Pitäs määrätä pakolliseksi nastarengas kuski ja kitkarengaskuski tarrat auton perässä.... että takaa tulieva kitkarengas autoilija tietäis pitää 50m pitempää turvaväliä kun edessä menee nokian xx nastagummit
Tai niin kuin täällä on, nastarengasauton erottaa kitkarengasautosta nopeudesta , nastarenkailla kun ei saa ajaa kuin 60 km/h ! On lain laatija ymmärtänyt ongelman
eli huonommilla renkailla ajavat saavat ajaa kovempaa? Kuulostaa fiksulle
Eikös nykyisin jarruttomilla kärryilläkin saa painaa 100km/h vaikka olisi millaset suviluistimet alla ihan talvikelilläkin kun ei ole edes talvirengaspakkoa noissa. Sen sijaan jarrullisilla on talvirengaspakko ihan samalla tavalla kuin vetoautoillakin, eikä silti saa ajaa kuin max 80km/h
Eikös nykyisin jarruttomilla kärryilläkin saa painaa 100km/h vaikka olisi millaset suviluistimet alla ihan talvikelilläkin kun ei ole edes talvirengaspakkoa noissa. Sen sijaan jarrullisilla on talvirengaspakko ihan samalla tavalla kuin vetoautoillakin, eikä silti saa ajaa kuin max 80km/h
Minustakin laki perävaunujen osalta on aika kummallinen...
Olisi saanut kaikilla perävaunun vetäjillä olla 80 rajoitus. Sekoittaa vain nuo kahdet rajoitukset. Siitä syystä itsekin liimasin jarruttomaan perävaunuun 80 tarran, jotta ei jäisi matkanopeus epäselväksi takana ajaville.
Nopeusrajoitus koskee vain alle 750 kg jarruttomia kärryjä. painavemmissa rajoitus 80 km/h. Moni uuden jarruttoman 825 kg kärryn vetäjä ei sitä tiedä.
Siinä on kanssa yksi kirjanoppinut itseään täynnä oleva minä-minä vi...un pilkunviilaaja päässyt taas ihan kunnolla pätemään kun on ylipäätään keksinyt koko mokoman 825kg jarruttoman. Tiesiköhän edes itsekään oikeasti mihin kaikkialle tuo aiheuttaa erilaista pilkuttamista, kuinka monessa paikkaa lakikirjasta tuo 750kg löytyy autojen vetomassojen määrityksistä, ajokorttiluokkiin ja rengasmääräyksiin saakka
Yhden kerran bongasin joillain kutsuilla, vanhako farmari volvo 145 sarjaa rapisi tulemaan pihaan ja alla pyöri Nokian hakkapelitat, olikohan 06 joskus tyypimerkintä, suomalaismies oli kuskina. Eikä höykäsen pöläystä tietoa paikallisista laista. Oli onnellisesti huristellut saksan läpi tullessaan.
Tässä kyllä pyörii yksi Lada 1200 L, varmaan ysikymppinen mummeli ajelee menemään, museokilvet on, joskus postannut kuvan palstalle tuosta kulkijasta
Siinä on kanssa yksi kirjanoppinut itseään täynnä oleva minä-minä vi...un pilkunviilaaja päässyt taas ihan kunnolla pätemään kun on ylipäätään keksinyt koko mokoman 825kg jarruttoman.
Tainnut olla kärrykauppiailla hyvät lobbarit, mielikuvat myy.... Olisi milenkiintoista tietää, kuuinka monella vetäjällä kortti ei riitä.
Aikoinaan minulla oli Galantissa jo Misukan kitkat. Pojalle opetin ajokortin talviaikaan eikä ole poika ikinä kolaria ajanut. Se on se ennakoiva ajotapa jolla selviää. Kitkoillakin.