olettaa.. sitt kannattaa varmaan tarkastaa akun kunto ja ettei joku vehe pura sitä kokoajan... ja jos ett mielestäs käyttäny paljoo sähköö, ni kannattaa otta laskin käteen ja laskee mitä oikeesti on kuluttanut.. Tarkasta akun kennojen ominaispainot. Ettei ole välistä kenno oikosulussa. Laturi kyllä lataa, mutta kun otat piuhat irti niin voi tapahtua nopeaa itsepurkautumista. On käynyt uusissakin akuissa. Välttämättä ei ole vikaa vaunussa tai autossa.
Myös se vaunupistorasia siitä auton koukun perästä kannattaa syynätä tarkemmin. Meillä oli Mondeoon tehty edellisen omistajan tilauksesta vetokoukkujärjestel män asennus. Ja tuo pistorasian takaosa jossa johtimet olivat kiinni, oli pursotettu siliconimassaa täyteen. Tämän seurauksena tuli piilevä oikosulku liittimen hapetuttua kondessivedestä. Akku ei ollut oikein iskussaan ja lopulta alkoi takavalolamppujen toistuva yhtäaikainen kärähtäminen. Jonkin aikaa tuli vikaa haettua kunnes tajusin ottaa tuon rasian tutkinnan alle. Myös kannattaa miettiä mitä viimeksi on asennettu tai huollettu? Voi olla että on joku juttu jäänyt kytkemättä tai pistetty epähuomiossa väärin. Yksi hyvä konsti on on seurata virran kulumista akulta digit. mittarilla ja irroittaa yksitellen sulakkeita. Jos sulakkeen irroittaminen saa aikaan virran kulutuksen loppumisen, on vikaa siinä johdinsarjassa. Mittasin vaunun pistokkeesta 2, ei tullut minkäänlaista jännitettä. Voisko tästä olettaa ettei kyllä, jos mittasit 2 ja 3 nastojen väliltä - vaunun akku ei välttämättä ole yhteydessä vaunun runkoon. Eilen taas kuulin työkaverilta tarinan, miten velipoikansa V40 oli kärynnyt kun oli laitettu lainavaunu perään ja vaunun 2. nastaan kytketty akku oli polttanut autosta koko takapään johdotukset ja mm kojelaudasta valokytkimiä... no eikö sitä diodia oo volvo keksinyt omaan johtosarjaansa? Kummallista vai?
no eikö sitä diodia oo volvo keksinyt omaan johtosarjaansa? Kummallista vai? Miksi takasumuvalon johtoon olisi laitettu diodi No olishan se hyvä suoja, mutta haittaisi oikeaa käyttöä. Ei kannata peittää vikaa laastarilla, vaan pitäisi korjata se vaunun viallinen kytkentä Sivuja: [1] Siirry ylös
|