Ei jarruja. Mut kivasti kulkee silti.
Kulkee en minä sitä epäile, jotenkin tuntuu vain turhalle roikuttaa painona kahta akselia kun ei niitä koskaan saa (lain mukaan)tosissaan hyödyntää..
Kulkee en minä sitä epäile, jotenkin tuntuu vain turhalle roikuttaa painona kahta akselia kun ei niitä koskaan saa (lain mukaan)tosissaan hyödyntää.. Tuo on täysin totta. Itsekin mietin toisen akselin järkevyyttä. Kantavuutta (laillista) se ei lisää yhtään. Päin vastoin. Mutta kyllä tuo teli tulee tasasemmin hidasteiden yli ja kuoppaisella tiellä ei pompi ollenkaan samalla tavalla kuin entinen yksi-akselinen. Edit, lisäys: tietä vastenhan sen toisen akselin paino lepää, joten ei sitä mukana tarvitse roikottaa. Edit2: Varsinaisestihan tässä ei ole kuin yksi poikittaisakseli. Sen päissä on keinutelit. Eli lisäpainoa ei tule edes kokonaisen akselin vertaa. En kyllä ole mistään tarkastanut paljonko painoeroa yksi akselisella ja telillä on. Ei jarruja. Mut kivasti kulkee silti. Tollasen minäkin hommaisin, jos kärryä olisin vaille. Katsastettavissa vaunuissa kuluja ja turhaa rumbaa monen todelliseen tarpeeseen nähden ylimitoitetusti. No se on ihan tarpeesta kiinni, mulla jarrukärry on taas ehdoton kun kiloja on oikeasti kyydissä, Tuokin kaivuumylly tuli muulilla lapista kotio talvella..
Tottahan se on että tuollainen teli/2ax kärry kuljettelee iloisesti vaikka tonnin kuivabetonisäkkiä mutta sakot siitä saa, laillisissa kantavuuksissa nelirenkaisuudesta on vain haittaa jarruttomissa kun ne 2 syö kantavuutta. Se on sitten jokaisen oma asia miten näihin sääntöihin suhtautuu, minä olen aika vapaamielinen joka pitäisi olla tiedossakin jo ^ Mä peilaan tota jarrullista kärryä lähinnä siihen, että aina on väärät renkaat alla, pitää korjata jarruja ja katsastaa. Kuinka helppo se on jarruton kärry. Perään ja menoksi. Mutta tarve sen tosiaan määrittelee.
No ei kai tuossa huonosti käynyt .Toivotaan huolettomia kilometrejä No ei kai tuossa huonosti käynyt .Toivotaan huolettomia kilometrejäEi toivottavasti huonosti mutta eka Volvo tässä savussa. ^ Mä peilaan tota jarrullista kärryä lähinnä siihen, että aina on väärät renkaat alla, pitää korjata jarruja ja katsastaa. Kuinka helppo se on jarruton kärry. Perään ja menoksi. Mutta tarve sen tosiaan määrittelee.Ja ensivuonna näitä jarruttomia saa vetää 100km/h ... toivon totisesti jotta näitä aletaan punnitsemaan ja kuntoa tarkkailemaan tienpäällä... melkoisia torpeedoja tuolla liikkuu Ei ole tarvinnut jarruremontteja tehdä, kitkarenkaat aina alla(veturissa myös) toki katsastus jokatoinen vuosi, eli joutuu valot tarkistamaan.... Monasti jarruttomissa enemmän esim. laakerivikoja kun heikommat akselit ja kovat ylikuormat Löytyy 3m x 1,5m kuomukärry sekä 4m lavetti. Ei toivottavasti huonosti mutta eka Volvo tässä savussa. On siinä riskit, jos on tapana ajaa autolla halpoja kilometrejä - eka volvo talossa jo yli 10 vuotta - ite sillä ajanut vasta reilun 260t huoletonta kilometriä Onnea hankinnalle On siinä riskit, jos on tapana ajaa autolla halpoja kilometrejä - eka volvo talossa jo yli 10 vuotta - ite sillä ajanut vasta reilun 260t huoletonta kilometriäPaljonko on kilsoja kaikkiaan . Tässä on jo 325000 km vuosimalli 2010 2,4 D Summum A Paljonko on kilsoja kaikkiaan . Ostaessa 258tkm nelivuotiaana - nyt vasta 523tkm Jostain syystä vaihtohinta romahti kun eka numero vaihtui kolmoseksi - eipä ole sitten tarvinnu mennä kauppaan renkaita potkimaan Katotaan nyt paljonko tämä kulkee, vaihtoarvo on noin neljäsosan käyttöarvosta. |