Varaudu vaan pidempään odotteluun
Matkatoimisto peru meijän matkan jo 6.4:ttä ja rahoja odotellaan edelleen
Matkatoimistot tuntuu laskevan paljon sen varaan, että asiakas ei riitauta "niin pientä" asiaa. Matkapaketin kyseessä ollen matkatoimiston/-välittäjän tulisi vastata itse suoraan käyttämistään palvelun tuottajista kuin omistaan, eikä odotuttaa asiakasta.
"Matkapaketti" taas syntyy usein miten, vaikka sitä ei paketin nimellä ole hankittu. Paketti syntyy automaattisesti, jos lennon/matkan lisäksi on yksikin lisäpalvelu, esim. hotelli tai vuokra-auto.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/sopimukset/vakiosopimusehdot/yleiset-matkapakettiehdot/#k11yleisetSamaisissa ehdoissa on myös määritetty maksun palautus peruutuksen tapauksissa:
10. Matkanjärjestäjän oikeus peruuttaa ja keskeyttää matka
.......
10.3. Peruutettuaan matkan matkanjärjestäjän on palautettava matkustajan maksusuoritukset viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun sopimus on peruutettu.Tosiaan jos tarvii pelkät lentoliput, on suoraan lentoyhtiöltä hankinta hyvä vaihtoehto tai sitten hinta välittäjällä pitää olla niin paljon edullisempi, että hinta ajaa muiden etujen ohi ja valinta on tehty tietoisesti.
Mutta joo, noilla ehdoillahan on merkitystä vasta lakituvassa, siihen saakka voi toimia omilla ehdoillaan. Valitettavasti.