Icom IC-706 MKII G näytönerotus-sarjan keraNut on jo täyttä hebreaa, eikös icomiin vaan puhuta?
Icom IC-706 MKII G näytönerotus-sarjan keraNut on jo täyttä hebreaa, eikös icomiin vaan puhuta? Tuo on sellainen "kaikki yhdes koos" radio josta saa naamataulun irti, itte radion voi laittaa vaikka peräkonttiin ja operoida kojelaudasta pelkän paneelin kans.
https://www.rigpix.com/icom/ic706mkiig.htm Näytönerotuskaapeli a ei vain meinaa enää saada mistään ja ehjät on harvinaisempia kuin kanan hampaat. Tuollaista sanontaa en oo ennen kuullutkaan Tarviikos nuo vehkeet mitään lupia, tutkintoa yms? Tuollaista sanontaa en oo ennen kuullutkaan Tarttee, radioamatöörilaput https://www.traficom.fi/fi/viestinta/viestintaverkot/radioamatoori-tarvitsee-luvan-ja-patevyyden-lahettimen-kayttoon Tarttee, radioamatöörilaput https://www.traficom.fi/fi/viestinta/viestintaverkot/radioamatoori-tarvitsee-luvan-ja-patevyyden-lahettimen-kayttoonmiten näitä lupia tai asemia valvotaan ja mikä on sanktio jos ei ole lupia? Muistan 70-luvulla, kun faija laittoi säteilylämmittimen chevyn öljypohjan alle, sellaisen, missä vastukset hehkuu oransseina. Satunnaisesta öljytipasta tuli tietenkin käryä, ilman tulta. 🙂 Olikos tuo nyt talvella -86/87 kun oli arktiset olosuhteet ihan Etelä-Suomea myöten, niin faijakin lämmitteli silloista diesel-autoaan öljypohjasta kaasukosaanilla Kun ei lohkarit yms. vain yksinkertaisesti enää riittäneet, vaikka oli yöksi moottoritila joillain filteilläkin peiteltynä, mutta ei niin ei. Lisälämpöä vaan piti jostain saada, jotta sai dieselin käyntiin ja pääsi töihinkin lähtemään Faijan kuorkkiin laitettiin montakin kertaa öljypohjan alle halkoja palamaan. Lapioon joka lämmitti öljyt. Kaunis ääni kun V8 ilmajäähdytteinen Magirus käyntiin - 30 pakkasta.
Olikos tuo nyt talvella -86/87 kun oli arktiset olosuhteet ihan Etelä-Suomea myöten, niin faijakin lämmitteli silloista diesel-autoaan öljypohjasta kaasukosaanilla Kun ei lohkarit yms. vain yksinkertaisesti enää riittäneet, vaikka oli yöksi moottoritila joillain filteilläkin peiteltynä, mutta ei niin ei. Lisälämpöä vaan piti jostain saada, jotta sai dieselin käyntiin ja pääsi töihinkin lähtemään Minulla oli V8 diesel tuolloin ja illalla auton laitettiin auton ympäri vallit ja keulasta ja takaa kuumailmapuhaltimet lämmittämään moottoria ja polttoainetankkia. Duunissa oli lämmin talli ja kotiin pääsy ei ollut ongelma. Asuttiin öljylämmitteisessä talossa ja toimitusajat polttoöljylle oli pitkät, haettiin kannuilla tupaöljyä pari kertaa toimitusta odottaessa lämmittämään moottoria ja polttoainetankkia.Polttoainetankkia? Arktinen diesel oli käytössä. Samepiste -40°C. Kaunis ääni kun V8 ilmajäähdytteinen Magirus käyntiin - 30 pakkasta.Voin kuvitella Olikos tuo nyt talvella -86/87 kun oli arktiset olosuhteet ihan Etelä-Suomea myöten, niin faijakin lämmitteli silloista diesel-autoaan öljypohjasta kaasukosaanilla Kun ei lohkarit yms. vain yksinkertaisesti enää riittäneet, vaikka oli yöksi moottoritila joillain filteilläkin peiteltynä, mutta ei niin ei. Lisälämpöä vaan piti jostain saada, jotta sai dieselin käyntiin ja pääsi töihinkin lähtemäänMuistan tuon. Minulla oli käytössäni tuolloin työnantajan Toyota Land cruiser. Käyntiin lähtö oli kanssa vaikeaa. Pomo sanoi, että älä sammuta, vaan anna käydä. Niin tein, aamulla oli pakoputken päässä lumi mustaa. Polttoainetta meni yössä neljännes tankki, firman piikkiin. Polttoainetankkia? Arktinen diesel oli käytössä. Samepiste -40°C. Eipäs vaan ollut kun se loppu koko Suomesta ja se vähä mitä saatiin, meni ammattiliikenteen käyttöön. Ja kun lisäksi diesel 100 yms. jäänestoaineetkin oli jo loppu, niin lopulta hallitukselta tuli päätös sallia verottoman valopetrolin käytön dieselin jäänestona. No tuostapas sitten jäikin se väriaine moneen tankkiin varsin pysyvästi ja kertaalleen faijallakin meinasi tuon takia löysät päästä katsastuksessa. Meinaan kyseisestä talvesta oli jo muutama vuosi ja luokkaa 200tkm jo takana kun suikka yllättäen mittasi värit tankista - ja löytyihän sitä Tosin vain sen verran että viisari juuri ja juuri värähti, mutta onneksi oli ns. wanhan liiton katsuri, joka itsekin kyllä muisti tuon talven ja valtion väliaikaisen luvan, joten ei seurauksia. Ihmettelivät vain kun se väri siellä tosiaan säilyy nuinkin pitkään, eikä todellakaan ollut eka jolla oli ihan sama juttu Faijan kuorkkiin laitettiin montakin kertaa öljypohjan alle halkoja palamaan Tuota voisi jo sanoa riskaapeliksi... Meillä otettiin Äiteen 'kinkunpaistovati', keskuslämmityspannu sta hiiliä ja auton alle. Kävin ostamassa 25 kg ukrainalaista auringonkukkaa...
|