rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ducato Maxi  (Luettu 82062 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #120 : 13.08.2017 kello on 16:59 »
Mitä sitten tarkoittanee elektro, niin juuri sillä 12V kompurakäytöllä tulisi energiasäästöä, kun jäisi invertterihommat pois välistä.
Lieneeköhän tuo vastaava https://www.motonet.fi/fi/tuote/482143/Mobicool-kylmalaukku-12230V-40l-hybridi 12v käytetään peltier-elementtiä ja 230v kompuraa

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:11
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #121 : 13.08.2017 kello on 17:24 »
Lieneeköhän tuo vastaava https://www.motonet.fi/fi/tuote/482143/Mobicool-kylmalaukku-12230V-40l-hybridi 12v käytetään peltier-elementtiä ja 230v kompuraa

Mulla on tuosta pelkkä 230v malli eli mobicool c40
Ostin sen Halpa-hallissa 80€  ;D hyvin pelittää invertterin kautta. Pitää hyvin kylmänä olen ollu tyytyväinen.
 https://karavaanari.org/index.php/topic,15405.0.html




Kyllä oulaalle 12v kompurakaappi järkevin on jos hinta pysyy kohtuullisena.
Kait hupiakulle tulee ajon aikainen lataus myös?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #122 : 14.08.2017 kello on 00:01 »

Kait hupiakulle tulee ajon aikainen lataus myös?
Kyllä tulee ja jos se hupiakku mahtuu repsikan penkin alle niin vois laittaa sen invertterin sitten tosi lyhkäsillä johdoilla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #123 : 14.08.2017 kello on 16:52 »







Se on nyt vatvottu sitten jotta 12V kompressorijääkaapp i ja nyt enshätään 140W kenno
paikallisesta K-Rautakaupasta  :o
Jos se tuntuupi että tehot jääpi pieneksi aurinkolatauksessa niin tuosta hennoo heittää toisen samanlaisen kennon rinnalle.
Kohtisuoraan aurinkoon suunnattuna tuli 8A että helähti ja jos laittoi pitkälleen kennon niin puoliintu latausvirta välittömästi.
Tekisi mieli kehittää systeemi jossa kulettasin kennoa sisällä ja laittasin johonkin telineeseen sitten leirissä jotta voisi auto olla vaikka varjossa ja 5m kaapeleilla kenno aurinkoon suunnattuna.
Vaikka ei tuo lataus taida suuri ressi olla kun ajon aikana lataa akkua ja tuo jääkaappi vie 2,6A virtaa tuossa kun jäähdytin sitä .
Mitä lie tarvihtee virtaa sitten kun on jäähtynyt.
No nyt ei tarvihe kun näpertelyä jotta saa vehkeet reilaan kun taas on minunkin puolesta reissuaikataulu jo rajoitettu ihan tarpeeksi . >:(

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #124 : 14.08.2017 kello on 17:51 »
Paneeli katolle. Kyllästyt viikossa sitä raahaamaan. Muista ilmarako katon ja paneelin väliin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #125 : 14.08.2017 kello on 22:38 »
2,6A tuntuu vähältä, mutta jos kaksi vuorokautta on 48 tuntia, ja kaappi käy noin puolet ajasta, se kuluttaa noin 60Ah, ja vanha hupiakku on jo kuollut.
Käyttöhän sen näyttää kuin jaksaa pelittää.
Kun pääset kiinteään asennukseen, ne tupakinsytkäliitynn ät kannattaa korvata kunnon kiinteillä rengasliittimillä. Itellä oli juuri kaappi vähän huonolla kosketuksella siinä liittimessä ja se oli aika lämmin se liitos.

