Kyllä siinä nyt kelpaa surf..tehdä töitä
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2987 2988 [2989] 2990 2991 ... 4829 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Kyllä siinä nyt kelpaa surf..tehdä töitä
Käyty hammaslääkärin piinapenkissä ja nyt on puolen naamaa turvoksissa
Vaihatin Pössiin etupyörien laakerit. Kiitos "Kapu" vinkistä.
Ducaton latausvalo hälytteli. Vein korjaamolle ja kun ei korjautunut potkimalla niin vasaralla. Naputtelu laturin kylkeen ja taas toimii välillä, välillä ei.
Kunnostettu vaihtolaturi on nyt tilattu. Ducaton latausvalo hälytteli. Vein korjaamolle ja kun ei korjautunut potkimalla niin vasaralla. Naputtelu laturin kylkeen ja taas toimii välillä, välillä ei. Luultavasti hiilet lopussa Ajeltu Joensuun eteläpuolelta kotio. 3970km lenkki tuli tehtyä.
Ainoa tekninen murhe oli että nyt paluumatkalla kuskin puoleinen pyyhkijä lähti omille teilleen. Murtui varsi poikki. Pitää alkaa metsästää uutta vartta. Mulla oli kyllä ikkunalasta mukana mutta apukuski ei tykännyt käydä aina välillä pyyhkimässä kuskin puolen lasia Vänkärinpuolen vartta ku hyppäyttää ylös niin se yltää kuskinpuolelle käymään.
Oon joskus joutunu tekeen reissunpäällä sen ku korkkas kuskinpuolen alanivel.. Tänään lopettelin mitä maanantaina aloitin. Eli maanantaina käytin auton paikallisella korjaamolla minkä nosturi saa ylös ko. kulkineen, silloin irroitettiin Truman kaasuputken liitos. Kotona sitten asensin Ultraheatin Truman taakse (shuko pistokkeella) ja tänään käytin samassa paikassa. Putki liitettiin ja ja järjestelmä koeponnistettiin. Samalla laatikkoon lisättiin X-1R öljyn lisäainetta, vitosen vieno vihellys häipyi lähes kuulumattomiin. Maanantaina asennettiin myös takatalliin 12 VDC ja 230VAC pistokkeet tällä viikolla tulevaa Dometicin 50l kompura kylmälaukkua varten.
Tulipa kokeiltua kuinka pitkän matkan ducatolla pääsee ennen kuin löpö loppuu kokonaan. varoitusvalo sytty kun läksin kohti itää. Meinasin että ajaan tuolla sen reilun 60 km mitä rajahovin Teboilille on matkaa. Eipä sillä päässyt kuin 60 km, huoltoasema näky kun kone hyytyi. Kannu käteen ja liftaamaan, ja sain heti kyydin ja vielä edestakaisen. Tankkasin muutaman litran ja konehan pörähti heti käyntiin, aikani sitä siinä käytin ja kun toimi niin lähdin kohti raja-asemaa, pari sataa metriä pääsin kunnes se hyyty liikenneympyrään. Luulin ettei se enää käynnistykkään, kunnes varmaan sadas tarttaus sai taas fiuun käyntiin. No onneksi pääsin rajan taakse tankille, vajaat 74 litraa sai tyttö tankkiin mahtumaan. No ompa nyt sitten vanhoilla päivillä tullut kokeiltua hyvällä menestyksellä tuota liftaamistakin.
Tulipa kokeiltua kuinka pitkän matkan ducatolla pääsee ennen kuin löpö loppuu kokonaan. varoitusvalo sytty kun läksin kohti itää. Mulla on aina vitosen pönikkä täynnä tallissa. Nyt viimeksi käytin jossain Ivalon ja Sodankylän välissä kun oli merkkivalo jo palanut lähelle 50km niin hermo ei pitänyt vaan kaadoin tankkiin kahveetauolla. navi sanoi että 30km seuraavalle huoltikselle. Olis siinä kyllä kai joku paikallinen kaupan yhteydessä oleva tankkauspiste ehkä ollut mutta ei tullut pysähdyttyä siihen. Ei ole ikinä tullut ajettua tuota niin kuivaksi että olisi meno loppunut. En tiiä tartteeko tuota ilmailla mitenkään Tuohon vielä. Olisi aika kiva kun olis vaikka 120l tankki niin ei tarttis kokoajan tankkailla. Pösössä mulla on 80l niin sillä ajelee jo sen 1300km.
Ducatossa taitaa olla vaan 70l (67.5 on suurin tankkaamani määrä) Tuohon vielä. Olisi aika kiva kun olis vaikka 120l tankki niin ei tarttis kokoajan tankkailla. Pösössä mulla on 80l niin sillä ajelee jo sen 1300km.Normaali ducatossa on 90 litran tankki, mutta saksalaiset korin tekijät tilaa vehkeet pikkutankilla ja pyytävät normaalitankista lisämaksun. Omassa alkuperäinen 90 l, mutta se ei olekkaan saksalainen😉
*****
Koitin löytää mönkijälle liikennevakuutuksen hintoja eri yhtiöiltä. Monikaan ei anna netissä hintaa. Mutta sen verran sain selville, että taitaa yhtiö muuttua. Sen verran iso muutos odotettavissa. Tänään kiertelin vakuutusyhtiöitä. Ja niin siinä kävi, että mönkijän vak.yhtiö muuttui. Kaiken kaikkiaan hinnat olivat mielenkiintoisia. Kolmella yhtiöllä hinnat vaihtelivat n.200-260€. Yhdellä yhtiöllä n.390. Ja yhdellä n.56€. Saa arvata, mihin yhtiöön vakuutus meni. Samalla reissulla kyselin myös Saaran ja Atrian vakuutuksien hintoja. Johtopäätös oli, että niissä ei tarvi vaihtaa yhtiötä. Atrian osalta saisi jonkun verran etua vaihtamalla. Mutta ei kovin suurta vuodessa ja sitäkin etua kaventaa liikenteestä poisotot. Lisäksi vielä bonukset kaventavat etua. Touotaan menin ensin tarvikeliikkeestä ja kun ei löytynyt niin marmoritiskiltä, kyselemään hihnan kiristinpyörään laakeria.
"Ei voi vaihtaa pelkkää laakeria, pitää koko pyörä vaihtaa, eikä ole varastossa ,tulee iltapäiväksi" sanoivat marmorin takaa. Iltapäivällä sain uuden pyörän, hetken olin tyytyväinen, kunnes kotona irrotin vanhan ja siinähän oli lukkorenkaalla kiinni ihan tavallinen 6908RS laakeri. Turhaa rahan menoa kun luotti että merkkiliikkessä tietäisivät Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2987 2988 [2989] 2990 2991 ... 4829 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|