rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tyhmät kysymykset tänne.  (Luettu 94896 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #615 : 30.08.2023 kello on 16:35 »
Miten saan hyödynnettyä Autoliiton alennuksen Tallinnan laivalla...?

AL-sivuilla mainitaan alennus Eckerölinelle määräpäivinä, mutta miten sen alennuksen saa aktivoitua? Varaussivulta en löytänyt mitään mainintaa.
Luet ja avaat tämän sieltä AL jäsensivuilta; alareunassa keltaisessa palkissa on asia kerrottuna..



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:25
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #616 : 30.08.2023 kello on 17:36 »
Luet ja avaat tämän sieltä AL jäsensivuilta; alareunassa keltaisessa palkissa on asia kerrottuna.
Kiitti...

Jo rupes Lyyti kirjoittamaan.
Edit: Heh, on 5 cm liian pitkä ja 5 cm liian korkea, joten ei pääse alimmalla retkipaku hinnalla.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2023 kello on 18:19 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:19
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #617 : 30.08.2023 kello on 18:02 »
Mulla se "ei mitään, käytännössä" oli koodattu sisältöön
Käytännössä ominaisuudet pilluuntuu jäätyessä, ei se "EI SAA JÄÄTYÄ " niissä huvikseen lue.
Se että jäätymisen jälkeen sulanutta maalia voi vielä pensselillä levittää ei tarkoita että siinä on ominaisuudet enää tallella. Ei varsinkaan vesiohenteisissa maaleissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:25
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #618 : 1.10.2023 kello on 08:05 »
Näin jälkikäteen kyselisin...

Kuinka lujaa saa ajaa retkipakulla (N1) Saksassa ja Puolassa? Siis motareilla ja pikkuteillä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:47

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 02:50
  • viva la France
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #620 : 1.10.2023 kello on 10:36 »
Saksassa rajoituksen mukaan tai rakenteellisen nopeuden mukaan alle 3,5 tn ajoneuvot

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:25
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #621 : 1.10.2023 kello on 11:32 »
Saksassa rajoituksen mukaan tai rakenteellisen nopeuden mukaan alle 3,5 tn ajoneuvot
Ok..

Lueskelin AL sivuilta pakun nopeusrajoituksista Saksassa ja alkoi mietityttää.
"Pakettiauto, jonka kokonaismassa on alle 3,5 tn    Moottoritie ja muu maantie 80 Km/h" (Onko tuossa virhe?)

Toisaalla sanotaan taas:

"Nopeusrajoitukset alle 3500 kg matkailuautoille:
Saksan tieliikenneasetukse n (StVO = Strassenverkehrs-Verordnung) 18. §:n mukaan nopeusrajoitus määräytyy yksinomaan ajoneuvon suurimman sallitun kokonaismassan mukaan. Jos ajoneuvo painaa alle 3 500 kg, ei Saksan moottoriteillä ole mitään lakisääteistä nopeusrajoitusta. Tähän ei vaikuta se, onko ajoneuvo luokiteltu M1-luokan vai N-luokan ajoneuvoksi. Kuitenkin Saksassa on voimassa moottoriteillä enimmäisnopeussuosi tus 130 km/h ja lisäksi huomioon on otettava ajoneuvon papereiden mukainen valmistajan ilmoittama rakenteellinen enimmäisnopeus."

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:05
  • Autossa on pyörät
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #622 : 1.10.2023 kello on 12:36 »


Lueskelin AL sivuilta pakun nopeusrajoituksista Saksassa ja alkoi mietityttää.
"Pakettiauto, jonka kokonaismassa on alle 3,5 tn    Moottoritie ja muu maantie 80 Km/h" (Onko tuossa virhe?)

On.

Saksassa rajoituksen mukaan tai rakenteellisen nopeuden mukaan alle 3,5 tn ajoneuvot
Just välähti moottoritiellä vauhti navin mukaan 98 ja rajoitus 130. En tiedä miksi se luuli autoa, joku siirrettävä pömpeli. Poliisiauto 30m sivussa puskassa. No eipä noista ikinä kuulu mitään kun tarkistavat ajoneuvoluokan

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #623 : 1.10.2023 kello on 19:24 »
Kovassa on usko "alle" -sanaan, oikea on "enintään".. iso joukko, joilla kokonaismassa on "tasan", ja ne kuuluvat siihen joukkoon "alle".

