rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Heki Kattoikkunan asennus  (Luettu 801 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:57
  • Vasta-alkaja
Heki Kattoikkunan asennus
« : 21.03.2019 kello on 16:17 »
Aiheesta kai löytyisi vanhoja keskusteluja, mutta avaan silti uuden. Eli viime syksynä hommatussa matkailuautossa huomasin Kattoikkunan vuotavan, kun auto on reilummin nokallaan. Samalla reissulla havaittu toisen kattoluukun tuulettimen moottorin laakeri vika, josta aiemmin kyselinkin. Moottoriluukku oli tiivis ja vaikea irrottaa, kun oli sikaflexillä kiinni. Iso heki taas helppo, kun ei ollut juuri millään kiinni. Eli hekin reunassa on moniuratiiviste (kuva liitteenä) ja lisäksi oli laitettu mustaa butyylimassaa. Massa ei jostain syystä ollut tarttunut auton kattoon (maalattua alumiinia) ollenkaan. Siinä lienee vuodon syy. Edellinen omistaja oli varmaan vuodosta tietoinen, koska luukun reunus ja kaikki sen läheltä oli mälvätty kirkkaalla silikonilla, joka sekin oli irti katosta.

Hekin tiiviste on jonkinlaisessa urassa ja tiukassa. Tiiviste on painunut ja ainakin se pitäisi vaihtaa. Mutta kysymys kuuluu. Uusi tiiviste vai ilman tiivistettä ja butyylimassaa senkin tilalle?

Ja toinen kysymys, millä katto olisi hyvä käsitellä ennen asennusta, että massa tarttuisi myös kattoon.

Kolmas kysymys, minkä merkkistä massaa (ja jos on ihan tyyppiä antaa niin vielä parempi) . Onko Sikalastomer - 710 hyvä?

Edit. Eipä saakkaan enää liitettyä kuvaa. No, semmonen moniurahihnan näköinen tiiviste.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019 kello on 16:51 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:57
  • Vasta-alkaja
Vs: Heki Kattoikkunan asennus
« Vastaus #1 : 21.03.2019 kello on 16:52 »
Kuva, ehkä.

 

Sivustoa katsottu kertaa

Ubuntu, täysiverinen käyttöjärjestelmä.

karavaanari.org powered by Debian Linux