^
Noin se menee - toisten lapsista kasvatetaan rohkeita ja avoimia, ja tuostahan se esimerkiksi alkaisi, että saa ja uskaltaa olla mummilassa yötä ilman vanhempia. On valmiudet pärjätä sitten nuorena ja aikuisenakin ihan toiset kuin äidin vieressä kotona 7/12/365 pakollapidetyillä.
Onneksi valtaosalla karavaanarilapsista on mahdollisuus nähdä muutakin kuin omia kotinurkkia, siitä se ihan oma maailmankuva ja arvokäsitykset alkavat terveesti muodostua. Sellaisia asioita eivät voi vanhemmat määrätä, mutta pystyvät antamaan hyvät eväät omillaan pärjäämiseen maailmassa, jossa ei ole turhia rajoja ja jossa kuitenkin on ennen pitkää omillaan pärjättävä. 
Noh eipä voi mummolle lapsia luottaa,,se nii hatara päästään..ei hoksaa kattoo perään ja sitten itkettäis sairaalassa ko tenava siellä makkais. Isääni luotan vaan hä ko asuu nii kaukana...
Ja ainahan meillä tenavat ovat olleet vain vanhempiensa vastuulla..nii antaa ny toiselle ...ja jos jottain sattuu nii syytä siinä ittees lopunelämäs ko toiselle luotit......juu ei...itse olen jokaisen halunnut ja itse myös kasvatan..
Eipä ole meijän tenavat satavarmasti kylillä tuhoja tekemässä..kon tiiämmä ihan varmasti missä ovat..
Edellen saatan jokaisen kouluun ja vastaan mennään vaikka koulu on tossa mettän reunassa..
Siinä kerran yks ope nerokkaan a tuumaili ett ei enää tarviis tuoda kouluun...noh samaan aikaan Raahen päiväkodilla vieraaseen autoon kakaroita houkuteltiin..ja vanhemmat paniikissa sen takkii..
Täällä ihmettelimmä kon luistin kopin vierellä ihan outo auto alkoi viihtyyn... selvis myöhemmin ett on yhden lapsen kyttääjän kaara ja oli edellisenä vuonna kytiksellä viereisellä koululla

Itsenäisesti saavat elää kon 18v napsahtaa täyteen..siihen asti iskä ja äiskä valvoo ja hiton tarkkaan missä liikutaan ja milloin ja kenen seurassa...