Jos totuus olisi toinen, ei "tasan" 3500kg ajoneuvo kuuluisi joukkoon lainkaan, koska raskaiden sanamuoto on "yli" .. olen aikoinaan AL:ää pyytänyt lukemaan omat tekstinsä "tasan 3500 kg" -lasit päässä, ja korjaamaan tekstinsä  :(

Jos oikein muistan lipposlovakia aikaan Suomessa, laissa oli vastaa "yli-ali" ongelma - lisäpenkki tavaratilassa oli sallittu vähintään 1850kg omamassaisessa pakettiautossa (N1), ja toisaalla säädettiin pakettiautojen nopeudesta; 100km/h enintään omamassaltaan 1850 kg.. kun oli tasan, niin sai olla lisäpenkit ja mennä satkua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:25
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #624 : 1.10.2023 kello on 20:12 »
Helpottaa... :)

Tuli ajeltua välillä 130-140 km/h rekkoja ohitellessa. En viitsinyt kihnuttaa nopeampien kaistalla tien tukkona.

Onko liikennekulttuuri muuttunut, kun sai ajaa pakulla aivan rauhassa rekkojen seassa? Jopa useimmat joustivatkin mielellään. Joskus aikaisemmin sai motarilla torvisoittoa, jos yritti ajaa rekkajonossa rekkavauhtia. Tuli mieleen, josko ajoneuvolla on merkitystä. Aikaisemmin ajoin matkailuautolla ja nyt pakettiautolla. Voisiko ajoneuvon tyyppi vaikuttaa rahtareiden mielialaan?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:26
  • Knaus Eifelland
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #625 : 11.10.2023 kello on 12:59 »
Jos uusin ladattavaan taskulamppuun 18650 kennot, pitääkö olla suojapiiri vaiko eikö?

Pitää varmaan vielä varmistaa kennon pituus mittaamalla, kun suojapiirillinen kenno on näissä 3 mm. pidempi.
Mulla on semmonen lamppu, jossa on 2X 18650 yhtä pötköä saman teipin alla, kai noita kennoja voi työntää sinne putkeen ihan peräkkäin?
Lampussa on semmoiset tiukkasovitteiset muoviholkit kennojen ympärille, että eivät heilu rungossa.

Ei ole näistä kennoista isommin kokemusta.
Alipaapat kannattanee näissäkin sivuuttaa.



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:33
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #626 : 11.10.2023 kello on 13:12 »
Eiköhän suojapiiri olisi hyvä olla.
Tommosessa pötkylässä jo voimaa aika paljon jos pyrkii omaaloitteisesti ulos.

Alibaabat on tietty aina kysymysmerkkejä...
mutta tietty kannattaa myös huomioida että osa liikkeistä myy tai ainakin saattaa myydä aivan samaa kamaa. Hyvä kate ei aina paranna turvallisuutta.  ;)
Eli merkkiä kannattaa katsella...ja varmistua että on aito. 

Aidotkaa ei hirmu kalliita ole...joten ehkä ei kannata noiden litiumien kanssa kämppäänsä vaarantaa...

tämä lienee aito suomikauppa
https://www.suomenakut.fi/akut-ja-paristot/paristot-ja-ladattavat-akut/li-ion-kennot-ja-piirit/c/606/?page=1


Paljon on netissä myös vastaavia liikkeitä joissa suomea ei ole kuin nettisivuilla...pak etti lähtee alibaaban varastosta.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.11.2024 kello on 20:04
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #627 : 11.10.2023 kello on 21:40 »
Akkulasta olen ite noita tilaillut ja ainakin tähän mennessä ollut laadukasta tavaraa. https://akkula.fi/tuote-osasto/akut/li-ion/18650-suojapiirilla/

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:25
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #628 : 11.10.2023 kello on 21:58 »
Tuollaisesta, kuin Jonneshop, olen ostanut laadukkaita akkuja...

Kiinan kamaa tietenkin, mutta ilmeisesti tehty laaduntarkistusta.
https://www.jonneshop.fi/epages/jonneshop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016033102/Categories/Otsalamput_ja_valaisimet

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:14
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #629 : 12.10.2023 kello on 16:52 »
Jos uusin ladattavaan taskulamppuun 18650 kennot, pitääkö olla suojapiiri vaiko eikö?

Pitää varmaan vielä varmistaa kennon pituus mittaamalla, kun suojapiirillinen kenno on näissä 3 mm. pidempi.
Mulla on semmonen lamppu, jossa on 2X 18650 yhtä pötköä saman teipin alla, kai noita kennoja voi työntää sinne putkeen ihan peräkkäin?
Lampussa on semmoiset tiukkasovitteiset muoviholkit kennojen ympärille, että eivät heilu rungossa.

Ei ole näistä kennoista isommin kokemusta.
Alipaapat kannattanee näissäkin sivuuttaa.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Tuohan riippuu siitä onko erillinen laturi jolla ladataan vai onko latauspiiri valaisimen sisällä, ainut tapa helpolla katsoa tuon alkuperäisen akkupaketin keskiosasta onko piiri siellä,  jos ei niin sitten se on purkuosaltaan valaisimessa, ja jos laturissa ei ole omaa niin sekin toiminta on valaisimen sisällä. Onko usb laturi silloin valaisin ohjaa.

Lähetetty minun SM-F936B laitteesta Tapatalkilla