Tuo moottori on mersun 124 ikkunanostimen moottori, oskos vielä että vasemman puolen. Niin vois toi puoliympyrä olla samasta systeemistä?
Tuo moottori on mersun 124 ikkunanostimen moottori, oskos vielä että vasemman puolen. Niin vois toi puoliympyrä olla samasta systeemistä?
Puoliympyrää kannattaa kysyä karavaaniliikkeestä .
jottei vaihto olisi turhan helppoa niin hitsattu kiinni tuohon pulttiin...
Tuo moottori on mersun 124 ikkunanostimen moottori, oskos vielä että vasemman puolen. Niin vois toi puoliympyrä olla samasta systeemistä?Noissa mersun ikkunannostimissa oleva ratas hässäkkä on tollanen avonainen mutta saishan sen jotenkin tuohon nykyiseen varmaan hitsattua. hhhmmm... saiskohan fillarin tai mopon rattaista korvaavaa tilalle? Aika puuhasteluksi menisi mutta vois toimia jos vain löytää oikean kokoisen rinkulan. Hintaahan noilla on uusina 10-20e Puoliympyrää kannattaa kysyä karavaaniliikkeestä .Pitääpä kysellä myös niistä. Lisätääs tällänen linkki tänne niin tästä voi olla jollekkin samasta ongelmasta kärsivälle apua. Minua tämä ei auta kun hampaita puuttuu niin paljon.
https://motor-roam.co.uk/motorhome-electric-step-gear-repair Onhan tossa senverran ehjää jäljellä että saa hammasjaon ja säteen mitattua. Irroittele vanha, vie malliksi paikalliseen metallipajaan niin leikkaavat sulle plasmalla tai laserilla uuden lätkän.
Hymeristä korjasin hampaat vetämällä puikolla hitsiä niihin kohtiin mihin tarvitsi ja rälläkällä muotoilu. Oli yllättävän helppo homma.
Katsoin kuvat tarkemmin ja hymerissä oli juuri samanlainen rappunen. Pudota vaan pois ensin. eihän tuo ihan kymmenesosa millin tarkkaa puuhaa ole joten tuo hitsi ja rälläkkä homma on varsin hyvä vinkki
Mikäs tuossa muuten alunperin kuluttaa nuo hampaat pois? Vaadittavat voimat kun on aika pieniä. eihän tuo ihan kymmenesosa millin tarkkaa puuhaa ole joten tuo hitsi ja rälläkkä homma on varsin hyvä vinkkikäyttötavaraa ja varmaan jotain pläkkipeltiä niin kuuluuhan ne käytössä et uusia saa myytyä tänä päivänä ei enää saa ikuisia. Kun kuvaa katsoo, niin onko niin, että portaan ala-asennossa jo on hampaaton kohta? Ja jos moottorin ottaa vaihteineen pois, niin onko porras käveltävissä vielä vai meneekö alemmas?
Jos, niin... rakenteellinen vika. Kempinliima ja rälläkkä varmaan paras korjaus tuolle. kyllä on rakenteellinen vika pakko olla.
Jos tuollainen ratas on kunnon aineesta tehty niin kestäähän tuollainen tuhansia nosto/laskuja. Rasitus on aivan olematon. Onko se sitten rakenteellinen vikakaan jos on ollut liian kehopositiivisia käyttäjiä aiemmin, ei se tarvitse kuin 130kg henkilön vähän reilummin tallata portaalle niin alkaa hammas kerrallaan murtua pois kun taas joku 40kg silakka voi pomppia vaikka viikon askelmalla eikä tapahdu mitään.
Suunnitteluvirhe ennemminkin, joko laitteessa tai käyttäjässä. Onko se sitten rakenteellinen vikakaan jos on ollut liian kehopositiivisia käyttäjiä aiemmin, ei se tarvitse kuin 130kg henkilön vähän reilummin tallata portaalle niin alkaa hammas kerrallaan murtua pois kun taas joku 40kg silakka voi pomppia vaikka viikon askelmalla eikä tapahdu mitään. Jos porras jää niiden hampaiden varaan, niin sitten se on suunnitteluvirhe. Onko se sitten rakenteellinen vikakaan jos on ollut liian kehopositiivisia käyttäjiä aiemmin, ei se tarvitse kuin 130kg henkilön vähän reilummin tallata portaalle niin alkaa hammas kerrallaan murtua pois kun taas joku 40kg silakka voi pomppia vaikka viikon askelmalla eikä tapahdu mitään.Jos verrataan Thule/Omnistor OmniStep (ei SlideOut) tuotteeseen, vaikka +150kg astuja polkaisee astimen hivenen oikoiseksi, ei siitä rattaat mene. Porras ei kyllä palaudu mekaanisesta käsittelysta hevijuuserin jäljiltä mutta moottorilla menee ylös ja alas edelleen.. Rattaan särkymiseen tarvitaan muut syyt. |