Ei.
Paneelisäätimen "syöttöjännite" pitää olla korkeampi kuin mitä akkujännite on.
Paneelisäätimen "syöttöjännite" pitää olla korkeampi kuin mitä akkujännite on.
Sivuja: [1] Siirry alas
Ei.
Paneelisäätimen "syöttöjännite" pitää olla korkeampi kuin mitä akkujännite on. Ei. Aivan, tämäpä ei tullut mieleen. Ja pitikin jatkaa jo ensimmäistä kysymystä että mikä lienee tällaiseen sitten se halvin eli paras vaihtoehto? Katselin tuossa Victroneita yms ja nuorison termeillä moti ostamiseen on erittäin pieni kun säädin maksaa yhtä paljon kuin 100Ah lifepo-akku. Ei noi nyt niin kallita ole etteikö semmoista hankkisi lataaamaan LiFePo akkua oikein. Halvalla kun ei saa hyvää..
https://www.marinea.fi/victron-orion-tr-smart-1212-18a-eristetty-dc-dc-laturi ^
Eikä tarvi laittaa kytkintä starttiakun tyhjenemisen estämiseksi, se kuitenkin unohtuu väärään asentoon. Antaa automatiikan hoitaa lataus alusta loppuun. Tämä "99" linkkaama kun on 18 A.. Kuinkas se käyttäytyy jos moottori laitetaan käyntiin ja akku on lähes tyhjä?
*****
Tämä "99" linkkaama kun on 18 A.. Kuinkas se käyttäytyy jos moottori laitetaan käyntiin ja akku on lähes tyhjä? No... siis... se... ...se lataa 18A kunnes kone sammuu tai akku on täynnä... ![]() No... siis... se... ...se lataa 18A kunnes kone sammuu tai akku on täynnä... Hyvä ettei tule toimintasavu ulos. Jep, tuohan on litium-akun ominaisuus, että se ottaa vastaan virtaa melkein kuinka paljon vaan, niin dc-dc laturi rajoittaa sen sitten siihen ilmoitettuun maksimiin.
Tuo TR Smart on vanha malli, iso koko, hyötysuhde huono ja osittain sen takii kuumenee paljon eli ei voi sijoittaa mihin vaan. Kannattaa satsata heti kunnolliseen ja ostaa Orion XS -malli, hyötysuhde paljon parempi, tuottaa huomattavasti vähemmän lämpöä ja pieni koko auttaa asennuspaikan löytämisessä.
Sivuja: [1] Siirry ylös
|