rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Traficom ja Suomen Valtio köyhdytää matkailuautolijan, ilometri maksaa....  (Luettu 8129 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
Öö... Ja mitäköhän "väärää" tuossa aikaisemmassa mukamas oli? Tuolla logiikallahan jos kerran as.autoilla on nyt ha.tason käyttövoimaverot ja "vääryys" täten oikaistuna, niin vastaavahan pitää sitten tehdä myös as.vaunuille, sillä aikalailla samaan käyttöönhän nuo molemmat kuuluvat => myös as.vaunuille vuotuiset ha.tason käyttövoimaverot niiden kok.massan mukaan. Eix ni ::)

Jos normi diesel maksaa 1.60€/l ja vaunu nostaa kulutusta vähintään 4.5l/100km, tekoälyn laskelman mukaan maksan vaunun vedosta veroja vähintään 3.86snt/km 😉

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:15
  • Italiafani
Ja jos käytöstäpoisto poistetaan niin tulee niin meille kuin monelle muullekin as.autosta puutarhapalstan keskipiste sillä sen arvo romahtaa siinä vaiheessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
  • Autossa on pyörät
Iltapaskan klikkiotsikko tuo.
Monta lehteä tuollakin myyty.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Ja jos käytöstäpoisto poistetaan niin tulee niin meille kuin monelle muullekin as.autosta puutarhapalstan keskipiste sillä sen arvo romahtaa siinä vaiheessa.

Mihin se romahtaa? Sen käyttöarvo pysyy entisellään. Lähtökynnys madaltuu, kun ei tarvitse miettiä käyttöönottoa kun se on koko ajan käytettävissä. Eikä laskea montako päivää pitää käyttää ja montako seisottaa, että homma kannattaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:18
Jos normi diesel maksaa 1.60€/l ja vaunu nostaa kulutusta vähintään 4.5l/100km, tekoälyn laskelman mukaan maksan vaunun vedosta veroja vähintään 3.86snt/km 😉
Autoahan verotetaan kulutuksenkin mukaan...

Eikös tuollainen kulutuksen nousukin pitäisi ottaa verotuksessa huomioon? Autohan kuluttaa paljon enemmän, mitä tehdas on ilmoittanut. Hyviä koukkuveron perusteita.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:18
Öö... Ja mitäköhän "väärää" tuossa aikaisemmassa mukamas oli? Tuolla logiikallahan jos kerran as.autoilla on nyt ha.tason käyttövoimaverot ja "vääryys" täten oikaistuna, niin vastaavahan pitää sitten tehdä myös as.vaunuille, sillä aikalailla samaan käyttöönhän nuo molemmat kuuluvat => myös as.vaunuille vuotuiset ha.tason käyttövoimaverot niiden kok.massan mukaan. Eix ni ::)
Tästä tuli mieleen stealth matkailuvaunu uhkakuvien varalle.... :)

Katsoin hiljattain videon, missä oli tavallinen kannellinen kevytperävaunu. Joku muuli, tai vastaava. Siinä oli kiinan lämppäri ulkopuolella ja reikä takalaidassa lämmitysletkulle. Kaveri meni sisään ja veti kuupan alas. Sen lämppärin voisi asentaa aisan päällekkin laatikkoon huomaamatta.

Tämä voisi kyllä sopia paremminkin köyhä kanavaanari ketjuun.
https://www.youtube.com/shorts/NpeHpGevL0U

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Eye never sleep
Ja jos käytöstäpoisto poistetaan niin tulee niin meille kuin monelle muullekin as.autosta puutarhapalstan keskipiste sillä sen arvo romahtaa siinä vaiheessa.
Sitkeä huhu tuo käytöstäpoistokielt o täällä vaan pyörii. Sehän toteutuessaan olisi omistamisen verotusta, yhdenlainen varallisuusvero, jota tuskin mikään nykyhallitus puolue tohtii ehdottaa ellei sitten tarkoituksellisesti haluta lopettaa matkailuauto harrastus kokonaan Suomessa. :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
  • Autossa on pyörät
Juuri näin. Ja vielä "ihan tolkun immeiset " kehtaa ääneen puhua. Ymmärtäisin jos olisi kara.....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:49
  • Eipä turhia höttyillä :)
Sitkeä huhu tuo käytöstäpoistokielt o täällä vaan pyörii. Sehän toteutuessaan olisi omistamisen verotusta, yhdenlainen varallisuusvero, jota tuskin mikään nykyhallitus puolue tohtii ehdottaa ellei sitten tarkoituksellisesti haluta lopettaa matkailuauto harrastus kokonaan Suomessa. :o

