rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit?  (Luettu 91646 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:58
Vs: Mitä mietit?
« Vastaus #780 : 7.08.2024 kello on 19:50 »
Et oo kuullu säännöstä, jos näet hälytysajoneuvon lähestyvän, kerrot havainneesi sen laittamalla hätävilkut päälle.
Ei varmaankaan monikaan kuullut, kun tämä vasta tuli ohjeistukseen...

Minusta se on yleiseurooppalainen tapa käyttää hätävilkkuja, kun joutuu poikeuksellisesti hidastamaan, tai pysähtymään. Vastaantulijoille sitten kaukovalovilkautus, jos on ohittanut vaikka hirven ylityspaikan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #781 : 7.08.2024 kello on 21:37 »
Ihan hyvää keskustelua huomion herättämisestä. Mutta mun pointtini tässä tapauksessa oli, että varoittaja oli vasemmalla ja kohde oli oikealla. Katseeni kiinnittyi varoittajaan. Hirven näin vasta kun se oli jo tiellä ja riittävän lähellä minun aktiivista näkökenttää. Onneksi vielä oli riittävästi etäisyyttä.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #782 : 7.08.2024 kello on 21:45 »
Ihan hyvää keskustelua huomion herättämisestä. Mutta mun pointtini tässä tapauksessa oli, että varoittaja oli vasemmalla ja kohde oli oikealla. Katseeni kiinnittyi varoittajaan. Hirven näin vasta kun se oli jo tiellä ja riittävän lähellä minun aktiivista näkökenttää. Onneksi vielä oli riittävästi etäisyyttä.
Minusta ainakin rivien välistä syyllistät hätävilkkujen käyttäjää...

Minusta ainakin varoitus oli aivan oikea, kun kaistalla seistään poikkeavasti. Se on eri asia mihin muut autoilijat sitten suuntaavat katseensa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:04
  • Lempäälä
« Vastaus #783 : 8.08.2024 kello on 06:50 »
Pohjoisessa oon tottunut että edessä olevasta vaarasta ilmoitetaan räpsäyttämällä pitkiä.
  Taisin pimeällä räpäyttää liikaa, varoittaakseni tummasta ajokoirasta, siten sokaisin vastaantulijan, joka sitten törmäsi. Tuli mieleen, ehkä olis ollut parempi pistää parkit päälle?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Lempäälä
« Vastaus #784 : 8.08.2024 kello on 07:07 »
Et oo kuullu säännöstä, jos näet hälytysajoneuvon lähestyvän, kerrot havainneesi sen laittamalla hätävilkut päälle.
  Toistaiseksi ei havaitoo tämän ohjeen käytössä.
  Viimeksikin kun tulipaloauto tuli vastaan, vain vilkun kanssa väistin pientareelle.
  En ruattissakaan havainnut moista, en kyllä tiedä että onko siellä tuollaista suositusta?
  Liikenne tukoksessa kyllä ruattissa käytimme, myös suamessa käytin jo vuasia sitten.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #785 : 8.08.2024 kello on 07:17 »
Linkissä suosituksia hätävilkkujen käyttöön...

"Miten kohtaat hälytysajoneuvon? Viranomaisilta suositus hätävilkun käyttöön"
https://www.liikenneturva.fi/ajankohtaista/hatavilkun-kaytto/

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.09.2024 kello on 21:42
« Vastaus #786 : 9.08.2024 kello on 18:03 »
Et oo kuullu säännöstä, jos näet hälytysajoneuvon lähestyvän, kerrot havainneesi sen laittamalla hätävilkut päälle. Kun lähestyt vastaantulevaa autoa jolla hätävilkut ja sitä sinivaloa ei näy edessäsi, sehän on silloin takanasi - ja hirvi josta vastaantulija varottaa onkin edessäsi.

Olen kuullut ja niin toiminutkin. Kotikulmilla on iso sairaala ja jatkuva hälytysajoneuvojen liikenne.

Tilanne, jossa vastaantulija hätävilkuttaa siksi että minun takanani on hirvi, on niille takanani mahdollisesti tuleville. Minulle ei enää tarvitse vilkuttaa.

Jos vastaantuleva uuden ohjeen mukaan ilmoittaa hätävilkuilla takanaan tulevalle hälytysajoneuvolle sen huomanneensa, se ei ole minulle tarkoitettu huomionherätys. Minähän näen myös jo sen sinivilkuttajan. Ja laitan omat hätävilkut hetkeksi päälle, näyttääkseni huomion olevan tallella.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.09.2024 kello on 21:42
« Vastaus #787 : 9.08.2024 kello on 18:08 »
  Taisin pimeällä räpäyttää liikaa, varoittaakseni tummasta ajokoirasta, siten sokaisin vastaantulijan, joka sitten törmäsi. Tuli mieleen, ehkä olis ollut parempi pistää parkit päälle?

