Luet ja avaat tämän sieltä AL jäsensivuilta; alareunassa keltaisessa palkissa on asia kerrottuna.Kiitti...
Jo rupes Lyyti kirjoittamaan.
Edit: Heh, on 5 cm liian pitkä ja 5 cm liian korkea, joten ei pääse alimmalla retkipaku hinnalla.
Luet ja avaat tämän sieltä AL jäsensivuilta; alareunassa keltaisessa palkissa on asia kerrottuna.Kiitti... Jo rupes Lyyti kirjoittamaan. Edit: Heh, on 5 cm liian pitkä ja 5 cm liian korkea, joten ei pääse alimmalla retkipaku hinnalla. Mulla se "ei mitään, käytännössä" oli koodattu sisältöönKäytännössä ominaisuudet pilluuntuu jäätyessä, ei se "EI SAA JÄÄTYÄ " niissä huvikseen lue. Se että jäätymisen jälkeen sulanutta maalia voi vielä pensselillä levittää ei tarkoita että siinä on ominaisuudet enää tallella. Ei varsinkaan vesiohenteisissa maaleissa. Näin jälkikäteen kyselisin...
Kuinka lujaa saa ajaa retkipakulla (N1) Saksassa ja Puolassa? Siis motareilla ja pikkuteillä. Saksassa rajoituksen mukaan tai rakenteellisen nopeuden mukaan alle 3,5 tn ajoneuvot
Saksassa rajoituksen mukaan tai rakenteellisen nopeuden mukaan alle 3,5 tn ajoneuvotOk.. Lueskelin AL sivuilta pakun nopeusrajoituksista Saksassa ja alkoi mietityttää. "Pakettiauto, jonka kokonaismassa on alle 3,5 tn Moottoritie ja muu maantie 80 Km/h" (Onko tuossa virhe?) Toisaalla sanotaan taas: "Nopeusrajoitukset alle 3500 kg matkailuautoille: Saksan tieliikenneasetukse n (StVO = Strassenverkehrs-Verordnung) 18. §:n mukaan nopeusrajoitus määräytyy yksinomaan ajoneuvon suurimman sallitun kokonaismassan mukaan. Jos ajoneuvo painaa alle 3 500 kg, ei Saksan moottoriteillä ole mitään lakisääteistä nopeusrajoitusta. Tähän ei vaikuta se, onko ajoneuvo luokiteltu M1-luokan vai N-luokan ajoneuvoksi. Kuitenkin Saksassa on voimassa moottoriteillä enimmäisnopeussuosi tus 130 km/h ja lisäksi huomioon on otettava ajoneuvon papereiden mukainen valmistajan ilmoittama rakenteellinen enimmäisnopeus." On. Saksassa rajoituksen mukaan tai rakenteellisen nopeuden mukaan alle 3,5 tn ajoneuvotJust välähti moottoritiellä vauhti navin mukaan 98 ja rajoitus 130. En tiedä miksi se luuli autoa, joku siirrettävä pömpeli. Poliisiauto 30m sivussa puskassa. No eipä noista ikinä kuulu mitään kun tarkistavat ajoneuvoluokan Kovassa on usko "alle" -sanaan, oikea on "enintään".. iso joukko, joilla kokonaismassa on "tasan", ja ne kuuluvat siihen joukkoon "alle".
Jos totuus olisi toinen, ei "tasan" 3500kg ajoneuvo kuuluisi joukkoon lainkaan, koska raskaiden sanamuoto on "yli" .. olen aikoinaan AL:ää pyytänyt lukemaan omat tekstinsä "tasan 3500 kg" -lasit päässä, ja korjaamaan tekstinsä Jos oikein muistan lipposlovakia aikaan Suomessa, laissa oli vastaa "yli-ali" ongelma - lisäpenkki tavaratilassa oli sallittu vähintään 1850kg omamassaisessa pakettiautossa (N1), ja toisaalla säädettiin pakettiautojen nopeudesta; 100km/h enintään omamassaltaan 1850 kg.. kun oli tasan, niin sai olla lisäpenkit ja mennä satkua. Helpottaa...
Tuli ajeltua välillä 130-140 km/h rekkoja ohitellessa. En viitsinyt kihnuttaa nopeampien kaistalla tien tukkona. Onko liikennekulttuuri muuttunut, kun sai ajaa pakulla aivan rauhassa rekkojen seassa? Jopa useimmat joustivatkin mielellään. Joskus aikaisemmin sai motarilla torvisoittoa, jos yritti ajaa rekkajonossa rekkavauhtia. Tuli mieleen, josko ajoneuvolla on merkitystä. Aikaisemmin ajoin matkailuautolla ja nyt pakettiautolla. Voisiko ajoneuvon tyyppi vaikuttaa rahtareiden mielialaan? Jos uusin ladattavaan taskulamppuun 18650 kennot, pitääkö olla suojapiiri vaiko eikö?
Pitää varmaan vielä varmistaa kennon pituus mittaamalla, kun suojapiirillinen kenno on näissä 3 mm. pidempi. Mulla on semmonen lamppu, jossa on 2X 18650 yhtä pötköä saman teipin alla, kai noita kennoja voi työntää sinne putkeen ihan peräkkäin? Lampussa on semmoiset tiukkasovitteiset muoviholkit kennojen ympärille, että eivät heilu rungossa. Ei ole näistä kennoista isommin kokemusta. Alipaapat kannattanee näissäkin sivuuttaa. Eiköhän suojapiiri olisi hyvä olla.
Tommosessa pötkylässä jo voimaa aika paljon jos pyrkii omaaloitteisesti ulos. Alibaabat on tietty aina kysymysmerkkejä... mutta tietty kannattaa myös huomioida että osa liikkeistä myy tai ainakin saattaa myydä aivan samaa kamaa. Hyvä kate ei aina paranna turvallisuutta. Eli merkkiä kannattaa katsella...ja varmistua että on aito. Aidotkaa ei hirmu kalliita ole...joten ehkä ei kannata noiden litiumien kanssa kämppäänsä vaarantaa... tämä lienee aito suomikauppa https://www.suomenakut.fi/akut-ja-paristot/paristot-ja-ladattavat-akut/li-ion-kennot-ja-piirit/c/606/?page=1 Paljon on netissä myös vastaavia liikkeitä joissa suomea ei ole kuin nettisivuilla...pak etti lähtee alibaaban varastosta. Akkulasta olen ite noita tilaillut ja ainakin tähän mennessä ollut laadukasta tavaraa. https://akkula.fi/tuote-osasto/akut/li-ion/18650-suojapiirilla/
Tuollaisesta, kuin Jonneshop, olen ostanut laadukkaita akkuja...
Kiinan kamaa tietenkin, mutta ilmeisesti tehty laaduntarkistusta. https://www.jonneshop.fi/epages/jonneshop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016033102/Categories/Otsalamput_ja_valaisimet Jos uusin ladattavaan taskulamppuun 18650 kennot, pitääkö olla suojapiiri vaiko eikö?Tuohan riippuu siitä onko erillinen laturi jolla ladataan vai onko latauspiiri valaisimen sisällä, ainut tapa helpolla katsoa tuon alkuperäisen akkupaketin keskiosasta onko piiri siellä, jos ei niin sitten se on purkuosaltaan valaisimessa, ja jos laturissa ei ole omaa niin sekin toiminta on valaisimen sisällä. Onko usb laturi silloin valaisin ohjaa. Lähetetty minun SM-F936B laitteesta Tapatalkilla |