rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Jääkaappi talvella  (Luettu 1243 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • RAV 4
Jääkaappi talvella
« : 21.09.2024 kello on 21:09 »
Ihmetyttää vaan miksi pitää energiaa käyttää pakkasella jääkaapin käyttön? Ennen vanhaan oli jo jopa kerrostaloissa vatimus että piti olla asunnossa kaappi joka oli ulkoilman kanssa tekemisissä! aukot ylhäällä ja alhalla  Miksi sitä ei voisi käyttää nykyäänkin vaunuissa?Bi metalli termostaatti läppää hoitamaan luukkua ! Elektroniikkaa ei tarviis! Tuntuu että elektroniikkaa tarvitaan nykyään joka paikkaan missä sitä ei edes välttämättä tarvittaisin!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • Escucha el Oi!
Vs: Jääkaappi talvella
« Vastaus #1 : 21.09.2024 kello on 21:45 »
Kai tuo on vähän sama asia miksi kotona vessa huuhdellaan juomavedellä.

Typerää, mutta vielä typerämpää olisi rakentaa rinnalle toinen vesijärjestelmä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.10.2024 kello on 14:12
  • Joka toisen kaveri
Vs: Jääkaappi talvella
« Vastaus #2 : 24.09.2024 kello on 01:11 »
Samaa olen ihmetellyt. Itse ainakin pitäisin eväät ulkona , enkä tuhlaisi kaasua jääkaappiin, jos talvella retkeilisin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • Escucha el Oi!
Vs: Jääkaappi talvella
« Vastaus #3 : 24.09.2024 kello on 04:44 »
Samaa olen ihmetellyt. Itse ainakin pitäisin eväät ulkona , enkä tuhlaisi kaasua jääkaappiin, jos talvella retkeilisin.

Jääkaappi pysyy noin kuukauden päällä yhdellä kaasupullolla. Talvella lämmitykseen mene kaasupullo 2-3vuorokaudessa.
Eli pieni ja huomaamaton säästö se olisi, ero lasketaan minuuteissa mikä olisi pullonvaihtoväli.
Eikä ne ruuat jäätyä saa.
 
Tietty olihan telkkarissa tämä yksikin joka nukkui pakussaan pakkasessa että säästi, eli jokainen reissaa tyylillään Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:00
  • Lempäälä
Vs: Jääkaappi talvella
« Vastaus #4 : 24.09.2024 kello on 06:06 »
Ihmetyttää vaan miksi pitää energiaa käyttää pakkasella jääkaapin käyttön?
  Tuossa Spritessä kun  jääkaappi on kaasulla  min., joutuu sen välillä sammuttamaan pakkasella, ettei mene liian kylmäksi.
  Joten kaasua menee aika vähän, turhaahan sekin vähä tietenkin.
  Pitääpä joskus kokeilla ja ottaa molemmista jääkaapin tuuletus aukoista suojat pois.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:09
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Jääkaappi talvella
« Vastaus #5 : 24.09.2024 kello on 12:02 »
Mulla on talvella ongelma että pakastin tahtoo sulaa, etenkin jos sisällä on lämmöt vaan pienellä
Termostaatti on jääkaapin lämmön mukaan. Ja jos siellä oikea lämpötila, kylmää ei tuoteta. Sama piiri pakastimelle ja jääkaapille niin pakastin lämpeää.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:41
Vs: Jääkaappi talvella
« Vastaus #6 : 24.09.2024 kello on 12:52 »
Ihmetyttää vaan miksi pitää energiaa käyttää pakkasella jääkaapin käyttön? Ennen vanhaan oli jo jopa kerrostaloissa vatimus että piti olla asunnossa kaappi joka oli ulkoilman kanssa tekemisissä! aukot ylhäällä ja alhalla  Miksi sitä ei voisi käyttää nykyäänkin vaunuissa?Bi metalli termostaatti läppää hoitamaan luukkua ! Elektroniikkaa ei tarviis! Tuntuu että elektroniikkaa tarvitaan nykyään joka paikkaan missä sitä ei edes välttämättä tarvittaisin!

Mitäpä tuota ihmettelemään, heität jääkaapin mäkeen ja teet tilalle kuvaamasi kaltaisen ecokaapin!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:35
Vs: Jääkaappi talvella
« Vastaus #7 : 24.09.2024 kello on 15:57 »
Mitäpä tuota ihmettelemään, heität jääkaapin mäkeen ja teet tilalle kuvaamasi kaltaisen ecokaapin!
Tekisin jääkaapin pohjaan kaksi reikää, meno ja paluu letkuille, ulkoseinään Trumatic imu/poisto räppänä. Letkutus ja pikku puhallin vaihtamaan ilmaa termostaatin ohjaamana. Tekisin mut mun talviset kilometrit on vähissä.
  Peltikuorisen ohkaamon etuovien ovitaskut on melko viileät, niilläkin pärjäilee välttävästi.