No kun se ei ole huhu, vaan ihan aidosti pöydälle noussut vaihtoehto tässä as.autojen veromuutoksessa - ja tuolla juuri perusteltiin sitä että vaikka korotus nyt käyttövoimaverossa suuri onkin, niin seisontapäivät huomioiden se vuosikorotus ei nyt kuitenkaan ihan kohtuuton ole. Jos as.autoille olisi sen sijaan luotu kokonaan uusi, matalampi veroluokkansa, niin tuo veron katkaisumahdollisuu skin olisi tullut silloin päätettäväksi, jolla olisi taattu riittävä vuotuinen verokertymä, koska tuota verokertymäähän tässä nyt nimenomaisesti haetiin. Toki molemissa malleissa on ne hyötyjänsä ja kärsijänsä, aivan kuten yleensä ihan kaikissa muissakin muutoksissa ja nyt tällä sitä nyt vaan on mentävä mitä ovat jo päättäneet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
Autoahan verotetaan kulutuksenkin mukaan...

Eikös tuollainen kulutuksen nousukin pitäisi ottaa verotuksessa huomioon? Autohan kuluttaa paljon enemmän, mitä tehdas on ilmoittanut. Hyviä koukkuveron perusteita.

Voihan asian ymmärtää niin väärin kuin haluaa 😁
Sanotaan että vaunun vedosta ei makseta veroa - ei siis pidä paikkaansa.
Valitetaan veromuutoksesta - paljonko se autosi kulutus nousi veromuutoksessa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Autoahan verotetaan kulutuksenkin mukaan...
Eikös tuollainen kulutuksen nousukin pitäisi ottaa verotuksessa huomioon? Autohan kuluttaa paljon enemmän, mitä tehdas on ilmoittanut. Hyviä koukkuveron perusteita.

Sehän on jo otettu.
Isoissakin autoissa on pieniä vetopainoja, jotta WLTP saadaan pienemmäksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:18
Sehän on jo otettu.
Isoissakin autoissa on pieniä vetopainoja, jotta WLTP saadaan pienemmäksi.
tästä yritin ottaa joku aika sitten selkoa...

Kaikista tahoista sain tiedon, että vetopainot eivät vaikuta WLTP lukemaan. Mikä lienee todellisuus? Jos muunlaista faktaa löytyy, niin olisin kiinostunut. Joku lööppijuttu vaikutuksesta oli jossain lehdessä, mutta se ei käsittääkseni perustunut, kuin toimittajan olettamukseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:49
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vaan silleen noista vetomassoista kyllä löytyy erikoisuuksia, kuten esim. tämä meidänkin Berlingo. Nyt vetomassa on 1450kg, mutta jos olisimme ottaneet auton 7p nykyisen 5p sijaan, niin se olisi ollut vetomassoista 150kg pois, vaikka auton kok.massa ei olisi muuttunut yhtään mihinkään. On siis eriarvoista laittaa sinne konttiin oikeasti 150kg edestä tavaraa vs. pelkästään mahis että siellä saattaa olla 2 lisämatkustajaa ???

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:15
  • Italiafani
Mihin se romahtaa? Sen käyttöarvo pysyy entisellään. Lähtökynnys madaltuu, kun ei tarvitse miettiä käyttöönottoa kun se on koko ajan käytettävissä. Eikä laskea montako päivää pitää käyttää ja montako seisottaa, että homma kannattaa.
Tarkoitin rahallista arvoa ja kyllä meidän autosta lähtee kilvet jos liikenteestä poisto poistetaan sillä ei pienellä eläkkeellä makseta koko vuoden summaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:19
Kyä nään on.