Ja jos käytöstäpoisto poistetaan niin tulee niin meille kuin monelle muullekin as.autosta puutarhapalstan keskipiste sillä sen arvo romahtaa siinä vaiheessa.
Ja jos käytöstäpoisto poistetaan niin tulee niin meille kuin monelle muullekin as.autosta puutarhapalstan keskipiste sillä sen arvo romahtaa siinä vaiheessa.
Iltapaskan klikkiotsikko tuo.
Monta lehteä tuollakin myyty.
*****
Ja jos käytöstäpoisto poistetaan niin tulee niin meille kuin monelle muullekin as.autosta puutarhapalstan keskipiste sillä sen arvo romahtaa siinä vaiheessa. Mihin se romahtaa? Sen käyttöarvo pysyy entisellään. Lähtökynnys madaltuu, kun ei tarvitse miettiä käyttöönottoa kun se on koko ajan käytettävissä. Eikä laskea montako päivää pitää käyttää ja montako seisottaa, että homma kannattaa. Jos normi diesel maksaa 1.60€/l ja vaunu nostaa kulutusta vähintään 4.5l/100km, tekoälyn laskelman mukaan maksan vaunun vedosta veroja vähintään 3.86snt/km 😉Autoahan verotetaan kulutuksenkin mukaan... Eikös tuollainen kulutuksen nousukin pitäisi ottaa verotuksessa huomioon? Autohan kuluttaa paljon enemmän, mitä tehdas on ilmoittanut. Hyviä koukkuveron perusteita. Öö... Ja mitäköhän "väärää" tuossa aikaisemmassa mukamas oli? Tuolla logiikallahan jos kerran as.autoilla on nyt ha.tason käyttövoimaverot ja "vääryys" täten oikaistuna, niin vastaavahan pitää sitten tehdä myös as.vaunuille, sillä aikalailla samaan käyttöönhän nuo molemmat kuuluvat => myös as.vaunuille vuotuiset ha.tason käyttövoimaverot niiden kok.massan mukaan. Eix niTästä tuli mieleen stealth matkailuvaunu uhkakuvien varalle.... ![]() Katsoin hiljattain videon, missä oli tavallinen kannellinen kevytperävaunu. Joku muuli, tai vastaava. Siinä oli kiinan lämppäri ulkopuolella ja reikä takalaidassa lämmitysletkulle. Kaveri meni sisään ja veti kuupan alas. Sen lämppärin voisi asentaa aisan päällekkin laatikkoon huomaamatta. Tämä voisi kyllä sopia paremminkin köyhä kanavaanari ketjuun. https://www.youtube.com/shorts/NpeHpGevL0U Ja jos käytöstäpoisto poistetaan niin tulee niin meille kuin monelle muullekin as.autosta puutarhapalstan keskipiste sillä sen arvo romahtaa siinä vaiheessa.Sitkeä huhu tuo käytöstäpoistokielt o täällä vaan pyörii. Sehän toteutuessaan olisi omistamisen verotusta, yhdenlainen varallisuusvero, jota tuskin mikään nykyhallitus puolue tohtii ehdottaa ellei sitten tarkoituksellisesti haluta lopettaa matkailuauto harrastus kokonaan Suomessa. ![]() Juuri näin. Ja vielä "ihan tolkun immeiset " kehtaa ääneen puhua. Ymmärtäisin jos olisi kara.....
Sitkeä huhu tuo käytöstäpoistokielt o täällä vaan pyörii. Sehän toteutuessaan olisi omistamisen verotusta, yhdenlainen varallisuusvero, jota tuskin mikään nykyhallitus puolue tohtii ehdottaa ellei sitten tarkoituksellisesti haluta lopettaa matkailuauto harrastus kokonaan Suomessa. No kun se ei ole huhu, vaan ihan aidosti pöydälle noussut vaihtoehto tässä as.autojen veromuutoksessa - ja tuolla juuri perusteltiin sitä että vaikka korotus nyt käyttövoimaverossa suuri onkin, niin seisontapäivät huomioiden se vuosikorotus ei nyt kuitenkaan ihan kohtuuton ole. Jos as.autoille olisi sen sijaan luotu kokonaan uusi, matalampi veroluokkansa, niin tuo veron katkaisumahdollisuu skin olisi tullut silloin päätettäväksi, jolla olisi taattu riittävä vuotuinen verokertymä, koska tuota verokertymäähän tässä nyt nimenomaisesti haetiin. Toki molemissa malleissa on ne hyötyjänsä ja kärsijänsä, aivan kuten yleensä ihan kaikissa muissakin muutoksissa ja nyt tällä sitä nyt vaan on mentävä mitä ovat jo päättäneet. Autoahan verotetaan kulutuksenkin mukaan... Voihan asian ymmärtää niin väärin kuin haluaa 😁 Sanotaan että vaunun vedosta ei makseta veroa - ei siis pidä paikkaansa. Valitetaan veromuutoksesta - paljonko se autosi kulutus nousi veromuutoksessa? Autoahan verotetaan kulutuksenkin mukaan... Sehän on jo otettu. Isoissakin autoissa on pieniä vetopainoja, jotta WLTP saadaan pienemmäksi. Sehän on jo otettu.tästä yritin ottaa joku aika sitten selkoa... Kaikista tahoista sain tiedon, että vetopainot eivät vaikuta WLTP lukemaan. Mikä lienee todellisuus? Jos muunlaista faktaa löytyy, niin olisin kiinostunut. Joku lööppijuttu vaikutuksesta oli jossain lehdessä, mutta se ei käsittääkseni perustunut, kuin toimittajan olettamukseen. Vaan silleen noista vetomassoista kyllä löytyy erikoisuuksia, kuten esim. tämä meidänkin Berlingo. Nyt vetomassa on 1450kg, mutta jos olisimme ottaneet auton 7p nykyisen 5p sijaan, niin se olisi ollut vetomassoista 150kg pois, vaikka auton kok.massa ei olisi muuttunut yhtään mihinkään. On siis eriarvoista laittaa sinne konttiin oikeasti 150kg edestä tavaraa vs. pelkästään mahis että siellä saattaa olla 2 lisämatkustajaa
![]() Mihin se romahtaa? Sen käyttöarvo pysyy entisellään. Lähtökynnys madaltuu, kun ei tarvitse miettiä käyttöönottoa kun se on koko ajan käytettävissä. Eikä laskea montako päivää pitää käyttää ja montako seisottaa, että homma kannattaa.Tarkoitin rahallista arvoa ja kyllä meidän autosta lähtee kilvet jos liikenteestä poisto poistetaan sillä ei pienellä eläkkeellä makseta koko vuoden summaa. |