Varsinkin niille, jotka ovat lisänneet keulaan metrin leveitä linnunorsia, pitkien räpäytäminen lähellä on aika huono temppu. Enemmän herättää huomiota, jos turvallisesti voi käyttää pari kertaa parkeilla. Ja ennen kuin joku saivartelija innostuu, ei niitä ajovaloja tarvitse kuin käyttää parkkiasennossa ja takaisin. Se käy nopeasti ja näppärästi.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:15
« Vastaus #788 : 9.08.2024 kello on 22:06 »

Ehkä kaksi vilautusta hätävilkkuja olisi herättänyt toisen kulkijan 'uteliaisuuden' tulevasta,  . . .

Itse pidän pitkien vilautusta vittuiluna / hätävilkun vilautusta mahdollisesta vaaratilanteesta . . . Vaaratilanne on voinut poistua ennenkuin varoitettu kohtaa paikan jossa ' vaara' mahdollisesti oli . . .

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Lempäälä
« Vastaus #789 : 11.08.2024 kello on 08:27 »
  Toistaiseksi ei havaitoo tämän ohjeen käytössä.
  Viimeksikin kun tulipaloauto tuli vastaan, vain vilkun kanssa väistin pientareelle.
  Jos oikein luin, niin ohje koskee takaa tulevaa hälytys ajoneuvoa, joten en ihan väärin tehnyt.
  Mielestäni ei se kovin huono tapa ole vaika tulee takaakin, sikäli jos on hyvä paikka antaa mennä ohi?
  Jos taas ei siinä kohden voi ohittaa, ehkä hyvä tapa määrättyyn rajaan asti on noudattaa entisen työkaveri Kalevin tapaa? Hänellä oli silloisen käsityksen mukaan tehokkaaksi viritetty Volvo. Hän sanoi kun kuulee sireenin äänen, että hän katsoo ekana peiliin, jos näkyy peilissä, ei näy kauaa. Silloin ei vielä ollut yleisiä nopeusrajotuksia.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.09.2024 kello on 23:19
  • Älä äänestä "niinkuttelijoita".....
« Vastaus #790 : 15.08.2024 kello on 20:15 »
Melko tarkasti viikko sitten, Turkulaisen kerrostaloryhmän kattojen välitasanteella
huomioni kiinnittyi matkustajakoneeseen yläpuolellani. Ihmettelin turbiinin outoa ääntä
ja sitä että kone lensi ihmeen matalalla (~ reilut 1500ft) keskustan yläpuolella
melko tarkkaan Humalistonkadun suuntaan, siis kaakkoon.

Tarkistin myöhemmin tuulitiedot ja en oikein käsitä että 200/2,6m/s G5m/s tuulella
kone olisi ollut lähestymiskaarrossa Turun 08<>26 kiitoradalle saati juuri keskustan
yläpuolelta. Eikä se näyttänytkään kaartavan, siitä en kuitenkaan pystynyt näkemään minne
se suuntasi.

Tietääköhän kukaan Turkulainen mistä tuossa oli kyse?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:22
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #791 : 15.08.2024 kello on 23:04 »
Olisikohan kyse koulutuksesta?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.09.2024 kello on 23:19
  • Älä äänestä "niinkuttelijoita".....
« Vastaus #792 : 16.08.2024 kello on 15:00 »

- Oleks sää koskan päässy livahtaan lennojohrolt kaupunkile?

- E.   Oleks sää?

- Livahtasin mää kerra harjotuslennol Turuus.

- Jaa, kyl määki Turuus.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:22
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #793 : 21.08.2024 kello on 18:20 »
Mietin, kuinka harhaanjohtavia kuvia nettiautossa.
Käytiin naapurikaupungissa katsomassa Civikkiä pojalle.

https://www.nettiauto.com/honda/civic/14436749

Ei näy naarmut ja nuhjuisuus ilmoituksesta. Paikanpäällä näky oli lohduton. Ei tarvinnut lähteä myyjää paikalle haeskelemaan. Kahden minuutin pällistely riitti. Kuinka 180 tkm ajettu auto voi olla noin nuhjuinen ja naarmuinen. Omasta mielestä jos ko. auto on teknisesti edes hyvä, sen arvo on n. tonni. Onnea myyntiin.

Keulassa törmäysjäljet, puskuri irvistää, umpiot vähintään hiekkapuhallettu, takaovi lommoilla ja isosti naarmuilla.

Auton historiaa: ollut ählyillä ja huutokaupattavanaki n.  :o

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Retkeilijä
« Vastaus #794 : 21.08.2024 kello on 18:23 »
Mulle tarjottiin tonni Hyuntaista vähä siistimpi ja varusteita löytyy; enpä innostunut.