Minulla on paneelit tuommoisena irto versiona, lähinnä siksi että käytän niitä monessa paikkaa.
Vähemmän niitä tässä autossa tarvin niin en osaa sanoa vaivasta.
Jos irtoversion tekee, kannattaa laittaa myös sille kaapelille ulos liitin johonkin auton koteloon.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #126 : 14.08.2017 kello on 22:53 »

Kun pääset kiinteään asennukseen, ne tupakinsytkäliitynn ät kannattaa korvata kunnon kiinteillä rengasliittimillä. Itellä oli juuri kaappi vähän huonolla kosketuksella siinä liittimessä ja se oli aika lämmin se liitos.
Justiin pähkäilin jotta miksei siinä säätimen loadliittimessä ole  ole seitsemää kiinnityskohtaa kaapelille.
sellainen pitää rakentaa jostain että saa kaikki kulutuskohteet sinne ja omille sulakkeille vai kannattaako akun navoilta sitten otta kuormaa myös.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #127 : 14.08.2017 kello on 23:45 »
Justiin pähkäilin jotta miksei siinä säätimen loadliittimessä ole  ole seitsemää kiinnityskohtaa kaapelille.
sellainen pitää rakentaa jostain että saa kaikki kulutuskohteet sinne ja omille sulakkeille vai kannattaako akun navoilta sitten otta kuormaa myös.

Tämä on taas niitä aiheitä, johon viisaus löytyy Kennoketjusta.
Jos säätimessä on näyttö, se näyttää esim kulutusta vain sen load liittimen perässä olevista.
Esimerkiksi sen kaapin kulutusta per vuorokausi voisi olla alkuun mielenkiintoista seurata, helteellä ja pilvisenä päivän jne
Se load ei ihan kaikkea kuormaa kestä, että ainakin invertteri ja muut isommat syöpöt täytyy ottaa akun navoista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #128 : 16.08.2017 kello on 20:03 »
Paneeli katolle. Kyllästyt viikossa sitä raahaamaan. Muista ilmarako katon ja paneelin väliin.
Sait ylipuhuttua  >:(
nuijen niskaan nyt laitan kennon katolle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #129 : 23.08.2017 kello on 07:14 »



Voi herrinjee mitä räpeltämistä nää säähköhommat on .
Ajonaikainen lataus vasta rakennettu mutta eipä se kennon kytkentä ole sitten iso juttu.
Sulakerasiasta nyt roplasin jakokeskuksen mistä saapi omalla sulakkeella otta kulutusta eri järjestelmiin.
Suora töpseli akulle ja keskitetty maanapa  säätimen loadin miinuksesta ???
Tulis nyt ne kettotelineet Lontoon saarelta että saapi kennon katolle että pääsisi vihdoinkin testaamaan järjestelmää ettei se taas tapahdu vasta reissulla niinkuin mulla tapaa mennä ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #130 : 26.08.2017 kello on 22:21 »
Voi herrinjee .
Sehän menikin aurinkokennon asennus katolle ihan persiilleen.
Ensin pitää korottaa tuota katosta kymmenen senttiä että auto mahtuu taakkaleineineen ja kennon kanssa sinne alle :-*
No huomenissa sitten rojut auton katolle  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #131 : 27.08.2017 kello on 16:58 »



Vihdoinkin kenno katolle .



Piuhat kiinni ja sulaketta väliin .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #132 : 28.08.2017 kello on 19:12 »
Hei mitäs tää tämmönen keli on kun ei koko päivänä oo satanu .
Alkaa piha kohta pölyämään.
Justiin kun ajattelin ettei tarvitse autoon muuta kun oljyt vaihtaa niin onneksi tuo startti
näytti loppumisen elkeet juuri tänään lopullisesti  Thumb Thumb
Onhan se paljon mukavampi vaihtaa kotipihassa 170eurolla kuin tuolla reissussa ,jabadaba duu ^-^

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:11
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #133 : 28.08.2017 kello on 20:02 »
Hei mitäs tää tämmönen keli on kun ei koko päivänä oo satanu .
Alkaa piha kohta pölyämään.
Justiin kun ajattelin ettei tarvitse autoon muuta kun oljyt vaihtaa niin onneksi tuo startti
näytti loppumisen elkeet juuri tänään lopullisesti  Thumb Thumb
Onhan se paljon mukavampi vaihtaa kotipihassa 170eurolla kuin tuolla reissussa ,jabadaba duu ^-^
Oikea asenne,pienistä asioista on otettava ilo irti ;) ;D.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #134 : 30.08.2017 kello on 22:30 »
Voi että uusi startti ja akku muuttaa käynnistymisen taas helpoksi .
Sehän käy jo kun avainta vähän liikauttaa :D